SverigeTempot :)

Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Navet fixar inte allt på en gång. ladda på
> dagen, lysa på natten.

Navdynamon fixar det, men det finns idag ingen lämplig elektronik att köpa färdig som fixar det.
Däremot finns det en hel del som har byggt egna integrerade laddnings och lampdrivar kretsar.

Förhoppningsvis kommer det inom snart även som färdiga produkter att köpa.

/Håkan

HåkanC skrev:
> Fikasvettot skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Navet fixar inte allt på en gång. ladda på
> > dagen, lysa på natten.
>
> Navdynamon fixar det, men det finns idag ingen
> lämplig elektronik att köpa färdig som fixar
> det.

???

The Plug II som jag hade är en smidig USB port där man kan antingen ha mobilen, gps'n eller annat inkopplad för laddning. Om man sätta på lampan så lyser den istället och andra apparater laddas inte under tiden. När lampan stängs av börjar laddningen igen. Allt kan göras under farten. The Plug ser såhär ut:

ThePlugmonterad.jpg

kitzblitz skrev:
> The Plug II som jag hade är en smidig USB port
> där man kan antingen ha mobilen, gps'n eller
> annat inkopplad för laddning. Om man sätta på
> lampan så lyser den istället och andra apparater
> laddas inte under tiden.

Det var precis det jag försökte skriva.

/Håkan

Sällar mig sent men bestämt till kören av beundrare, jag har fantastiskt svårt att förstå hur man kan cykla så långt så fort eftersom jag tourat från Narvik till Smygehuk (vilket tog ca tre veckor). Imponerande och grattis till alla!

En fråga till er som åkte upp till Riksgränsen med nattåg och hade cyklarna med er: var det några problem med SJ:s något bakåtsträvande policy att cyklar och tåg inte hör ihop? Såg en bild på nån blogg att flera fraktade sina cyklar i väskor, vad gjorde ni av väskorna när ni kommit av tåget? Försökte nån frakta en cykel på annat sätt än i väska (med framgång)?

När vi åkte hem från Östersund fick vi beröm för att vi packat våra cyklar i soppåsar. I övrigt var det inga kommentarer. Inte ens på uppvägen när vi hade flera stora väskor stående i gången.

Det är nog färdigmonterade cyklar som är problemet eftersom de kan göra skada.

HåkanC skrev:
> kitzblitz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > The Plug II som jag hade är en smidig USB port
> > där man kan antingen ha mobilen, gps'n eller
> > annat inkopplad för laddning. Om man sätta
> på
> > lampan så lyser den istället och andra
> apparater
> > laddas inte under tiden.
>
> Det var precis det jag försökte skriva.

Prova tyska nästa gång så ska nog t o m Toni förstå.

Nu har jag läst det mesta i tråden. Tack för gratulationer! Ni skulle ha varit med...

Ett stort tack till alla som gjorde detta till en sådana fantastisk upplevelse - från tågresan upp, till dagarna i Riksgränsen inför start, till själva cyklingen.

Ja det var problem för mig med min cykel. Packade ner den till ett paket som var 2.20x0.5x0.4 meter och hoppade på x2000 i lund. Blev avkasstad i Hässleholm eftersom mitt paket ansågs vara en säkerhetsrisk. Monterade ner cykeln i ännu mindre delar och hade totalt sex paket med mig efter detta och kom på så sätt upp till riksgränsen.

Tillbaka
Topp