Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mange. sa:Raggamuffin sa:
Ska bli kul att se den dokumentären
kitzblitz sa:Snygg film! Härliga minnen också.
ohellstrom sa:Det ryktas ju att petert tänkt sig kvällsstart nästa gång så det kommer ändå förbli förvirrande...
Konkret sa:ohellstrom sa:Det ryktas ju att petert tänkt sig kvällsstart nästa gång så det kommer ändå förbli förvirrande...
Varför kvällsstart?
Konkret sa:ohellstrom sa:Det ryktas ju att petert tänkt sig kvällsstart nästa gång så det kommer ändå förbli förvirrande...
Varför kvällsstart?
bigmollo sa:Skrev jag i tråden nu?
/J
Arsozath sa:Och vad jag förstod från filmen var det ändå ingen som sov natten innan för att de var för nervösa. Fast med kvällstart bli ju natten innan natten innan natten innan (ja de går faktiskt att skriva så) så då kanske det problemet bara förskjuts en dag...
ohellstrom sa:Jag sov utmärkt under loppet också, då helt utan öl.
Jag lutar åt (nu blir det faktiskt ett försök på seriös analys) att det mest sitter i huvudet, precis som så mycket annat i den har sporten: trampa fast man har ont, sova när man har chansen, vakna och komma igång igen när det är dags etc. etc.
bigmollo sa:...första nattstoppet.
/J
me.I.am sa:ohellstrom sa:Jag sov utmärkt under loppet också, då helt utan öl.
Jag lutar åt (nu blir det faktiskt ett försök på seriös analys) att det mest sitter i huvudet, precis som så mycket annat i den har sporten: trampa fast man har ont, sova när man har chansen, vakna och komma igång igen när det är dags etc. etc.
Hur var det med vätskebalans/energiintag? Nu har jag inte varit i närheten av att cykla så långt, typ ljusår ifrån. Men har jag cyklat långt och haft dåligt vätskeintag, eller kört slut på energi utan att direkt göra något åt det så sover jag väldigt dåligt. Kan tänka mig att man är olika känslig för det där, och att det inte direkt går att träna upp.
kitzblitz sa:bigmollo sa:...första nattstoppet.
/J
Nu förstår jag inte vad du menar.
Jeppe_E sa:kitzblitz sa:bigmollo sa:...första nattstoppet.
/J
Ja, alltså i Smygehuk....menar han...väl?
GoranS sa:Jeppe_E sa:kitzblitz sa:bigmollo sa:...första nattstoppet.
/J
Nej, "första nattstoppet" = tidpunkten när de riktiga långdistansarna helt plötsligt märker att det blivit en så stor lucka bakåt att de tidigare medcyklisterna inte syns till. De funderar då lite på om de ska invänta eftersläntrarna men beslutar sig för att de lika gärna kan fortsätta till målet.
ohellstrom sa:GoranS sa:Jeppe_E sa:kitzblitz sa:bigmollo sa:...första nattstoppet.
/J
Nej, "första nattstoppet" = tidpunkten när de riktiga långdistansarna helt plötsligt märker att det blivit en så stor lucka bakåt att de tidigare medcyklisterna inte syns till. De funderar då lite på om de ska invänta eftersläntrarna men beslutar sig för att de lika gärna kan fortsätta till målet.
"Stopp" kan ju förstås på många olika vis. Kissepaus t.ex.
Kunde inte sova igår så jag läste din blogg. Herregud säger jag bara! Innan den där specfilmen visste jag inte ens att det fanns ett sverigetempo.ohellstrom sa:GoranS sa:Jeppe_E sa:kitzblitz sa:bigmollo sa:...första nattstoppet.
/J
NickPick sa:Kunde inte sova igår så jag läste din blogg. Herregud säger jag bara! Innan den där specfilmen visste jag inte ens att det fanns ett sverigetempo.ohellstrom sa:GoranS sa:Jeppe_E sa:kitzblitz sa:bigmollo sa:...första nattstoppet.
/J