Det står väl i samma paragraf där jag nämner den?
”Faktum är ju att samma Styrkelabbet och avsnitt som Distanscyklisten ovan citerar säger emot honom. De jämförde Smithmaskin jämte knäböj och där var det ingen skillnad alls i muskel- eller styrkeutvecklingen förutom att Smith faktiskt var något bättre i någon fas (kommer inte ihåg exakt). Men, såklart, de som knäböjde blev bättre på att knäböja jämfört med Smithgruppen.”
Smithmaskinen är djävulen på gymmet, det vet vi ju alla. Och det gäller i stort sett alla andra maskiner som försöker efterlikna knäböj med skivstång, till exempel hack squat-maskiner. Yada yada. Mycket tyckande, få belägg. Sedan skivstången gjorde stark comeback i folkhemmet, efter ett par...
www.styrkelabbet.se
Antar att det här har att göra med samma problem som 99% av alla diskussioner på internet där man inte är överens om vad frågeställningen är från början. Jag lämnar denna diskussion här i tråden. Vill du anse mig fel eller svag eller något annat så går det bra. Jag fortsätter gärna samtalet i PM om du vill, gärna sakligt och vänligt med vissa gliringar som krydda.