Sun Ringle Rhyno Lite XL - fälgbroms?

coolfredde

Ny medlem
Tjena,

Dags att införskaffa nya fälgar. Ett krav är att de skall vara breda. Hittade då Sun Ringle Rhyno Lite XL.

Frågan är bara, går det att använda fälgbroms till dessa?

Efter massa googlande hittar jag inga officiella källor som säger att det går, men i reviews och dylikt sägs det att det skall fungera. Vad säger ni? Fungerar det med fälgbroms?

Länk till fälgen hos crc:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=76081

Tack på förhand!

Edit: Finns det kanske någon fälg som är lika bred eller ännu bredare som också passar med fälgbroms?

Senast ändrad:
Jorå, det går att använda fälgbroms till den fälgen.

Dock så har lackade fälgkanter sämre bromsverkan än omålade.

Var ju ett tag sen man slutade med fälgbromsar så jag har tyvärr inga tips på andra fälgar....

Mavic 721 funkar också till fälgbroms.

Har använt ett gäng Rhynos till hjulbyggen och gillar dem. Har haft dem i både svetsat och nitat utförande, svarta och med blanka sidor. Ofta stämmer inte affärernas beskrivning av fälgarna med hur de faktiskt ser ut har jag märkt. Man beställer helsvarta men får såna som är blanka på sidorna och tvärtom. Tror inte de har koll på vad de beställer från tillverkaren/leverantören/importören. :)

Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
> Mavic 721 funkar också till fälgbroms.
>
> Har använt ett gäng Rhynos till hjulbyggen och
> gillar dem. Har haft dem i både svetsat och nitat
> utförande, svarta och med blanka sidor. Ofta
> stämmer inte affärernas beskrivning av fälgarna
> med hur de faktiskt ser ut har jag märkt. Man
> beställer helsvarta men får såna som är blanka
> på sidorna och tvärtom. Tror inte de har koll
> på vad de beställer från
> tillverkaren/leverantören/importören. :)

Har samma erfarenheter själv. Kör med den vanliga Rhyno Lite ihop med fälgbromsar och gillar det! Dom har ju svarvade sidor och är gjorda för att funka med fälgbroms.
Trevliga och stryktåliga fälgar. Angående färg (Paco:s inlägg) så är dom helsvarta anodiserade och inte lackade, så det är inget problem heller.

Tillbaka
Topp