Sverigetempot 2016

Sverigetempot 2016
Nja, nog för att det må vara ett respektabelt startfält med tanke på sträckan, men det verkar som tätorten hade runt 1500 invånare vid årsskiftet 2010/2011. Men, det är klart, det kanske är gott om randonnéfans som mött upp i Dorotea för att hylla sina hjältar!?

Sverigetempot 2016
GoranS sa:
Intressant men aningen oklar kommentar från Daniel Levin ifrån Dorotea:

"Du kan ju inte köpa glass på ett konditori"

Jag reagerar dock mest på att jag måste ha namne som är konditor där då kommentaren kommer från Görans konditori. Nästan s.a. jag får ta och köra Sverigetempot nästa gång. Undrar om jag kan få namnrabatt om jag köper en bakelse eller tre ...

Kör vettja! Alla skäl är goda nog om de är starka nog att utsätta en för ett sådant utdraget lidande...

Sverigetempot 2016
Tyvärr räcker nog inte ens 100%:ig rabatt på konditoriet för att jag ska anmäla mig när jag tänker närmare på det. Är alldeles för vädermässigt riskabelt för min smak. Däremot så borde det ju teroretiskt till skillnad från t.ex. PBP faktiskt gå att köra med hyggligt rimligt med sömn. Även om det tar sina timmar att trampa närmare 30 mil per dag bör man kunna få rätt skapligt med sömn om man är villig att verkligen utnyttja större delen av de 177 timmarna som står till förfogande.

Sverigetempot 2016
Tolkar Rosén Lidholms inlägg "Burgare tillsammans med rekordförsökarna och engelsmannen (den ene)" från Strömsund som att det är OTI han har till bordet. De har då klarat av 84 mil på 30 timmar.

Sverigetempot 2016
Men, usch, vilket bordsskick! Maten hänger ut ur munnen, uppknäppta tröjor, solglasögonen uppsatta på huvudet, ...

Nåja, man kanske inte kan förvänta sig så mkt av en engelsman, en australiensare och en "dansk". Nej, de behöver en svensk konsult för att skaffa sig lite bordsskick:
;-)

Sverigetempot 2016
Sverigetempot 2016
Misawa var vid halv åtta första inrapporterade åkare i Östersund. Edlund blev för 20 min sen andre man att rapporteras därifrån.

NEJ-gänget i Vilhelmina klockan åtta.

Lundgren rapporterar från Strömsund för en halvtimme sedan:

"Magen havererade helt vid Storuman på grund av dålig macka. Förlorat massor med tid av ett antal oplanerade nödstopp... Fortsätter till Östersund för utvärdering av läget och beslut om fortsättningen."

Han är trots allt där bara två och en halv timme efter OTI.

Sverigetempot 2016
Om OTI håller ångan uppe borde de anlända Östersund inom en halvtimme. Som Göran tror, tror även jag. Här kommer ett par timmars sömn och sen påt igen.

Sverigetempot 2016
GoranS sa:
Lundgren rapporterar från Strömsund för en halvtimme sedan:

"Magen havererade helt vid Storuman på grund av dålig macka. Förlorat massor med tid av ett antal oplanerade nödstopp... Fortsätter till Östersund för utvärdering av läget och beslut om fortsättningen."

I brist på bättre ord så hoppas jag att det snabbt löser sig för Peter.

Heja Heja!

Sverigetempot 2016
Just nu rasar det in rapporter.

Kan meddela att Jonas Wiking har haft två punkteringar orsakade av trasiga däcksidor. Extra slangar ska finnas på kontrollen i Östersund, oklart hur det är med däck.

Sverigetempot 2016
Fantastiskt vacker men kall morgon söder om Östersund.

Sovstoppet förlängdes en aning för att hålla ihop gruppen. #scandorando kan vara hård kost ;)

Men det var fina sovförhållanden så vi satsar på att hämta in tiden på mindre vilobehov under dagen.

Senast ändrad:
Sverigetempot 2016
ohellstrom sa:
Fantastiskt vacker men kall morgon söder om Östersund.

Sovstoppet förlängdes en aning för att hålla ihop gruppen. #scandorando kan vara hård kost ;)

Men det var fina sovförhållanden så vi satsar på att hämta in tiden på mindre vilobehov under dagen.

Verkar bli göttans väder iaf, åtminstone är det nästan helt molnfritt här 15 mil västerut

Sverigetempot 2016
JLarsson sa:
Måste vara fullt hus i Östersund nu.

Så här ser kartan ut på track-sidan.

Capture.JPG

Fasta enligt sociala medier har många redan lämnat och är säkert halvvägs vid det här laget.

Sverigetempot 2016
Verkar varit småkyligt i natt. Wiklund rapporterar +1 grad.

NEJ i Strömsund (86 mil) på precis under två dygn. Med den takten kommer de att gå i mål på strax under fem dygn.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp