Sverigetempot 2016

Sverigetempot 2016
Under två månader till start. Folk är ju (på goda grunder) lite rädda att skriva i tråden, men nog är det dags att börja peppa lite.

Kan se att även 144h-gruppen kommit upp i tvåsiffrigt deltagarantal nu och en och annan har nog tänkt åka riktigt fort... det blir skoj det här.

Har fortsatt att investera i varma kläder för att på så vis försöka lura Murphy ;)

Sverigetempot 2016
Så att du får plats för springskor? ;-)

Nä, jag tror inte det finns någon restriktion, men någon jättestor resväska eller nåt ska man nog inte ha...

Sverigetempot 2016
Okej, fint. Tänkte mest på ett par rena shorts, torra strumpor och den sortens lyx.

Hur ordnar man bäst så att det ligger en kall öl och väntar i Smygehuk?

Sverigetempot 2016
2014 bestod dropbagen till Östersund av ett minimalt vadderat kuvert tillhandahållet av arrangören. Vi får hoppas på lite mer tilltagen volym till i år. Särskilt som det inte är någon dropbag i Lesjöfors...

Sverigetempot 2016
ohellstrom sa:
Nå, för att vara lite seriös så hade det varit intressant att veta hur stor dropbagen får lov att vara.

Restriktion, det kan du ge dig på Toni! :-) Vi har haft strul av olika slag med den biten och vill ha bättre koll på hanteringen.

En berättigad fråga och en av de saker som ska kommas fram till. Ganska enkelt att komma fram till egentligen, nu när vi har en någorlunda koll på antalet som kommer att starta. Vi ska ju skaffa fram lådorna ni får använda (ingen egen väska) och jag minns inte från förarbetet vilka volymer som är relevanta. Vi ska snart mejla alla anmälda både tröjinformation och ett PM. Info om droplådan kommer att läckas snart.

Sverigetempot 2016
ohellstrom sa:
Okej, fint. Tänkte mest på ett par rena shorts, torra strumpor och den sortens lyx.

Kalla öl i Smygehuk kanske någon snäll person här på happy kan arrangera ;)
Du lär väl dimpa ner 21 juli på morgonkvisten (17 juli + 4 dagar)?

Sverigetempot 2016
Jenny W sa:
ohellstrom sa:

Kalla öl i Smygehuk kanske någon snäll person här på happy kan arrangera ;)
Du lär väl dimpa ner 21 juli på morgonkvisten (17 juli + 4 dagar)?

Det hade verkligen varit förnämligt om någon råkade ha vägarna förbi med en kall! Förhoppningen är mycket riktigt att rulla ner till havet i morgon/förmiddagssolen den 21 Juli. Det är väl en knapp handfull som har samma förhoppning.

Just nu känns det realistiskt att nå fram då men, som många sagt före mig, risken att något går åt helvete ökar ju längre man håller på... och håller på... och håller på...

Vad gäller dropbagen så blir det väl som det blir och det rättar vi oss efter. Nån slags papplåda helt enkelt.

Sverigetempot 2016
ohellstrom sa:
Det hade verkligen varit förnämligt om någon råkade ha vägarna förbi med en kall! .

Min familj kommer antagligen möta upp mig vid målgång och de lär vara infomerade hur många vi är och kan säkert mutas att ha med sig någon öl :-) Om jag nu lyckas tillhöra den knappa handfull cyklister som kanske nå målet då...

Sverigetempot 2016
jersey_large.jpg

Nu finns det alltså möjlighet att beställa något att fästa tygmärket på. Alla som cyklat eller ska cykla i år kan beställa tröjan mer info finns på sverigetempots facebook, https://www.facebook.com/Sverigetempot-359072450813919/?fref=nf . Sprid gärna till tidigare Sverigetempot-cyklister du känner.

Sverigetempot 2016
Om inte TS kitzblitz tar illa upp så är det väl klart mest praktiskt att denna tråd även innehåller försnack samt internetcykling för icke-deltagare.

Till skillnad från fotbolls-EM lär det dock inte bli nån stor inför-bilaga :)

Sverigetempot 2016
Bengt-re sa:
ohellstrom sa:
Frågan är dock var rapportören ska få sin information ifrån.... Det är inte livestream direkt. I Norrland kan ingen höra dig skrika....

Men hallå... Sattracker har funnits många år nu...

https://www.rei.com/product/860469/spot-gen3-satellite-gps-messenger

Ja tekniken finns, men jag har ingen och troligen inte så många av de andra deltagarna heller. Nej, detta blir klassiskt mystisk internetcykling baserad på lösa rykten på sociala medier etc.

