Styrstam Postkodlotterietcykel fast

• Trådstartare Trådstartare PJF
  • Start datum Start datum

PJF

Aktiv medlem
Hämtade hem 8 cykelvrak, för jag behövde några hjul. Gravt misshandlade av nån tonåring. Tur det är dåliga cyklar han misshandlat. Vill ha gaffel och helst styrstammen på denna. Men får inte av den. Lossat skruv knackat ner det som gick, lite. Satt skruv underifrån för att dra ner låsningen, skruv gick av. Så min fråga är, sitter detta på nåt annat sätt än det vanliga?

Bilagor

• 20240401_110631.jpg
    20240401_110631.jpg
    760.4 KB · Besök: 88
Svetsade fast en mutter för att kunna köra mutterknack. Muttern har lossnat en gång redan. Den kan enkelt kapas bort. Men det vill ändå inte släppa.

20240401_143202.jpg

Svetsade fast en mutter för att kunna köra mutterknack. Muttern har lossnat en gång redan. Den kan enkelt kapas bort. Men det vill ändå inte släppa.

Visa bilaga 689629
Problemet är nog att styrstammen har rostat fast i gaffelröret. Men iom att du redan har slaktat ramen, kapa så att du kan värma bara gaffelröret och sen spänn fast styrstammen försiktigt i ett skruvstäd och försök att vicka/bända loss det.

Efter att ha läst dkn text igen, ville du ha kvar den delen av styrröret som du inte kapat i än osso eller?

Problemet är nog att styrstammen har rostat fast i gaffelröret. Men iom att du redan har slaktat ramen, kapa så att du kan värma bara gaffelröret och sen spänn fast styrstammen försiktigt i ett skruvstäd och försök att vicka/bända loss det.

Efter att ha läst dkn text igen, ville du ha kvar den delen av styrröret som du inte kapat i än osso eller?
Jag vill helst ha kvar styrröret. Har tagit loss massor, men detta sitter absurt. Och därför jag undrar om det finns nån annan konstruktion

Muttern lossnade igen. Men då märkte jag en liten rörelse. Så efter en omgång med gasol, brytjärn och multispray så fick jag det att röra sig ett kvarts varv. Sen gick det att dra ut den och knacka ur låsningen uppåt. Men har aldrig varit med om att det suttit så här mycket.

dom kan sitta nått så grönj*vligt pga pissigt material och av en kombo av rost galvanisk korrosion och klämskruven åtdragen av hulken.... så tips kolla styrröret så de inte är vidgat i höjd med där låsningen suttit nämligen inte ovanligt de händer på postkodskräpets styrrör..

Tillbaka
Topp