styrreglage till fox float rp2

@happy

Ny medlem
Någon som vet om det finns någon "remote" att ha på styret så man kan byta läge på bakdämparen som i detta fallet är en fox float rp2.

Får hoppas att man får in lite bättre känsla för var den knappen sitter efter några rundor då. För som det är nu så behöver jag nästan stanna för att slå om pro pedal läget.

Det funkar ju ganska bra när man "kan banan" så att säga men när man är ute på nya rundor och det plötsligt är läge att ställa om så tycker jag det är besvärligt.

Hittade följande info:
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=/tech/2008/features/fox_racing_shox09

Undrar om den kommer vara kompatibel med äldre modeller?

tycker det är skönt med propedal på grusstig och på skakiga partier på bärgshällar och liknande men vill sedan byta till fullgung när det lutar på.

Jag har för mig att det står i instruktionsboken att man inte ska ändra från propedal läget till "fullgung" medans man cyklar, men jag är inte helt säker.

Slänger in en fråga här i hopp om svar... Hur fungerar ProPedal-läget på en Fox Float RP2, 2008? Jag har förstått att det är två lägen; öppen eller PP. Hur beter sig dämparen i PP-läge?

Jag skulle vilja att den låste helt, men misstänker att den inte gör det?

Jag har idag en  "X-Fusion 02 PVA Air" som har tre lägen där det som ska strama åt mest ändå innebär att dämparen ligger och smågungar när man till exempel trampar asfalt. Jag upplever det som oerhört störande och undrar således om jag kommer ifrån detta genom att slå på ProPedal på en RP2:a?

ginnfilt skrev:
-------------------------------------------------------
> ^^^ Ingen som vet?
>
> Förslag på en dämpare som går att låsa till
> helstelt?

På min rp23 blir det nästan helt stelt om jag har pp i hårdaste läget, den fjädrar ytterst lite om man hoppar på pedalerna, den gungar inget när man kör på väg iaf.
Vi får väll ordna någon happyride här snart så kan du få känna på den.

Mmmm, jag har ju sneglat på din 23:a och den såg himla stabil ut när vi rullade asfalt hemåt från bergen förra säsongen...

Går kanske inte att komma undan billigare, vilket var min önskan...

Skickar dig ett pm.

Tillbaka
Topp