Jan-Anders
Medlem
Styrlager för tapered gaffel i rak ram.
Hej! Jag har en gammal Merida Big Nine TFS som jag försöker få en tapered rockshock gaffel att passa i. Gaffeln är redan kapad sedan tidigare så letar främst efter zero-stack styrlager för att slippa fulmeka.
Är detta möjligt?
Är det någon som har koll på vilken diameter ramen har vid styrlagrets fästpunkt? (Ovanför har den d ~47mm, men är ej säker på att det är samma utan att ta loss befintligt styrlager. Ser även ut att vara en kant precis där.)
Mått på gaffel: 1 1/8 -> 1.5 (Tapered)
Skulle gissa att cykeln är från 2013-14 någon gång.
Bonusfråga:
Hur mycket diff kan man tillåta mellan övre kant på styrstammen och gaffelröret?
Misstänker att svaret redan finns någonstans här, men jag körde fast i mitt letande. Tack på förhand!
Är detta möjligt?
Är det någon som har koll på vilken diameter ramen har vid styrlagrets fästpunkt? (Ovanför har den d ~47mm, men är ej säker på att det är samma utan att ta loss befintligt styrlager. Ser även ut att vara en kant precis där.)
Mått på gaffel: 1 1/8 -> 1.5 (Tapered)
Skulle gissa att cykeln är från 2013-14 någon gång.
Bonusfråga:
Hur mycket diff kan man tillåta mellan övre kant på styrstammen och gaffelröret?
Misstänker att svaret redan finns någonstans här, men jag körde fast i mitt letande. Tack på förhand!