Sverigetempot 2021
NickPick sa:Jag som är ung och använder sociala medier kontaktade legenden på eget bevåg.
+1
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NickPick sa:Jag som är ung och använder sociala medier kontaktade legenden på eget bevåg.
Petert sa:2014 hade vi 61 anmälda och 40 till start och 2016 bara 50 anmälda men likväl 40 till start.
Snyggt!NickPick sa:Jag som är ung och använder sociala medier kontaktade legenden på eget bevåg.
Petert sa:Simula som deltagare utan att vara anmäld vore också kul på något sätt. Men seriöst, vi ser MYCKET allvarligt på ointresset från vårt östra grannland. Jag tror faktiskt att vi inte har haft någon deltagare under de fem tidigare upplagorna.
RE sa:Petert sa:Simula som deltagare utan att vara anmäld vore också kul på något sätt. Men seriöst, vi ser MYCKET allvarligt på ointresset från vårt östra grannland. Jag tror faktiskt att vi inte har haft någon deltagare under de fem tidigare upplagorna.
Joda, jag minns en finne 2016 men han bröt strax efter Östersund tror jag. Kommer ihåg det eftersom anledning till DNF:n var att hans "ass was bleeding" och jag har liksom inte kunnat släppa den mentala bilden som det genererade.
Petert sa:GoranS sa:Tycker ni verkar lyckats skapa bra intresse även inom rikets gränser. En hel del randosnabbisar i startlistan redan.
Simula kanske tar spökåkandet till en ny nivå och kör loppet men t.o.m. håller sig utanför startlistan denna gång!?
Allt vi ser är kul!
Simula som deltagare utan att vara anmäld vore också kul på något sätt. Men seriöst, vi ser MYCKET allvarligt på ointresset från vårt östra grannland. Jag tror faktiskt att vi inte har haft någon deltagare under de fem tidigare upplagorna.
Oooh sa:Petert sa:GoranS sa:Tycker ni verkar lyckats skapa bra intresse även inom rikets gränser. En hel del randosnabbisar i startlistan redan.
Simula kanske tar spökåkandet till en ny nivå och kör loppet men t.o.m. håller sig utanför startlistan denna gång!?
Allt vi ser är kul!
Simula som deltagare utan att vara anmäld vore också kul på något sätt. Men seriöst, vi ser MYCKET allvarligt på ointresset från vårt östra grannland. Jag tror faktiskt att vi inte har haft någon deltagare under de fem tidigare upplagorna.
De cyklar ju "Ruska" varje år, men visst borde väl nån anmäla sig. Den går ju iof i September och man cyklar andra hållet
https://www.randonneurs.fi/ruska-ride-across-finland-2019/
2017 kostade de 10 euro att starta...
Oooh sa:Petert sa:GoranS sa:Tycker ni verkar lyckats skapa bra intresse även inom rikets gränser. En hel del randosnabbisar i startlistan redan.
De cyklar ju "Ruska" varje år, men visst borde väl nån anmäla sig. Den går ju iof i September och man cyklar andra hållet
https://www.randonneurs.fi/ruska-ride-across-finland-2019/
2017 kostade de 10 euro att starta...
ohellstrom sa:Det blir ju trafikstockning!
Som jag förstått finns det alltså tre olika startdatum den här gången, vilket såklart sprider ut fältet. Är det tänkt som fågel, fisk och mittemellan?
GoranS sa:Hur är indelningen mellan de olika starttiderna tänkt att ske?
Petert sa:Någon som vill hjälpa till vid målet? PM:a mig
ohellstrom sa:Petert sa:Någon som vill hjälpa till vid målet? PM:a mig
Du kan väl lägga en stämpel vid SKYLTEN ;)
ohellstrom sa:Petert sa:Någon som vill hjälpa till vid målet? PM:a mig
Oooh sa:Kom på att jag skrev i tråden, #fan&$!: så nu lär de bli en till...
Edit - Finländare alltså
Petert sa:ohellstrom sa:Petert sa:Någon som vill hjälpa till vid målet? PM:a mig
Det känns torftigt även om vi inte vill späcka arrangemanget med fluff och trams. En officiant måste åndå kunna möta upp under dygnets alla timmar.
ohellstrom sa:Petert sa:ohellstrom sa:Petert sa:Någon som vill hjälpa till vid målet? PM:a mig
Det känns torftigt även om vi inte vill späcka arrangemanget med fluff och trams. En officiant måste åndå kunna möta upp under dygnets alla timmar.
Om någon råkar dyka upp lite tidigt då. Antar att det är tillåtet att stämpla ut (efter passerad minimitid) även om det råkar vara öde i Smygehuk.
Petert sa:ohellstrom sa:Petert sa:ohellstrom sa:Petert sa:Någon som vill hjälpa till vid målet? PM:a mig
Om någon råkar dyka upp lite tidigt då. Antar att det är tillåtet att stämpla ut (efter passerad minimitid) även om det råkar vara öde i Smygehuk.
Vi har inte diskuterat den situationen som mycket väl kan bli aktuell när rätt många kommer att ha två dygns försprång trots att tanken är att de inte ska cykla fort eller i alla fall inte ha långa dagsetapper.
Om någon gör anspråk på ett rekord kan vi inte godkänna det utifrån en självstämpling.
En sådan målgång skulle kunna vara officiell i alla fall utom vid rekordanspråk.
Vi måste komma överens om en lösning i ett annat forum (jag såg något liknande från jonas-ni nyss)
NLC sa:Vad hände med ”Misär hittar man inte på, det bare blir” ? :-P
ohellstrom sa:NLC sa:Vad hände med ”Misär hittar man inte på, det bare blir” ? :-P
För all del... OM någon i startgrupp 1 kommer i mål på 97 timmar och samtidigt visar fram sex förbetalda men outnyttjade övernattningar fördelade över Sveriges längd så är det bara att lyfta på hatten.
Haha, tänkte googla upp personen då det känns som ett ganska ovanligt namn.GoranS sa:Om Monish Calappa Belliappa Appaneravanda får en mer framträdande roll i loppet kommer det att krävas ngn slags förkortning för att internetcyklisterna inte ska trassla ihop fingrarna när de ska nämna honom(?) i tråden.
gabbeon sa:Shit vad sugen man blir. Få cykla med Fredrika. Där lär man kunna få historier som räcker hela vägen.
109 - Sverige 8 - Tyskland 7 - Storbritannien 3 - Danmark 3 - USA 2 - Australien 2 - Belgien 2 - Indien 2 - Italien 2 - Nederländerna 1 - Finland 1 - Norge 1 - Schweiz 1 - Spanien 1 - Taiwan 1 - Tjeckien
GoranS sa:Nu dussinet dussin anmälda. Om jag räknar rätt är fördelningen per nation:
109 - Sverige 8 - Tyskland 7 - Storbritannien 3 - Danmark 3 - USA 2 - Australien 2 - Belgien 2 - Indien 2 - Italien 2 - Nederländerna 1 - Finland 1 - Norge 1 - Schweiz 1 - Spanien 1 - Taiwan 1 - Tjeckien
Skattehemvist istället för bostadsland?ooms sa:Om man har bostäder i flera länder då?
Ska vi lyckas hålla upp trycket i tråden i närmare ett år till gäller det att greppa varje halmstrå till att kunna göra ytterligare ett inlägg.ohellstrom sa:Nåja, jag ville bara framhäva att loppet nog är ännu mer internationellt än listan antyder.