Sverigetempot 2016
ohellstrom sa:
Bengt-re sa:
ohellstrom sa:
Frågan är dock var rapportören ska få sin information ifrån.... Det är inte livestream direkt. I Norrland kan ingen höra dig skrika....

Men hallå... Sattracker har funnits många år nu...

https://www.rei.com/product/860469/spot-gen3-satellite-gps-messenger

Ja tekniken finns, men jag har ingen och troligen inte så många av de andra deltagarna heller. Nej, detta blir klassiskt mystisk internetcykling baserad på lösa rykten på sociala medier etc.

Okidå... hade varit coolt annars med livetracking.

Sverigetempot 2016
Ja, att följa detta lopp brukar få kremlologi att framstå som en exakt och tydlig vetenskap med enkla och raka svar. Ett livstecken per dag är på gränsen till ett informationsöverflöd.

Sverigetempot 2016
Vi hade ju någon app på telefonen förra gången som funkade bra har jag för mig. Typ att man kunde ange sin position så ofta man ville/orkade. Någon som kommer ihåg vad det var för något?

Sverigetempot 2016
Om jag räknat rätt är det bara 10 kontroller längs banan varav en del riktigt långt ifrån varandra (tex från Jokkmokk 342km till Vilhelmina 719km). Vid dessa tillfällen är det ju troligt att åtminstone några deltagare även behagar meddela omvärlden.

Så långe man känner sig ung, snabb och vacker blir det kanske lite glest mellan uppdateringarna och när man har det åt helvete blir det kanske också lite glest mellan uppdateringarna...

Misärväder brukar göra att telefonen kommer fram mer sällan...

Sverigetempot 2016
Några godbitar från 2014 års upplaga som visar på möjligheterna till förvirring. Dock var upplagan dessförinnan ännu mer svårföljd.

petert:
Det råder kontinuerlig förvirring om antal. Om ungefär ett år presenterar vi en defintiv uppgift om hur många som startade och om hur många som firade julafton i Lesjöfors.

GoranS:
För mig är det lite oklart var Nornvik befinner sig. Senaste rapporten jag sett snackar om Linsell vid sexsnåret i går kväll.

petert:
Jag har samma bild av läget som GoranS. Det är en stor andel av deltagarna som inte meddelar sig alls. Det är synd och i vissa läget bekymmersamt.

dag:
Vi har fått höra att Lundgren har problem med sin generator, så han har tvingats stänga av live trackern och gå allmänt offline för att spara batteri. Trist för vi är sjukt nyfikna på hur det går för honom.

GoranS:
Hm, den svensk-amerikansk-japanska trion inrapporterades Lesjöfors för snart en timme sen. Innebär drygt tre och en halv timme från Älvdalen. Då det är 16 mil däremellan är det nog fel någonstans.

Sverigetempot 2016
ohellstrom sa:
Om jag räknat rätt är det bara 10 kontroller längs banan varav en del riktigt långt ifrån varandra (tex från Jokkmokk 342km till Vilhelmina 719km). Vid dessa tillfällen är det ju troligt att åtminstone några deltagare även behagar meddela omvärlden.

Så långe man känner sig ung, snabb och vacker blir det kanske lite glest mellan uppdateringarna och när man har det åt helvete blir det kanske också lite glest mellan uppdateringarna...

Misärväder brukar göra att telefonen kommer fram mer sällan...

Hm, låter som jag får ta en sväng upp till Riksgränsen och smyga runt innan start och i smyg fästa små tracking-manicker på cyklarna s.a. jag kan hålla koll på startfältet.

Sverigetempot 2016
Med tanke på att startfältet efter 3-4 dygn kommer att vara utspritt över halva Sverige får det bli en hel hop drönare i så fall. Eller så får den ligga väldigt högt upp och ha en fantastisk kamera.

Senast ändrad:
Sverigetempot 2016
Skulle det inte gå att använda Glympse appen och där ha en Glympse grupp '!sverigetempot' som deltagarna får dela till upp till 4h i stöten, de som vill?
Alla som vill följa deltagarna använder då url:en glympse.com/!sverigetempot
Deltagare som vill dela sin pos sätter upp en favorit-glympse som han gör till en shortcut på skrivbordet. För att ge bättre överblick kunde man ev komma överens om ett par broadcast tider/dygn, tex 00,06,12,18

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp