SverigeTempot :)

Hyltebruk vid 5 på morgonen. Jag tippar på ca 25 mil kvar då. Då tror jag 100 timmar är svårt. Men jag kan ha räknat lite högt på hur långt det är kvar och nu börjar de se målet.

"bara" 8 som brutit innan Östersund (halvvägs). Vi internetcyklister märker förstås mer när folk bryter. De som bara cyklar på utan twitter & bloggar (hur gör de?!) märks ju inte.

http://sverigetempot.blogspot.se/2012/06/summering-halvtid.html

Hyltebruk 05.12 är senaste noteringen för kitzblitz mfl. Därifrån är det 150 km till nästa stämpkling i Kågerud och sedan bara 98 km slutspurt till mål!

Men 100h är kl 12 idag. De skulle behöva 36 km/h i snitt för det. :(

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Uppdatering från KalleGunnar:
> "Fukk knä ligger på rulle så länhe det går:-)
> ulricejamn"

Haha - inte är det lätt att skriva i det här läge! Kalle har tyvärr släpt pga knät. Nu är det bara Jonas och jag kvar. Jag tror "i täten" om inte någon fuling körde om oss medans vi sov. I Laholm nu. Eta ca 4-5...

Ja, sub100 är kört. En riktigt bra tid kommer det dock garanterat att bli. Kämpa på!

Ngn som förstår "Eta ca 4-5..." i Tonis senaste inlägg?

kitzblitz skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Uppdatering från KalleGunnar:
> > "Fukk knä ligger på rulle så länhe det
> går:-)
> > ulricejamn"
>
> Haha - inte är det lätt att skriva i det här
> läge! Kalle har tyvärr släpt pga knät. Nu är
> det bara Jonas och jag kvar. Jag tror "i täten"
> om inte någon fuling körde om oss medans vi sov.
> I Laholm nu. Eta ca 4-5...

Knät säkert. Jag tror ni har försökt stöta av Kalle sedan Arvidsjaur.

Sätt ut flaggvakter på Öresundsbron utifall Kitzblitz, Jonas och Kalle får för sig att cykla en bit till ;-)

Kämpa nu alla som är kvar i loppet!

/ -->

fredrikw skrev:
> ETA betyder väl oftast estimated time of arrival,
> så mellan 13 och 14 skulle jag tolka det som han
> tror att de går i mål.

Ah, förstås. Någon som vet hur långt det är från Laholm till målet. Från Kågeröd ska det vara 98 km och Laholm ligger ju en bit norrut. Kan det vara 15 mil? I så fall känns fyra timmar tufft. Även fem timmar kan kanske bli jobbigt trots att vinden verkar övergått till västsydvästlig om man ska tro klart.se.

KÄMPA!!!

102 timmar eller vad det nu kommer att ta är ju vansinnigt bra i vilket fall som helst. Då måste ni dessutom köra ytterligare en upplaga för att nå drömgränsen! :-)

Förresten, det dröjde ett tag innan kombinationen suddig bild + gubbar + reflexväst + luftskåp på bensinmack i glesbygd dök upp, men den som väntar på något gott: http://sverigetempot.blogspot.se/2012/06/hyltebruk.html

Senast ändrad:
kitzblitz skrev:
> Ääh, eta 4-5 betyder mellan kl 4 och 5. Måste
> jag förklara allt och cykla samtidig?!

men vi är ju helt slutkörda av att F5a och undra hur det går och var ni är? inte lätt när man är trött.

kämpa till målet nu och den väntande RF10an!!

kitzblitz skrev:
> Ääh, eta 4-5 betyder mellan kl 4 och 5. Måste
> jag förklara allt och cykla samtidig?!
>
> Vi cyklar nu sista sträckan så att mollo får
> sin öl :-)

Respekt. Humor efter 100 hrs.

Om man tar upp en sverigkarta och plottar in tätgruppen i Kågeröd och den som passerade Östersund sist i närheten av Åsarna så ser man ganska tydligt hur långt Sverige är :)

Skarmavbild2012-06-30kl.12.30.20.png

Herrejävlar, när man läste de gamla PBP-trådarna blev man lite sugen. Den här tråden fungerar tvärtom, det där vill jag inte göra. Eller som Magnus79 skrev: "Jag är helt enkelt ingen Randonnör." (Fast han cyklade mycket längre än jag någonsin gjort)

Respekt till alla som kör detta, hoppas alla som fortfarande kör kommer i mål säkert och med hälsan i behåll.

Kallegunnar meddelade just att han har släppt tätgruppen och ska fika sig i mål. Han har 20 mil kvar och hans knä har ballat ur helt.
Som han skrev själv "Trist för vi hade så trevligt".
Kämpa!!

Mollo; det hade varit sjukt najs om du pallade några profiler i din blogg med hjältar i urval. Någon snabb, någon räv, någon långsam och någon nybörjare eller som bröt. Bara några korta frågor pr medverkande.

*hint*

bigmollo skrev:
> Bra Idé! Det kan jag fixa när alla har gått i
> mål och kag har en riktig dator igen.

Vadå? Har du inte A-spons på dator/4G från Kadens?? SnålKalle!!!

Vad är detta? Tråden börjar ju spåra ur till rena fikaorgien. Först pannkakor och nu glass. Vad kommer här näst? Recension av någon kakbuffé?

Tillbaka
Topp