Superior Road team issue Di2, prisvärd?

Gubbröra

Medlem
Hösten står för dörren och planeringen inför nästkommande asfaltssäsong är i full gång.
Jag har försökt bilda mig en uppfattning av Superiors Road Team Issue Di2 utan framgång.

Ett visst företag har börjat ta emot beställningar av 2019 års modell https://superiorbikes.eu/en/2019/road-race/road-team-issue-di2-disc/matte-black-chrome-silver. På pappret ser det ut som en prisvärd cykel men är det någon som har mer erfarenhet av denna modell (eller företaget)?

Senast ändrad:
Företaget har en ton av maskrosdoft. Gosigt värre.

Senast redigerad av en moderator:
Det kan se så ut men jag har inte haft någon anledning av att skapa ett konto på Happyrider innan. Jag kan modifiera inlägget om det sticker i ögonen för vissa men så vitt jag vet så är det bara det företaget som säljer Superior-cyklar i Sverige!? Känns för övrigt relevant att länka till butikens sida för mer information om cykeln.

Kan vi vänligen hålla oss till ämnet/frågan istället!

Senast ändrad:
Gubbröra sa:
Det kan se så ut men jag har inte haft någon anledning av att skapa ett konto på Happyrider innan. Jag kan modifiera inlägget om det sticker i ögonen för vissa men så vitt jag vet så är det bara det företaget som säljer Superior-cyklar i Sverige!? Känns för övrigt relevant att länka till butikens sida för mer information om cykeln.

Du får inse att ditt uppträdande luktar svårt smygreklam - något som inte är direkt listigt eftersom det tenderar att ge precis motsatt effekt.

Bengt-re sa:
Gubbröra sa:

Du får inse att ditt uppträdande luktar svårt smygreklam - något som inte är direkt listigt eftersom det tenderar att ge precis motsatt effekt.

Det var tydligt! Inlägget är nu redigerat med förhoppning att min fråga kan besvaras.

Herregud vad happyride är konspiratoriska och bittra.
Varför hatar ni så mycket? Dra ut den sönderflisade kolfibersrolpen ur arslet nu.

Jag köpte en Superior X-road i vintras och den är jag mycket nöjd med. Storlekstabellerna lämnar dock en del åt fantasin, kan vara värt att kolla extra.

Jag har kört hela året på min och tycker då absolut att den är riktigt prisvärd, har inte heller några större problem med Cykelkrafts support.

Gubbröra, har du kommit nåt längre i dina tankar?
Jag har sneglat på Superior i några år, både på MTB och landsväg, nu är jag på jakt efter ny landsvägshoj och trillar tillbaka i tankarna på Superior.

Road team issue Di2 känns ju på pappret väldigt prisvärd :-)

Har du haft möjlighet att provcykla ngn?
Jag funderar på att kolla med Rex cyklar i Helsingör om de har 2018 modellerna för provcykling, enligt deras hemsida ska både 56 och 58 finnas på lager.

Annars känns det som en chansning att beställa utan att ha provcyklat.

Är nyfiken på hur dina tankar går.

oversten sa:
Gubbröra, har du kommit nåt längre i dina tankar?
Jag har sneglat på Superior i några år, både på MTB och landsväg, nu är jag på jakt efter ny landsvägshoj och trillar tillbaka i tankarna på Superior.

Road team issue Di2 känns ju på pappret väldigt prisvärd :-)

Har du haft möjlighet att provcykla ngn?
Jag funderar på att kolla med Rex cyklar i Helsingör om de har 2018 modellerna för provcykling, enligt deras hemsida ska både 56 och 58 finnas på lager.

Annars känns det som en chansning att beställa utan att ha provcyklat.

Är nyfiken på hur dina tankar går.

Visst känns den prisvärd, vilket även gör mig lite misstänksam. Jag har tyvärr inte haft möjlighet till att provcykla någon modell ännu men jag tänkte se lite vad användarna här på Happyrider ansåg om märket i sig innan jag gick vidare. Känns som sagt som en lite djärv chansning utan att fått prova cykeln. Tack för tipset om Rex i Helsingör :)

Annars sneglar jag på cyklar från Canyon, ROSE och Merida.

Principia sa:
Jag köpte en Superior X-road i vintras och den är jag mycket nöjd med. Storlekstabellerna lämnar dock en del åt fantasin, kan vara värt att kolla extra.

Tack för återkopplingen. Jag kände detsamma och blev väldigt osäker. Vad tror du om (ram)storlek för en som är 173 cm lång och en innerbensmått på 78 cm?

Jag är också nyfiken på deras ramar. På MTB-sidan verkar det vara svårt att hitta något vettigt tycker jag. Men deras "gravel", eller vad det nu heter, den verkar ju vara ok. Eller är det något knas som man kanske inte tänker på omedelbart?

Jag är 1.78 och sitter på 75 cm. Har en medium. Har mm spacer och bytt till 90-stam. Bilder finns i visa din Superior på hur det blir med mina mått så kan du kanske utgå från det. Har normalt storlek 54 på racer.
Inget konstigt med ramen men börjar bli lite dumt med 15 mm axel fram. Färre hjul har det nu och struligt om man har racer också men vill kunna flytta hjul för då har ju racern sannolikt 12mm. Väldigt tajt mellan klinga och kedjestag men funkar utan problem men det ser tajt ut. Den är bra att åka på och min cykel är iaf välbyggd. Inget som låter eller annat som stör.

Tillbaka
Topp