Surt i Mörksuggeskogen?

roj63

Medlem
Surt i Mörksuggeskogen?
Nu drar det snart ihop sig till SM i långlopp i Rättvik. Självklart börjar nerverna spöka lite och frågorna hopas sig?
Är det skitigt i skogen?
Vilka däck ska jag välja?
Lufttryck?
Lite hjälp skulle det vara att veta i vilken kondition banan är?
Körde Engelbrekt i söndags och utan att överdriva kan man säga att där var det blött och skitigt!

Surt i Mörksuggeskogen?
Nej.
Python.
2 bar.
Toppskick.

:) Jag, Westergren och Darvell smiskade runt banan igår och den var fin. Inte ens det första skogspartiet som brukar kunna vara geggigt var speciellt blött.

Surt i Mörksuggeskogen?
Tack för rapporten Öijer, jag har också varit lite orolig för hur banan ser ut efter allt regn.
Nu är det bara att käka lite pasta och ladda... med Metallica på torsdag, kan inte bli bättre!

Surt i Mörksuggeskogen?
Lite trådkapning, någom som vet fler ställen än happy att hålla utkik på (typ ck i närheten eller nåt) gällande försäljning av startplatser? Är lite osugen på åka på 200:- efteranmälningsavgift och det lär ju finnas en del som vill bli av med sina startplatser.

/C

Surt i Mörksuggeskogen?
Öijer skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi körde runt banan på 2.44 igår så nog är
> den snabb allt..

2.44 är väl vad det tar för mig att ta mig uppför helvetesbacken...

Surt i Mörksuggeskogen?
Öijer; Tack för rapporten, f-n nu blir man ju sugen.
hade inte tänkt köra...

Det står en del om banan här också

http://www.morksuggejakten.com/nyheter.htm
Må 2007 07 09
Det har regnat några dagar nu. Inget dagsregn som i många andra delar av landet utan småskurar. För banans del så innebär det bara att den blivit bättre. Vi har inge blöthål någonstans. Det kommer fortsätta att småregna några dagar men sen ser det ut att bli bättre om man får tro metrologerna.
Det går fortfarande att anmäla sig på hemsidan men jag vill understryka att den som vill köra SM-klasserna måste ha en godkänd årslicens per den 3 juli. Alltså skall den vara betald och registrerad hos Svenska cykelförbundet senast den 3 juli. Är den inte det så får man inte åka SM. Men allt detta står i vårt PM.

Senast redigerad av en moderator:
Surt i Mörksuggeskogen?
Här har ni.
Startade GPS:en på bron där farten släpps fri.
845 höjdmeter blev det totalt, inte mycket att hurra för alltså

Bilagor

• banprofil.JPG
    banprofil.JPG
    44.2 KB · Besök: 25
Surt i Mörksuggeskogen?
Det regnade inatt, men idag har det varit sol och c:a 23grader i Rättvik.

Öijer: Din GPS-kurva är intressant, men börjar den inte lite väl högt?
Jag rodde att Siljan låg på 160-170möh, bron över Enån borde då vara max 175möh, eller?

/Håkan

Surt i Mörksuggeskogen?
Jo, starten på GPS-kurvan är ju lägre än målet i verkligheten så den är lite hög i början.

Om tiltar upp högersidan på monitorn så blir den mer korrekt. ;-)

Surt i Mörksuggeskogen?
Tack för rapporten Henrik. Ska mellanlanda i Falun några dagar innan loppet för att acklimatisera mig :-). Kommer att köra på Phyton men med lite högre lufttryck (2,5) då jag väger 84 kg! Efter din rapport så ska man tydligen sätta en slant på Darvell?!

Surt i Mörksuggeskogen?
Om jag hade 3 slantar skulle jag tippa på Lars Bleckur, Daniel Eriksson och Darvell.
Hade jag en slant och tippar säkert så skulle jag sätta den på Darvell.
Om jag ville chansa lite så skulle jag sätta dom på mig. :-) Eller Jens Westergren, den räven.

Surt i Mörksuggeskogen?
Öijer! 2.44, var det med MTB eller CX? Och vad kör du på söndag? MTB eller CX?

Sista turen med mina Maxxis Crossmark, sen åker Fat Albert på i väntan på ett nytt Långlopp!! Typ nästa år!

Surt i Mörksuggeskogen?
Johan A skrev:

> Sista turen med mina Maxxis Crossmark, sen åker
> Fat Albert på i väntan på ett nytt Långlopp!!
> Typ nästa år!

Släng på Abbe nu, annars kommer du bara gnälla på greppet på söndag ;)

Surt i Mörksuggeskogen?
roj63 skrev:
> I dag har det regnat igen i Norrtälje...hur är
> det i Rättvik måntro?

Kan inte svara å Rättvik, men Falun/Borlänge, 2-3 skurar... blev blött på asfalten inte mer...

Surt i Mörksuggeskogen?
det regnade lite på banan idag när jag körde. men det är överlag torrt, dvs bara fuktigt där det regnat. inga problem med lerhål direkt.

Surt i Mörksuggeskogen?
Inte för att jag vill oroa er...

Men jag kan meddela att just nu vräker regnet ned över Falun och har så gjort i 1-2 timmar... (ca 4 mil från Rättvik)
Fortsätter de så här så kan de bli blöt imorrn...

Surt i Mörksuggeskogen?
Det ösregnade verkligen i Falun i natt. Men i Rättvik har det inte regnat lika mycket och det finns mycket sand i Rättvik så banan blir aldrig riktigt geggig.
Den blir nog racersnabb idag.
Perfekt för cross alltså?

Tillbaka
Topp