Svala skor som tål plattform (ej spd)

mattihp

Aktiv medlem
Mina pedaler äter igenom mina gympadojor. Höst och vår brukar jag ha trekkingskor, men de är alldeles för varma. Vad ska man titta efter i en sula för att veta att den inte går sönder efter ett par veckor med hårda plattformspedaler med lite piggar?

erolwi

Aktiv medlem
Dessa funkar bra, har dom själv
Bra är de men svala kanske inte är vad jag skulle kalla dem. Kanske du kan hitta ett par Sleuth Slipon: https://www.bikester.se/adidas-five-ten-sleuth-slip-on-mountainbikeskor-herr-M804227.html

erolwi

Aktiv medlem
Tänkte exakt samma, Adidas-skor som ser mer normie ut är generellt för varma för mig :D

Den här ser mer lovande ut, om än ful. Men det får man nog leva med!
Jag tyckte de gröna var rätt snygga. Har ett par ”vanliga” Sleuth DLX, sköna men även de lite, men inte så farligt, varma. Sen finns ju en hel hög skateskor; Ethnies, Vans, etc i slip-on som kanske har hyfsat hållbara sulor även om de nog inte är lika bra som 5-10.

Fundadores

Aktiv medlem
Tänkte exakt samma, Adidas-skor som ser mer normie ut är generellt för varma för mig :D

Den här ser mer lovande ut, om än ful. Men det får man nog leva med!

Sleuth slip on funkar på pumptracken. Inget jag skulle åka runt i skogen med. I o m att de inte har snörning sitter de rätt löst på foten.

Specialized Rime Flat kanske vore bättre. Har inte testat själv så vet inte hur välventilerade de är.

mattihp

Aktiv medlem
Sleuth slip on funkar på pumptracken. Inget jag skulle åka runt i skogen med. I o m att de inte har snörning sitter de rätt löst på foten.

Specialized Rime Flat kanske vore bättre. Har inte testat själv så vet inte hur välventilerade de är.
Kanske borde testa med några ventilerade gympadojor först, kan ju duga. Tror sulan är i för dåligt material på dessa

Berk

Aktiv medlem
Jag har läst att Specialized skor ska vara mindre varm. Jag har själva ofta för varma fötter, kör Specialized 2FO Cliplite och har inte har problem. Tycker att dom är lite mindre varm än Five Ten Hellcat. En test sade att dessa här, som är snygg och inte så dyra, var luftig:

Topp