SverigeTempot :)

Jag har en styrväska från Rixen Kaul som har ett fäste för lampor osv som man kan sätta fast på undersidan av väskan. Funkar väldigt bra.

Skall dock verkligen inte köra Sverigetempot.

Tänk om man haft navdynamo.. vilket lyx :)

Få helt enkelt leta vidare.. funderar på en platt lampa som man kan "skruva" fast i väskan, men den lyser ju rätt dåligt. Fast jag har ju inte tänkt o cykla på nätterna så det kanske kvittar..

kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Nämen; lampor???? Blir det inte midnattsol hela
> vägen?

När man kommer ner i Götaland så kanske det kan vara bra med en Clas Ohlson-diod? Förslagsvis med blinkmode så blir folk irriterade också. :-)

Det földe med en "bar extender" till väskan, men den går inte upp över väskan ändå.

funderar på om det räcker med en sån där liten diod-lampa som man spänner fast..

DT skrev:
> kitzblitz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nämen; lampor???? Blir det inte midnattsol
> hela
> > vägen?
>
> När man kommer ner i Götaland så kanske det kan
> vara bra med en Clas Ohlson-diod? Förslagsvis med
> blinkmode så blir folk irriterade också. :-)

Perfekt DT! Då är cykeln klar.

Mavve skrev:
> Det földe med en "bar extender" till väskan, men
> den går inte upp över väskan ändå.
>
> funderar på om det räcker med en sån där liten
> diod-lampa som man spänner fast..

Jag tänkte på en sån här extender:
lampa.JPG

Fast sen bytte jag till en Carradiceväska som har lamphållare under. Men den kommer inte att funka bra med min dynamolampa som är asymmetrisk och skall monteras "rättvänd". Mer info på väskbloggen.

Det blir tillräckligt mörkt söderut för att det ska vara olämpligt att köra med låtsaslampor. Då tänker jag på att man behöver ha koll på var man sätter ner framhjulet.

/Peter

Två dygn till start och här är tyst som i graven. Några fler som ska ta nattåget från Sthlm 17.50 i dag. Jag Magnus och Toni (Kitzblitz) är där i alla fall. Ser ut som vi får medvind första två dygnen. Hoppas den prognosen håller i sig.

Ses uppe i Riksgränsen alla tappra!

Japp, jag är också inbokad på det tåget, vagn 12, plats 18. Jag har bokat plats på vandrarhemmet i Riksgänsen. Det verkar dock son det inte finns några öppna restauranger och man måste ta med sig all mat hemifrån. Nån som har koll om det kommer finnas något som är öppet?

Just det, det här ju :-)

Vilken vagn var det vi var i Mattias? Är också bokad i vandrarhemmet. Visst ståd det i anmällan att vi får pastabuffet där måndag kväll? Bökigt att behöva ta med allting...

Peter???

det går att äta på hotellel , sedan finns det en affär 2km från vandrarhemmet. man kan man då laga till maten på vandrarhemmet. ( allt detta tror jag().

Just nu funderar jag på vad jag skall packa, det blir nog minimalt som vanligt.
Man skall ju inte ta med sig saker man inte kommer att använda, man kan inte använda det man inte har...

Vagn 15 plats 93 o 95. Den största anledningen till jag ställer upp på det här är pastabuffén kl 19 i morgon kväll.

Snart färdigpackad. Tror ni man får grilla på tåget? Lite sugen på att ta med en happykorrekt klotgrill. Nån som har med sig en 50 tums plattv? Måste ju kolla fotbollen lite senare.

Heja Gunnar!!! Snart i mål.

Allt packat och klart (hoppas jag). Man kommer säkert sakna en del och använda typ hälften.

Verkar jobbigt att behöva ta med all mat upp.

Längtar redan till Smygehuk ;-)

haha, javisstja badbyxorna måste ju finnas med när man kommer fram till Smygehuk.

kitzblitz skrev:
> Magnus79 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Längtar redan till Smygehuk ;-)
>
> +1 som fan :-)

DT skrev:
> Lycka till allihopa! Hoppas att ni får sol och
> medvind hela veckan! :-)

+1

(Klart att badbyxorna är med)

Skulle eg också varit med på 17.50 tåget från sthlm. Träffa en annan sverigetempo-kille på akuten i Jönköping på vätternrundan.. han var där med sin polare, det var inte jag :(. Han hade inte bokat något så han fick min biljett.

Känns surt som fan att missa detta. Missar även Cykelvasan och Vattenfall Cyclassics pga vurpan. Slog sönder både axel och cykel :(

Lycka till och hoppas ni få en riktigt trevlig runda.

Jag hittar inte Sverigetempot i Eurosports tablåer i veckan...?

Då vill det till att ni twittrar och bloggar friskt så att man kan hänga med i svängarna!

Stort lycka till till alla som startar. Hoppas ni når era mål, oavsett om det "bara" handlar om att ta sig i mål inom maxtiden eller om det handlar om att greja någon viss tid.

Tillbaka
Topp