Svenska Cykeldagarna den 21 - 23 november

Jungman

Ny medlem
Hej

Om jag skrivit någonting här på Happy tidigare så var det i så fall jä****t länge sedan. Jag kikar här ibland men det är inte varje dag det erkänner jag direkt!

Några av er känner mig och några inte. Jag heter Fredrik Jansson och jobbar bl.a. med att organisera en cykelmässa och cykelgala som hålls i Jönköping den 21, 22, 23 november. Jag jobbar också med cykelsajten Cykelklubben.se som är en mötesplats på Internet för cykelintresserade, men det är en bisak just nu.

HAPPY MTB är NOMINERADE till Kadens specialpris - ÅRETS CYKELHJÄLTE
Kolla: http://www.svenskacykeldagarna.se/

Grattis så här långt!! :D

Priset till vinnaren av ÅRETS CYKELHJÄLTE delas ut på Cykelgalan den 22 november.

INFO
Svenska Cykeldagarna är en stor cykelmässa där allt ifrån de stora grossistföretagen visar upp sig och sina nya heta produkter inom cyklingen, butiker gör reklam för sig och föreningar finns med och gör reklam för sina tävlingar och motionslopp som går under nästa år. Hela idén med mässan är att få en stor samlingspunkt för hela det cyklande Sverige nu under den mörka hösten då alla vi cykelfantaster går och längtar till sommaren som allra mest. Tanken är att då har man här ett härligt tillfälle att träffa alla människor man mötte under sommaren och känna på nyheterna bland prylar och få i sig lite ”inspiration”. Ett litet "hål" i molntäcket som kanske gör det lite lättare att stå ut med den mörka kalla vintern.

TIPS
Jag vill gärna tipsa om att man kan köpa biljetterna billigare om man använder följande trick: Vi låter alla vip-medlemmar på cykelsajten Cykelklubben.se köpa biljetterna billigare, både till mässan och till Cykelgalan!

Det finns två sätt att få loss biljetterna billigare - Antingen är du redan, eller så blir du själv vip-medlem på sajten och köper då biljtterna billigare. Annars så låter du någon som redan är vip-medlem, "köpa ut" biljetter åt dig.

Det finns två sätt att bli vip-medlem på den billigaste nivån – Antingen betalar man ett brons-medlemskap på 100 kr efter att man blivit medlem eller loggat in, eller så har man tävlingslicens och utnyttjar den dealen som vi gjord med SCF där man får ett års gratis bronsmedlemskap.

För att utnyttja att du har tävlingslicens, ska du klicka här: http://www.cykelklubben.se/licens

Annars vill jag bara säga att det hade varit skitkul att träffa er där uppe i Jönköping. Jag kommer att vara där i en monter med Cykelklubben.se och bjuder gärna på fika och lite babbel. För att läsa mer om Svenska Cykeldagarna, gör ett besök på http://www.svenskacykeldagarna.se/

Hoppas vi ses. Puss! :-*

Bästa hälsningar
Fredrik Jansson

Det har såklart varit uppe här men en påminnelse är på tiden. Den som bidrar mest till att få ut cyklister på vägarna och i skogen är såklart Jomper. Dessutom så slutar det inte där utan kunskapsbanken vi bidrar med till varandra håller oss där oxå!

Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Den som bidrar mest
> till att få ut cyklister på vägarna och i
> skogen

Och ligga med gubbar, glöm inte det!

Bang skrev:
> Blir det billigare omman uppger Svenska cykeldagarna?

Nää, det är statligt regulerat fastpris på att ligga med gubbar; 850kr / gång.

Jockster skrev:
> Nej nej nej, Undvik Formula 1 i jönköping.
> Totalt livsfarligt

Varför det?

/G

Bang skrev:
> Blir det billigare omman uppger Svenska
> cykeldagarna?

Det går inte att boka på Scandic annars. Vi har nämligen förtur framför "vanliga dödliga". Det kan vara så att det är fullt nu men prova...

/FJ

Är det någon som kan uppdatera mig på vem som vann priset för årets cykehjälte?

Jag glömde fråga det när jag var på Elmia idag.

MTBiker skrev:
> Är det någon som kan uppdatera mig på vem som
> vann priset för årets cykehjälte?
>
> Jag glömde fråga det när jag var på Elmia
> idag.

Ride of hope tog hem det. Enligt Öijers blogg :)

odbro skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det någon som kan uppdatera mig på vem
> som
> > vann priset för årets cykehjälte?
> >
> > Jag glömde fråga det när jag var på Elmia
> > idag.
>
>
> Ride of hope tog hem det. Enligt Öijers blogg :)

Det känns som att alla tre nominerade var värdia vinnare, bara att lyfta på hjämen och säga grattis!

Idag var det dags för Västgötacupens Klubbstafett.
Extra kul att Emil Lindgren kom till start i denna skojtävling. Jag pratade med honom en stund och han sa ungefär, jag ska ju ändå träna och det är kul för de yngre att se att jag är med.

En kul tävlingsform där ett varv räknades olika beroende på vilken klass man brukar köra i, Emil fick slita hårt för sina poäng.

Han är så störtskön, fler sådana proffs tack.

Jag bjuder på två bilder också, vi var inne en liten sväng i mässhallen.

Jag.
DSC05206red.jpg ht=485

Emil Lindgren
DSC05201red.jpg ht=485

Tillbaka
Topp