Suntour

Suntour
Jag var på jakt efter en budget friendly 29" boost-gaffel att montera på min Kona Honzo, och sprang på denna. Priset, med rabattkod och frakt, är alltså 116€. Jag googlade lite snabbt och hittade överlag positiva ord om den så det blev ett snabbt köp. Är det någon som har några erfarenheter av dessa gafflar (SR Suntour Aion35 LO-R)? Det är rätt bristfällig spec på sidan, så det ska bli intressant att se vad som faktiskt dyker upp.

Suntour
Hur får du dem till 116€?

Använd koden RCZO2R så kostar den 99,99€.

Och för att korrigera mig själv, 116.98€ landade kalaset på.

1580390966899.png

Suntour
Ja, det låter helt otroligt men hur ser du ställbarheten? Pinkbike skriver om en 130-150mm och denna är 120...Går den att skruva till 140 så borde man kanske köpa en....

Svarar dig i denna tråden istället!

Ja, det är som sagt lite oklart exakt vad det är för gaffel det där, men det verkar som att samtliga Aion's har ställbart slag i någon form. Men visst, det är väl inte helt otroligt att det även finns en 120 mm variant som är "låst". Om den inte går att justera blir Honzon ofrivilligt xc-ifierad. :)

Suntour
Finns någon med erfarenhet av Suntour Raidon 32, 100 mm Boost? Kan den jämföras med en Rock Shox XC32 TK 29 Solo Air i funktion o hållbarhet eller är Suntour fortfarande undermåliga?

Tillbaka
Topp