sunn vertik II

sunn vertik II

Bilagor

• SUNN 1998 CYCLES (51) Vertik II (1).jpg
    SUNN 1998 CYCLES (51) Vertik II (1).jpg
    266.1 KB · Besök: 136
  • SUNN 1998 CYCLES (87) GEO.jpg
    SUNN 1998 CYCLES (87) GEO.jpg
    429.1 KB · Besök: 70
Senast ändrad:
sunn vertik II
Den är en fin äldre mtb. Geometrin är så gammeldags det blir men det spelar nog inte så stor roll för dig (om jag minns rätt). I bra skick kan värdet kanske vara 1500kr.

sunn vertik II
Hade en nästan likadan för några år sedan, charmig ss som badcykel, go känsla men värdet är nog ungefär som pincow bedömer.

sunn vertik II
pnkcow sa:
Den är en fin äldre mtb. Geometrin är så gammeldags det blir men det spelar nog inte så stor roll för dig (om jag minns rätt). I bra skick kan värdet kanske vara 1500kr.

Stämmer helt ja. ;) Tack! Funderade på, känns som om den är rätt "liten" i storleken, då det verkar som om många modeller har längre ETT på exempelvis en M och att många nya S ligger på mer tom? Men kanske är helt fel.

sunn vertik II
Miyata 100 sa:
pnkcow sa:

Stämmer helt ja. ;) Tack! Funderade på, känns som om den är rätt "liten" i storleken, då det verkar som om många modeller har längre ETT på exempelvis en M och att många nya S ligger på mer tom? Men kanske är helt fel.

Det blir lite svårt att jämföra geometrin på en så gammal cykel med en modern då mycket har hänt med andra komponenter också. Styrstammar har blivit kortare, gafflar har blivot längre, hjul större, osv. Den är designad för en styrstam på ungefär 100mm så kanske ser mindre ut på papper än vad den är.

sunn vertik II
pnkcow sa:
Det blir lite svårt att jämföra geometrin på en så gammal cykel med en modern då mycket har hänt med andra komponenter också. Styrstammar har blivit kortare, gafflar har blivot längre, hjul större, osv. Den är designad för en styrstam på ungefär 100mm så kanske ser mindre ut på papper än vad den är.

Ah, make sense. Har sett att det händer en massa med geometrin men inte kunnat se vad riktigt annat än att de gamla verkar likna racers mer?!. Kollat in en massa olika cyklar nu.

Det som är med de allra flesta nya MTB är att de allra flesta har 27,5" vilket begränsar tillbehör (bla big apple däck) samt jag inte personligen tror kommer vara långvarit... Osäker på om det ev går kanske att byta till 26" eller 29" hjul?! Intressant att höra om många gjort det med lyckat resultat. Kanske borde fråga i annan tråd om det inte redan troligt finns. ;)

Hm, okej, ja det är tänkvärt! helt klart!
Har nämligen funderat på om en M skulle funka för mig då den inte diffar så mycket i mått från min 50:a på ETT med 55.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp