Svingen gick av, hjälp! Scott Spark 60

PoK

Medlem
Min MTB karriär startade dåligt. Köpte en begagnad Scott Spark 60 -2012 i veckan.
Idag var jag ute på första turen och kom 2km, sedan gick svingen av..
Har sökt runt på nätet men kan inte hitta något. Jag ringde Sportsson och de kunde eventuellt hjälpa mig, men de behövde få in cykeln. Jag är rädd att det blir en dyr historia..
Gör därför en chansning om någon har en liggandes eller vet vart man skulle kunna vända sig?!

Den är rätt gammal så reservdelar blir nog svårt. Få den svetsad är en lösning men om den gick av på första turen så kanske du borde höra av dig till säljaren istället.

Min MTB karriär startade dåligt. Köpte en begagnad Scott Spark 60 -2012 i veckan.
Idag var jag ute på första turen och kom 2km, sedan gick svingen av..
Har sökt runt på nätet men kan inte hitta något. Jag ringde Sportsson och de kunde eventuellt hjälpa mig, men de behövde få in cykeln. Jag är rädd att det blir en dyr historia..
Gör därför en chansning om någon har en liggandes eller vet vart man skulle kunna vända sig?!
Var gick den av? Hoppas du inte betalat speciellt mycket för en så föråldrad cykel. Jag skulle försöka hitta delen eller en hel cykel. Scott är vanliga och en 12år gammal borde gå att hitta för under 2000kr.

Jag har kontaktat säljaren och han är medgörlig. Jag har sökt en del efter MTB det sista och verkligen inte hittat något i 2000 kronors klassen, framförallt inte FS

Ok. Jag skulle inte betala mer för en 12år gammal Scott. Brukar iofs titta på blocket, auktioner och marketplace. Och jag tvivlar alltid på att folk får mer än 2000kr för cyklar äldre än 2016.
I så fall har jag gjort bort mig.
Jag betalade lite över 5k.
Hojen har ett nypris på /20k och komponenter för v.a 10k så tyckte jag att det var rimligt, men kanske inte..

I så fall har jag gjort bort mig.
Jag betalade lite över 5k.
Hojen har ett nypris på /20k och komponenter för v.a 10k så tyckte jag att det var rimligt, men kanske inte..
Om den ger dig glädje och gör att du inser hur kul det är att cykla i skogen så spelar det inte så stor roll om du gjorde världens deal eller inte. (y)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp