GoranS
Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Sixten är det inte! Däremot är fedde farligt nära att nämna den onämnbare ...Jag har ingen aning, vet bara en onämnbar på Happy.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sixten är det inte! Däremot är fedde farligt nära att nämna den onämnbare ...Jag har ingen aning, vet bara en onämnbar på Happy.
Martin Rosen-Lidholm är också där i krokarna vet jag, var i Östersund något efter midnatt. Av okänd anledning är hans rapportering dock ytterst sporadisk så vet inte när han gav sig av.Peter körde ju starkt häromveckan på Köping-100-milaren...
Om jag inte har missat något så ligger de såhär just nu:
1244,7km kl 15:58: L15 J.S.
1135,1 kl 13:36: L06 P.L.
1076,5 kl. 14:23: L01/L02/L11 Magnus Källström/Christian Persson/Rasmus Enlund (fun fact: triathleten Rasmus kör uppenbarligen utan tempopinnar ;-)
Dvs. L06 P.L. ligger ungefär två timmar efter J.S. (vid 25 km/t) och tre-gruppen ligger drygt 5 timmar efter J.S. just nu.
Martin och Per lämnade Sveg för en liten stund sedan.Martin Rosen-Lidholm är också där i krokarna vet jag, var i Östersund något efter midnatt. Av okänd anledning är hans rapportering dock ytterst sporadisk så vet inte när han gav sig av.
Så vitt jag förstått har det med startgrupp att göraHej, är det någon som vet vad de olika färgerna varje deltagare har betyder?
Då borde de ligga ganska nära 3-gruppenMartin och Per lämnade Sveg för en liten stund sedan.
Sigemo i Sveg 11:59, låt oss kalla det 51 timmar blankt. Om han kostar på sig en liten lunch ligger han väldigt jämnt med rekordschemat, som dock saknar lite precision då vi stämplade i Vemdalen (9:45 för att vara precis). Han var snabbare igår men tog betydligt mer paus i Östersund än vad vi hade 2016. Kan visa sig klokt.
Har dålig koll på huruvida det finns "ghost riders" där ute. Om inte så har Sigemo en ganska stor ledning i loppet.
Nästa segment av banan är där den skiljer sig allra mest från förra gången då den i år inte går via Särna och alltså har hela 5 mil kortare väg till Älvdalen, så han BÖR dra ifrån igen.
Som en ytterligare bemärkning kring detta vore det enklast för alla om ett eventuellt nytt rekord sätts med så stor marginal att det BÅDE är kortast totaltid och högst snittfart. Så slipper vi asterisker och småtjuriga ohellstrom och kitzblitz de kommande tre åren ;)
Martin Rosen-Lidholm är också där i krokarna vet jag, var i Östersund något efter midnatt. Av okänd anledning är hans rapportering dock ytterst sporadisk så vet inte när han gav sig av.
Vill tipsa om kortison salva. Får man irriterad plita eller irriterad hårsäck såg gör det under. Irriterad plita kan annars lätt bli ännu mer Irriterad och i värsta fall leda till sår. Den får mer skav när den sticker ut. Jag är även mycket förtjust i kirurgtejp 3M (köpes på apotek) om man är ute och cyklar långt. Den skyddar bra mycket bättre än salva och jag använder även som plåster.Emla måste jag prova. Xylocain-effekten försvinner nästan omgående när det är varmt och svettigt och man haft byxsalva på sen innan.
Hm, inbillar jag mig eller är inte det rödmarkerade avsnittet av armen lite mindre mörkt än resten av armen nedåt?Alla deltagare efter målgång
Visa bilaga 499315
Ärmslut kan vara av annat material och ha annan uvstrålningsgenomsläpplighet. Jag har cykeltröjor som ger den effekten.Hm, inbillar jag mig eller är inte det rödmarkerade avsnittet av armen lite mindre mörkt än resten av armen nedåt?
Visa bilaga 499320
Han har cyklat otroligt bra från Sveg!Sigemo rapporterar 1292 km på 57 timmar. Han har alltså, kanske inte så förvånande, ökat snittfarten och just nu svarar den mot en sluttid på ca 93.20. Dock kommer ju en natt och om han även denna natt sover relativt ordentligt kommer den "bufferten" att behövas.
Sånt får man väl ändå kolla innan man köper tröjan eller börjar använda den om man är sponsrad. Någon skam i kroppen kan man väl ändå förvänta sig att människor ska ha!? Jag menar ojämn solbränna, vad kommer härnäst? Cykelbyxor som inte är svarta?Ärmslut kan vara av annat material och ha annan uvstrålningsgenomsläpplighet. Jag har cykeltröjor som ger den effekten.
Misstänkter att bilden är ifrån en svunnen tid och tröjan inte är i stretch alt satt inte tajt åt. Nedan en modernare bild på samma fenomen (bilden är dessvärre i färg men pinfärsk.Ärmslut kan vara av annat material och ha annan uvstrålningsgenomsläpplighet. Jag har cykeltröjor som ger den effekten.
Hoppas kroppen håller. Han lär köra utan tempopinnar.Han har cyklat otroligt bra från Sveg!
Vi är i Karlskoga. Väntar på bakhjul m.m. från @Manurhin2. Kom nu!!!
Hade det berott på mig så hade det varit monterat för länge sen?Vi är i Karlskoga. Väntar på bakhjul m.m. från @Manurhin2. Kom nu!!!
Oseriöst!Hm, inbillar jag mig eller är inte det rödmarkerade avsnittet av armen lite mindre mörkt än resten av armen nedåt?
Visa bilaga 499320
Har jag missuppfattat?Vi är i Karlskoga. Väntar på bakhjul m.m. från @Manurhin2. Kom nu!!!
Vilken salva?Vill tipsa om kortison salva. Får man irriterad plita eller irriterad hårsäck såg gör det under. Irriterad plita kan annars lätt bli ännu mer Irriterad och i värsta fall leda till sår. Den får mer skav när den sticker ut. Jag är även mycket förtjust i kirurgtejp 3M (köpes på apotek) om man är ute och cyklar långt. Den skyddar bra mycket bättre än salva och jag använder även som plåster.
| 03 jul 09:00 | L15 | Jonathan | Sigemo | Vallentuna | idag 21:33 | Vansbro | 1355,3 | |||
| Sov en timme. Nu genom natten |
Så här långt ett totalsnitt på ca 22.4 km/h.En powernap och sen mata på söderöver:
Heja heja!
03 jul 09:00 L15 Jonathan Sigemo Vallentuna idag 21:33 Vansbro 1355,3 Sov en timme. Nu genom natten
Vilken salva?
![]()
Inte märkt någon större skillnad på märken. Gissar att lagstiftning/ myndigheter bestämmer tillåten halt av aktiv substans. Ovan bild på min tub.
Folk har dött?Det man kan fundera på är var gränsen går för att köra utan support. Utan ett team som kan bromsa när omdömet sviker kan det ju tänkas gå överstyr lättare.
Liksom ett mindre bra supportteam likagärna kan öka riskerna för cyklisten.Med detta bara sagt att support inte eliminerar detta problem även om ett bra supportteam säkerligen kan minska riskerna,
Loppet börjar i Skövde.Stigemo vid 1471 km (544 km kvar) på 66.20. Fart för runt 95.20 i sluttid.
Guds hand i brallorna… nu har KBCK kommit igång!Dagens andra smörjning var som en skänk från ovan.
Stod Calle över dig och smörjade?Dagens andra smörjning var som en skänk från ovan.