Svartvitt Easy 14/4

• Trådstartare Trådstartare EBQ
  • Start datum Start datum

EBQ

Ny medlem
Svartvitt Easy 14/4
Välkommen till årets första SvartVitt Easy i Bamseparken, Delsjön. Detta är ett nytt koncept för i år, här kommer vi köra 4 specialsträckor för dig som är sugen på att prova på enduro. Sträckorna kommer vara något kortare och ha enklare teknisk nivå än i vanliga SvartVitt-serien, men du bör vara en van cyklist.

När:
Söndag den 14:e april. Samling kl 10:00

Var:
Samling vid GLTK:s parkering. Länk: https://goo.gl/maps/QMzjLbZ2A9q
Målgång, efter-race-fika och resultat kommer ske vid Stora Torps parkområde (stora gräsmattan intill målgången i Bamseparken).

Hur:
Vi kommer köra 4 sträckor och räknar med att det kommer ta ca 2-3 timmar att cykla runt + grill och fika.
Genomkörning av banorna sker på lördagen den 6:e april. Släppet av den exakta bansträckningen kommer i samband med det.

Anmälan:
Anmälan sker genom länken nedan och kostar 100 kr som swishas direkt till 073 531 41 21 (Frida Måneblad). Utan betalning har man ingen giltig anmälan! https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd0OKzB6sV6X-rI1po-hhtrklMm_SAf8uvWBhA2HxLk_3l5JA/viewform

Alla är välkomna på detta event, men vi ser gärna att du som redan är van tävlingscyklist deltar i vanliga SvartVitt-serien. På efterfrågan så kommer tjejer att få förtur fram till den 3 april, därefter är både tjejer och killar välkomna med sin anmälan! Datum för sista anmälan är fredagen den 12e april.

Anmälda (senast uppdaterad 19-04-13):
1. Johanna Renman
2. Lisa Saukkonen
3. Silje Kreken Almeland (Ej betalt, betalar på plats)
4. Linnea Ericsson
5. Linda Wetter
6. Annika Svensson
7. Jenny Enwall
8. Jana Berkova
9. Stina Hemdal
10. Melanie Siebert

11. Marcus Langeström
12. Oscar Eriksson
13. John Gramberg
14. Carl-Johan Carling
15. Gustav Enwall
16. Robert Mellqvist
17. Anders Nilsson
18. Per Sunnergren
19. Magnus Apelqvist
20. Mikael Saura
21. Henrik Ottosson
22. Richard Johansson
23. Rafal
24. Sean Clarke
25. Roger Risberg

Reserv
1. Börje Larsson
2. Martin Krafft.
3. Martin Fornegård
4. Carl Olsson
5. William Bjöersdorff

Senast ändrad:
Svartvitt Easy 14/4
Nu på lördag 6/4 kl 11.00 kommer vi köra igenom sträckorna i Bamseparken. Samling på GLTK:s parkering (kartnål finns i beskrivningen ovan). Välkomna!

Strax efter det kommer sträckorna även att läggas ut här i forumet.
Några har efterfrågat en extra genomgång onsdagen den 10:e april, om intresse finns för detta, svara i denna tråd så försöker vi styra det.

Svartvitt Easy 14/4
EBQ sa:
Nu på lördag 6/4 kl 11.00 kommer vi köra igenom sträckorna i Bamseparken. Samling på GLTK:s parkering (kartnål finns i beskrivningen ovan). Välkomna!

Strax efter det kommer sträckorna även att läggas ut här i forumet.
Några har efterfrågat en extra genomgång onsdagen den 10:e april, om intresse finns för detta, svara i denna tråd så försöker vi styra det.

Är tyvärr upptagen nu på lördag så en extragenomgång på onsdag hade varit fint. Annars löser det sig säkert med hjälp av kartor och trailforks.

/John

Svartvitt Easy 14/4
Angående parkering vid GLTK - upptäckte idag att den är inte längre gratis. Man kan till viss mån få plats gratis längs Iskällareliden 1-15, sväng av höger innan GLTK och företagslokalen.

Svartvitt Easy 14/4
Här kommer banbeskrivningen!

