Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
larsaw sa:Hur mycket drop behövs?
desmo sa:larsaw sa:Hur mycket drop behövs?
Jag vet inte. Hur mycket behövs?
Jag är ju inte så lång så jag klarar mig kanske på mindre dropp i absoluta mm?
Hade reverb innan.
glitch sa:Haft T Mars och nu Brand X som är mycket bättre. Rekommenderas.
larsaw sa:desmo sa:larsaw sa:Hur mycket drop behövs?
Jag vet inte. Hur mycket behövs?
Jag är ju inte så lång så jag klarar mig kanske på mindre dropp i absoluta mm?
Hade reverb innan.
Generellt bör du väl köpa så mycket drop som möjligt (beroende på vad som får plats i ramen), men 150mm och längre är ju hetare och därför dyrare...
wobblie sa:De flesta, inklusive mig, verkar väldigt nöjda med Brand-X. Jag hade gärna haft lite mer drop, men det är grädden på moset när man väl har en välfungerande dropper i mina ögon.
Har du bra pedaler, kedjelås, punkagucka, fälgtejp och ventiler, några ev. egna preferenser på styre/styrstam/handtag?
Makten sa:Kör du med shims så är det shimsets längd som spelar roll, inte hur mycket instick stolpen har i ramen. Den del som sticker ner förbi shimset kommer ändå inte att nudda ramen.
Så, om Kona tycker att 85 mm shims är okej, så borde det insticket vara okej. Min Explosif har shims redan från fabrik och det är nog i samma längd, vilket jag tycker känns otäckt kort. Fattar inte hur de tänker med så kort längd när det får plats mycket mer.
desmo sa:Ikväll har jag mätt lite på Konan.
Jag behöver ca 280mm från sadelrörskanten till rails.
För att stolpen ska passera överrör/sadelstag så krävs ca 70mm instick.
Brand-X är 410mm. Så insticket borde bli 410-280=130mm. Det borde väl vara bra och rimligt?
Shimset som ligger med i lådan är typ 85mm långt. Räcker det eller ska jag köpa ett längre? 34,9/31,6 står det på.
Och är det främst Wiggle/CRC som har bäst pris på dem? Wiggle hade slut i min storlek.