Sundsvall Lördag 22/10

erik_f

Ny medlem
Sundsvall Lördag 22/10
Vi kör från sidsjöparkeringen upp till fågelbergsstugan och ned på baksidan och sedan upp förbi transformator stationen och upp på södra för att köra alternativvägen (skosmaskinspåret) ner till kubal.

Det går att klämma in en vända upp på kliss i början om ni vill...

Vilka kan köra? Förslag på andra stigar? 11:00?

Sundsvall Lördag 22/10
Tjena!

Kollade lite på gröna kartan.
Det verkar bli ca 12-13 km.
Har aldrig åkt runt det, så jag vet inte hur jobbig sträckan är.
Från botten på Södra berget, Bergsgatan och upp till Södra Bergets hotellparkering tar det mig 15-16 min.
3,7 km.
Håller man 12-13 i snitt, så tar ditt förslag en timme...

Jag har själv ett förslag på Kovland - Lövsätt - Nora - upp till Sättna flygfält (och då menar jag UPP)
- Nerför till Norrbäcken - Byn - Kovland.
Detta är en rundtur på 30 km.
Har cyklat den ett antal gånger med start på Alnö.

Åter till tiden, låter lite sent för att passa mig, 9:00 är bättre.

/Thomas J
Fram Nokian WXC300
Bak Nokian W240

Sundsvall Lördag 22/10
Annars är alternativspåret ned för Södra mot kubal bland de bästa stigarna som finns i Sundsvall. Trampa på för fulla muggar över stenar tills man är helt mör.
5+ i betyg!

Ska försöka komma upp om någon vecka eller två och då räknar jag kallt med att cykeln är med samt att det blir körning av.

Jerka: Hunnit med någon urban? Kurreprojektet uppskjutet?

Gustav: Är du kvar här? Har du börjat laga krubb? Noterade nyligen att du var med på fire, ice & dynamite förra året med din stinky. Hehe

Sundsvall Lördag 22/10
Har skjutit lite på curres får se om det blir nu eller efter att jag skaffat gaffel. Annars har det blivit lite av varje men inga extrema saker.

Thomas: Jag har inte kört de stigarna. Hur ser det ut? Stökigt brant? Kör gärna nya stigar.

Om man kör från sidsjöparkeringen upp på klissberget ned mot nacksta men tillbaka till sidsjön upp till fågelberget ner på andra sidan och sedan upp på södra igen och alternativ vägen ner så borde man få en tur som räcker ett tag. Eller så kör man sidsjön-kliss-sidsjönbacken upp- ner södra och bygger på från det. Vi kör på tills vi inte orkar längre.

David vad säger du om en tävling från kolsta och upp till kliss?

Sundsvall Lördag 22/10
Tjena Erik,

Det är inte stigar, utan grusvägar och skogsbilvägar. Men pulshöjande så att det räcker.
Det finns ett antal vägbommar som är nog så spännande i full fart...
Vill man ännu mer off-pist så finns det stigar både uppför och nerför.
Jag har aldrig cyklat de stigarna, men de syns på kartan.

Bilagor

• kovland.jpg
    kovland.jpg
    137.4 KB · Besök: 27
Sundsvall Lördag 22/10
ankarsvik skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena Erik,
>
> Det är inte stigar, utan grusvägar och
> skogsbilvägar.

Om jag skall med tänkter jag inte hojja grus. Jag kör stigar.

f

Sundsvall Lördag 22/10
hmm kan tyvärr inte köra på lördag eftersom jag skall upp till umeå och träna.

kör på söndag istället men låt inte det stoppa er från att cykla båda dagarna =)

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp