Superior sving som spricker!

jonny_wid

Medlem
Har en superior team elit från 2017 nu är det 3 svingen som spricker.
är det jag som är för tung eller är det dålig konstruktion?
Är inte vis krasch utan knäppte till under förd i skogen.
Den förra som sprack i underröret på kedje sidan drog jag av vid acceleration..
Någon som har en bra förklaring eller fundering?

Bilagor

• superior sving.jpg
    superior sving.jpg
    177.7 KB · Besök: 359
Min spontana tanke är att den inte verkar så superior, snarare inferior.

Mer seriöst så det som dålig konstruktion eller qc, du ska inte behöva räkna med en sving som spricker och går av under trampande även om du är tung. Den har ingen angiven max cyklistvikt?

Men, det gamla talesättet lätt, stark, billig - välj två gäller nog även här. Med andra ord - är man tung och vill ha lätta grejer brukar man behöva köpa dyra grejer.

Ofta är det limfogarna eller veck när man lägger den i formen som orsakar problemen längre fram.
Det går som tur att lösa genom att laga.

Vet inte vad du väger, men väger du alldeles för mycket så kanske det är den enkla lösningen?

... Annars är det ju en dålig konstruktion. Garanti?

jag ligger på 92 kg i kalligar inte direkt superlätt men inte bly tung heller.
95 kilo cyklist (klädd och med skor, hjälm) ska väl en cykel tåla. Om det inte är så att den går av när du trampar som följd av tidigare hårda landningar eller krasch som egentligen orsakat haveriet. Ser att du har lite märken och skav på svingen, högre upp på sadelstaget ovanför där den ser ut att ha gått av.

Är det verkligen en sving och inte stagen på en HT-ram? (Försökte googla hojen och fick bara upp hardtails - tänkte först att du kanske körde med för mjuk bakdämpare och bottnade massor.)

Tillbaka
Topp