Styret vrider sig
Ok, jag hänger inte med. Vi är överens om att lagningen gått av och att delarna sitter 1cm isär?
Japp
Och att det är oanvändbart
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok, jag hänger inte med. Vi är överens om att lagningen gått av och att delarna sitter 1cm isär?
Gaffeln är från -19 och stumpen -20. Limmet är äldre.Jag röstar på 11% avdrag. Vad är det för årsmodell måntro?
Nä just styrröret är ju lite extra kinkigt. Många saker kan lagas och det är fine, men styrröret. Nja. Man bör ju helst inte mickla med det även om man är en mekaniker nedsänd av gud själv. För eget bruk visst, men att sälja det, dolt dessutom. Det tycker jag är jävligt fult. Lossnar det där sätter man tänderna rakt ner i asfalten - i bästa fall.Allvarligt talat så var det nån här som sålde en gaffel som förlängts på verkstad. Med rör, epoxy och skruv som gängats in på tvärs. Kanske inspirationen kom därifrån.
Jag vet inte vad nit betyder i sammanhanget men tydligen finns de inte kvar i ett stycke.
Sen är det inte säkert att det håller bara för att en gubbe på en verkstad gjort det.
Heldämpad crescent, så stig är typ det enda jag cyklar... Och häromkring är mycket sten och rötter, men inga "hopp" då det också är grannens ridstigVad är det för cykel? Du skriver att den används för stig men då borde den väl ha dämpad gaffel och där har väl ändå alla styrrör i aluminium. På en cykel som endast skall trampas någon enstaka kilometer på asfalterad väg kanske man vågar använda någon av de kommersiella förlängare som finns men absolut inte för "riktig" MTB.
Låter hursomhelst helt vansinnigt att förlänga ett styrrör i kolfiber på det viset. Tveskamt om någon seriös aktör som jobbar med kolfiber (typ Kid1000) skulle vara villig att överhuvudtaget förlänga ett styrrör pga hur belastningen på dem brukar se ut…?
Solklar 2021 då?Gaffeln är från -19 och stumpen -20. Limmet är äldre.
Ett alternativ han har erbjudit sig är att skicka gamla gaffeln... Jag funderar på om inte det är det bästa för mig även om det är lite sådär ekonomiskt.
Gillar att det bara är 9 stycken i ett 10-pack
Jag får det då till 10Gillar att det bara är 9 stycken i ett 10-pack
Jag som var kvällstrött xDJag får det då till 10![]()
Om du tänker kasta gamla gaffeln så gör det inte.
Mät styrröret upp till skarven. Kan kanske gå att använda till en ram med kortare styrhuvud. Dvs om röret ej är spräckt kan du o-göra hans skarvning och sälja den på k&s för en slant.
Så länge man är ärlig med det och visar bilder osv ser jag ingen större issue med det.Vet i fan om man hade gjort det, det är ju borrat i styrröret :/
Man får sig en tankeställare hur noggrann man behöver vara vid begagnatköp.Vilken tråd!
Skönt att det ser ut att lösa sig!Nu har nya (gamla) gaffeln kommit och är monterad... Snabbt levererat! Så stort tack till säljaren om han skulle råka finnas gömd här på forumet ?
Hmm, jag o många fler har mtb gafflar med styrör i kolfiber, min ska tydligen kosta 20 000kr att köpa från tillverkaren. ;)Vad är det för cykel? Du skriver att den används för stig men då borde den väl ha dämpad gaffel och där har väl ändå alla styrrör i aluminium. På en cykel som endast skall trampas någon enstaka kilometer på asfalterad väg kanske man vågar använda någon av de kommersiella förlängare som finns men absolut inte för "riktig" MTB.
Låter hursomhelst helt vansinnigt att förlänga ett styrrör i kolfiber på det viset. Tveskamt om någon seriös aktör som jobbar med kolfiber (typ Kid1000) skulle vara villig att överhuvudtaget förlänga ett styrrör pga hur belastningen på dem brukar se ut…?
Fast det här har ju inte med materialet i sig att göra egentligen. Man kan ju tänka sig en tafflig förlängning av ett alu-styrrör också.Detta är varför jag drömmer mardrömmar om kolfiber...
Fast höj nu inte säljaren till skyarna riktigt än. Hur stor del av priset för cykeln stod gaffeln för? Det förefaller vara en SID XX World Cup, en ganska dyr gaffel, som har satts på vad som verkar vara en ganska billig och enkel alu-Crescent. Om nu säljaren skickar originalgaffeln borde det ju avspeglas i priset du gav för cykeln. Med en markant sämre och billigare gaffel borde priset justeras nedåt. Eller såldes cykeln billigare på grund av lagad gaffel?
Det är väl tänkbart här du hämtar hem mellanskillnaden.Jag har ju dessutom kvar en gaffel som jag kan sälja vidare till någon som kan ha kort rör om jag önskar.