Bamseparken.JPG

Det blir 4 specialsträckor
SS1: Brummelisa
Start vid vägen så det blir lite tramp i början. Kommer ner till en stenkista som oftast är blöt, fortsätter sedan med en högersväng mot ett hopp och några berms. Slutar INNAN det större hoppet vid hönsgården.
20190404_180937.jpg

20190404_181421.jpg

SS2: Träplankan
Höger-höger; börjar med ett mindre drop, går sedan ner mot gamla träplank (som vi inte rekommenderar att man använder). Fortsätter ner i ett stökigare parti med en rotig brant och avslutas med ett lite högre drop (A-linje), alternativ väg finns till strax till vänster om drop:et (B-linje).
20190404_182618.jpg

20190404_182654.jpg

20190404_183011.jpg

SS3: Slottet/Badgers brakedown
Höger-vänster; börjar in på stigen Slottet med lite rotig stig, gör en tajt högersväng på skrå (A-linje), alternativ finns rakt fram med en lättare högersväng (B-linje). Fortsätter efter några tajta svängar in på Bagders brakedown hela vägen ner mot mål i bamseparken.
20190404_190617.jpg

SS4: Hellbergs DH
Vänster-höger; relativt rak, men rotig och brant väg ner. Gör en vänstersväng ner mot ett betongfundament i bamseparken, avslutas strax innan grusvägen.

För den som vill kika på Strava finns Fridas körning här:
https://www.strava.com/activities/2...549701&utm_medium=social&utm_source=ios_share

Svartvitt Easy 14/4
För er som inte kunde vara med i lördags på genomkörningen av sträckorna så kommer vi även att köra nu på onsdag kl 18.00. Samling på GLTKs parkering!

Svartvitt Easy 14/4
De som står på reservlistan kan absolut dyka upp imorgon, är alltid någon av de anmälda som inte dyker upp. Får man en plats då sånkan man betala på plats, swish eller kontant.

Svartvitt Easy 14/4
OBS! Sista minuten-banändring!
Samtliga specialsträckor kommer starta på samma ställe. Det betyder att 1:a sträckan (Brummelisa) startar högre upp på kullen och går sedan ner samma väg som transportvägen, för att ta en vänstersväng in till den gamla starten. På så sätt blir starterna enklare att sköta och 1:a sträckan får lite mer utmaningar!

Svartvitt Easy 14/4
Hej!
Tack allihopa för idag, grymt bra kört!!!!
Här kommer resultaten; totaltiden för samtliga + totaltiden för damer, och deltider för varje sträcka för sig!

bamseparken2019_results.png

Senast ändrad:
Svartvitt Easy 14/4
Hej!
Tack för ett superroligt arrangemang, thumbs up!
Jag har dock en fråga, tog streckorna verkligen typ 6min/strecka? Låter länge tycker jag.
Enligt min gopro tog dom typ 2min, jag är dock ny på gopro så jag kan ha missat något? :)
Lägger med en film:
Brukar dom inte ligga på typ 12-20min tot.tid för typ 7 streckor för svartvit/ESS? Elit iofs.. :)

Svartvitt Easy 14/4
Dra bort ca 5 min per sträcka (4.50) enligt min GPS. Antagligen osynk mellan start- och målenhet.

Tack för ett kanonarrangemang!

Senast ändrad:
Svartvitt Easy 14/4
Tack för ett fantastiskt mysigt arrangemang! Gav helt klart mersmak.

Tack också för fina foton som visar hur dum man ser ut när man cyklar!

/John

Senast ändrad:
Svartvitt Easy 14/4
raceroger sa:
Hej!
Tack för ett superroligt arrangemang, thumbs up!
Jag har dock en fråga, tog streckorna verkligen typ 6min/strecka? Låter länge tycker jag.
Enligt min gopro tog dom typ 2min, jag är dock ny på gopro så jag kan ha missat något? :)
Lägger med en film:
Brukar dom inte ligga på typ 12-20min tot.tid för typ 7 streckor för svartvit/ESS? Elit iofs.. :)

Tack - och tack själv! Stämmer bra, Andreas varnade om att dosorna inte var synkade efter sommartiden och kunde variera 5 min. Men det är samma dosa i starten vid varje tillfälle och samma dosa i mål vid varje tillfälle så diff-tiden ska stämma!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp