Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
P om
Här blir man ju lite nyfiken vad det var som gjorde att den stackars fransyskan(?) var tvungen att stanna för länge i Östersund.

Visa bilaga 499504

Edit: Franska namn är inte min starka sida.
Det handlar nog mer om att hennes förstaspråk inte är engelska. Men du kanske skämtade...?

Bilagor

• IMG_20210705_142824.jpg
    IMG_20210705_142824.jpg
    754.6 KB · Besök: 232
Sverigetempot 2021
Jag undrar lite kring de här mhenrysarna. Jag känner till Martin men genom att det är plural måste det ju finnas fler mhenryar. Är det så att krabbor ingår i mhenry-släktet? Och finns det ytterligare fler mhenryarter?
mhenry, krabbe och 2 till är originalgänget och dom lär ju hänga ihop.
Ett tag var dom väl ett 10tal men vet inte nu, det är iaf flera framför enl mhenry.

Sverigetempot 2021
mhenrysarna i Hyltebruk
FixieMax är också där
Det regnar........
Internetcykling is da shit
Om vi gissar att de har kommit längst söderut, och så har vi JS ca 10 mil bakom/norrut i Ulricehamn(kl 19.24). Vem/vilka kommer först till Smygehuk?
Då The mhenrys kör mysrunda med övernattningar så gissar jag på JS.
Om de får feeling och rullar på genom natten blir det nog de som når målet först.
(det räcker med att kika fem sek. på videon från där den startar)

Edit: såg nu att det ska vara fler längre fram

Sverigetempot 2021
Har han kört ett bra tag med knäna "trilskandes" och de inte blir påtagligt värre låter det väl som en ytterst rimlig hypotes att han trampar på. Regn rapporterades f.ö. i hans inlägg från Tranemo så nu gäller det väl att se hur fort han kan komma igenom det.

Sverigetempot 2021
Startade med Géraldine i Katterjåkk och mötte henne i Kiruna samt cyklade Blattnicksele - Storuman tillsammans. Väldigt trevlig och detta är hennes första långa cykel-lopp, men andra gången i Sverige, deltog i Vasaloppet för ett par år sedan. Engelska är inte hennes bästa språk, men vi gjorde oss förstådda hyggligt. Om allt funkar som planerat så kommer hon att cykla hem till Frankrike sen.

Sverigetempot 2021
Startade med Géraldine i Katterjåkk och mötte henne i Kiruna samt cyklade Blattnicksele - Storuman tillsammans. Väldigt trevlig och detta är hennes första långa cykel-lopp, men andra gången i Sverige, deltog i Vasaloppet för ett par år sedan. Engelska är inte hennes bästa språk, men vi gjorde oss förstådda hyggligt. Om allt funkar som planerat så kommer hon att cykla hem till Frankrike sen.
Är du framme snart heffe? Jag hejar på dig. Har du brutit så tänker jag ignorera och heja i alla fall.

Sverigetempot 2021
Har kört Dalarna-Närke idag och spottat typ ett dussin hjältar på vägen. De flesta rullade på bra, men ett par såg ut som att de gärna hade varit framme snart.

Man blir både sugen och avskräckt på samma gång. Men den här husbilsinvasionen som undertecknad är en del av kan inte vara superkul längs 26an i kombination med lite lite sömn..

Sverigetempot 2021
Har kört Dalarna-Närke idag och spottat typ ett dussin hjältar på vägen. De flesta rullade på bra, men ett par såg ut som att de gärna hade varit framme snart.

Man blir både sugen och avskräckt på samma gång. Men den här husbilsinvasionen som undertecknad är en del av kan inte vara superkul längs 26an i kombination med lite lite sömn..

Kör dom på 26:an? ?
Jag cyklade Gnesta - Halmstad härom dagen. Höll mig så mkt jag kunde på andra vägar, men blev ca 20-25 km på 26:an även fast jag vet hur det ser ut där. Men det va värre än jag kunde föreställa mig. Mkt tung trafik som inte har något val än att bokstavligen slicka ens axel om man får möte. Då körde jag ändå max 2-3 dm från dikeskanten.

Aldrig mer.

Edit: kollade kartan o dom korsar bara 26:an ??

Sverigetempot 2021
Bonta rapporterade från Vedby (1989 km) för 40 min sen. Stämmer sträckan var det bara 26 km kvar till Smygehuk, dvs det borde inte stå på så länge innan det vankas målgång där. Kanske en halvtimme kvar!?

Sverigetempot 2021
Vilken internetcykling - här kostar man på sig några timmars sömn och så vaknar man till ett totalt mysterium!

Var är Jonathan? Borde väl ha hunnit till Hyltebruk nu, lampor eller ej… har telefonen regnat bort?

Sen är det nästan lite rörande att se bröderna Mollos cyklar stå och vara snopna vid just DET gasolskåpet i Laholm. Nu blir det riktigt internt haha…

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp