Svårt att välja Multiverktyg

cullberg

Medlem
cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> Skippa Crank Brothers, kedjeverktyget är uselt

Jag har använt den kedjebrytaren med gott resultat ett antal gånger. Krävs dock en riktigt rejäl dos våld eftersom hävarmen är så kort.

Topeak Hexus har en mkt användbar hållare av kedjan (så att den är ospänd) för kedjebrytaren, eller framallt för att sätta ihop den igen.

Jag (impuls)köpte en Crank Brothers 19 och blev förvånad över hur liten den ändå var. Jag har dock inte hunnit använda den än, men den känns gedigen och kom med en liten förvaringslåda i plåt.

Annars borde man väl gå igenom exakt vilka verktyg man behöver ute i fält till just sin egen cykel, för att slippa släpa på insex/torx som man inte har någon användning för.

MBA testade verktyg för ca ett år sedan och då vann den här (eftersom det hade flest "användbara" verktyg):

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=15443

Jag köpte och med min mycket begränsade användning så har jag följande kommentarer:
- Kraftmässigt verkar konstruktionen konstig
- Rundade den minsta insexan första gången jag använde den (dock hade det inget med cykelanvändning att göra så det är inte säkert att det är verktygets fel)
- Fastsättningen av det lösa däcksjärnet är sådär
- Garantin är kanon, skrev till Park som skickade ett nytt verktyg (se ovan)

Över lag verkar det vara ett bra verktyg, men jag har inte jämfört något nämnvärt

Tillbaka
Topp