Sverigetempot 2016

Sverigetempot 2016
Jeppe_E sa:
ohellstrom sa:
https://oscarahellstrom.wordpress.com/2016/08/04/length-of-sweden-sverigetempot-race-report/

"Äntligen!", "Oh no, no him again!".... eller något helt tredje. Anyway, torsdagslektyr erbjuds.

EPISKT!

Tack för detta. Riktigt trevlig läsning.

Imponerande insats att lyckas klämma texten på (max) 28 minuter. Själv tog det mig betydligt längre tid. Kan det beror på att jag uppskattar andras utdragna lidande?!

Och till författaren, tack för en riktigt bra skriven och underhållande berättelse om loppet!

Sverigetempot 2016
Sverigetempot 2016
Hör ni grabbar. Det här var ju rätt kul. Ni skulle inte kunna tänka er att åka upp till Riksgränsen och ta en repa till ner genom landet lagom till Transcontinental är klart? Vi stackars internerrandonneurer kan ju drabbas av abstinens annars.

Sverigetempot 2016
Låna en para-cykel.

Scott_McPhee_and_Kieran_Modra_riding_01.jpg

Sverigetempot 2016
Sverigetempot 2016
Om det ska gå undan borde väl en tandemliggcykel, eller kanske ännu hellre en tandemvelomobil vara något. Då borde det kunna bli en rätt rejäl putsning av rekordet på Sverigetempot 2020. Frågan är bara, finns det någon minimitid på loppet såsom på vanliga brevet?

Sverigetempot 2016
https://ultrabikedad.blogspot.dk/

Ian har till sist fått ur sig lite text.

Som en del vet och andra kanske listat ut så är det närmast omöjligt att få allt att flyta friktionsfritt när en liten grupp människor pressar sig så hårt som vi gjorde under så lång tid.

Själv ser jag mer fram emot nästa utlovade inlägg "what went wrong in Sweden"...

Sverigetempot 2016
JLarsson sa:
Härligt! Han lyckades undvika att nämna er öht. Däremot killen han liftade med till hotellet :)

Anders är en vän till mig (och fellow member av den halvhemliga sammanslutningen "Øl og Kondis"), från Norge, och förtjänar i allra högsta grad ett omnämnande för sin medmänsklighet, se bara här: http://www.tv2.no/a/8477207/

För god ordnings skull bör nämnas att varken Patch eller Colin är från Laholm.

Jag och Toni dyker kanske upp i del 2...

Senast ändrad:
Sverigetempot 2016
Intressant läsning, men den kändes lite "ihålig". Antar att "förklaringen" kanske kommer i del två. Undrar lite hur den kommer att vara utformad.

Sverigetempot 2016
Tja. Det där gav en besk eftersmak, på något vis. Måste säga att jag föredrar de andra två rapporterna från rekordloppet...

En helt hypotetisk fråga från en rando-noob: Vad gör man om det visar sig att en i sällskapet på långturen är en riktig idiot? Ställer en soptunna för dörren till luftskåpet när hen tar en lur? Eller är kanske alla idioter efter en sådär 100-150mil?

Sverigetempot 2016
Hade jag sovit så lite under så lång tid hade jag förmodligen varit totalt omöjlig att ha att göra med, givet att jag över huvud taget hade varit kommunicerbar.

Sverigetempot 2016
Det blir svårt för mig att svara här utan att gå in alltför mycket på den uppenbara oenigheten om historieskrivningen mellan mig och Ian... del 2 kan eventuellt klargöra huruvida det är jag som är idioten.

Jag tycker dock att jag försökt addressera just det här med samarbete under tuffa förhållanden i min rapport: Det går upp och ner, man har bra och dåliga perioder både fysiskt och mentalt. När det är svårt måste man behålla tron på att det blir bättre igen, vare sig det rör sig om en själv eller nån av de andra. Efter en oenighet hjälper det inte att vara långsint för troligen menade ingen något illa och man har fortfarande en uppgift som ska lösas, nämligen att ta sig i mål.

Så ja, i någon mån är alla idioter efter 150mil, men så länge man är medveten om det så går det att arbeta med.

Sverigetempot 2016
Som jag läser det så handlar det en del om olika förväntningar och förberedelser, att komma till Riksgränsen och inte vara beredd på avstånden mellan förnödenheterna under första halvan av distansen kan säkert vara en nog så stor kulturkrock.

PS Skönt att man ännu inte har cyklat tillräckligt långt för att bli en idiot ;-) DS

Sverigetempot 2016
NLC sa:
Som jag läser det så handlar det en del om olika förväntningar och förberedelser, att komma till Riksgränsen och inte vara beredd på avstånden mellan förnödenheterna under första halvan av distansen kan säkert vara en nog så stor kulturkrock.

PS Skönt att man ännu inte har cyklat tillräckligt långt för att bli en idiot ;-) DS

Jag som ibland drömmer om att träna som fan för att försöka vara med och bli en riktigt stor idiot. Är det fel på mig?

Sverigetempot 2016
Om personen är en idiot från början, kan denne då bli "botad" av långcykling eller är processen till-det-värre snarare än reversering-av-tillståndet?

Sverigetempot 2016
Härliga historier att läsa... !! Men den där effekten att folk tycker olika och lätt blir lite sura kan infinna sig betydligt fortare än efter 100 mil nonstop cykling, ingenting konstigt, kan räcka med några öl, några timmar vilse i en varm bil i en främmande stad, storstäda en villa, eller tälta i ösregn. Men för det mesta så kan alla göra Reset efteråt -- !

Tillbaka
Topp