Swe Cup Arvika Enduro - The tråd

Tiki

Aktiv medlem
Den 1 augusti anordnar vi (Arvika Cykelklubb) Swe Cup i enduro I Arvika. Det kommer bjudas riktigt rolig back-to-the-roots endurocykling med ytterst lite trampa på själva sträckorna.

Mycket är handbyggt och förfinat under några års tid men det finns även maskinbyggda inslag. Varierade sträckor och en hel del hällcykling utlovas. Det har även lagts krut på kringarrangemanget med Dj, bra käk och olika utställare vid racecentrat. Fin liten sandvik att bada i finns också ca 300 meter från racecenter i Arvikas renaste vatten. 😊

Anmälan görs billigare till och med söndag men det går även bra att anmäla sig fram till onsdag. Kom med och upplev ett arrangemang vi lagt mycket hjärta i! 🤙😀

Edit: Länk till anmälan: https://www.swemtbgravity.se/enduro/swe-cup-arvika

IMG_20210425_184619_162.jpg

Senast ändrad:

Tomcat1

Aktiv medlem
Vänta nu va? Har du blivit av med körkortet? Hur gick detta till?

Jag vet att du är ironisk nu.

Men sure, Okt -20 gjorde jag omkörningarnas omkörning där trafikpolis stod och spanade, de körde ikapp mig redo att "preja mig". Dock kunde de inte ta mig på något annat än att jag körde för nära den framförvarande bilen.

Härommånaden fick jag en varning ifrån Trsp-styrelsen som sade att from. nu har du två års krav på nästintill prickfri körning. Veckan efter tröttnade jag hårt på det allmänna packet på vägarna och drog ifrån, dock inte ensam. Uppmätt hastighet 98 på 70-väg. Men pga. varningen från Trsp-styrelsen tar jag tåget i helgen.

Rassemouse

Aktiv medlem

Men sure, Okt -20 gjorde jag omkörningarnas omkörning där trafikpolis stod och spanade, de körde ikapp mig redo att "preja mig". Dock kunde de inte ta mig på något annat än att jag körde för nära den framförvarande bilen.

Härommånaden fick jag en varning ifrån Trsp-styrelsen som sade att from. nu har du två års krav på nästintill prickfri körning. Veckan efter tröttnade jag hårt på det allmänna packet på vägarna och drog ifrån, dock inte ensam. Uppmätt hastighet 98 på 70-väg. Men pga. varningen från Trsp-styrelsen tar jag tåget i helgen.
Kör du Audi?

Helkama raisu

Aktiv medlem

Du förklarade inte enligt nedan för Kling och klang? borde löst situationen kan man tycka.

”Det är skillnad på folk som kan köra och inte. Från min pilotutbildning fick jag en god grund att stå på som jag har med mig idag.

Den grunden har inte vanliga penssons och av det jag ser idag är jag glad för att jag "stämplar" folk i trafiken som Idioter eftersom jag har oftast rätt.

Självklart kan någon kalla mig för idiot när jag kör på men det är ändå en skillnad, fast som jag inte förväntar mig att få något gehör för på det här forumet.

Men jag är uppfostrad i Porsche, ägt två sådana själv(trimmade ena hårt) genomfört 600 flygplanslandningar i 120-180 km/h utan att förstöra något/någon(ink. pax)

Hade alla kört som mig hade det gått lite för fort visserligen fast ändå säkrare. Tyvärr har jag en olycka under bältet men det var en IQ-befriad människa som stod i isbelagd nedförsbacke och jag kom bakom i en tung Tesla(suv)”

Hursom så lycka till på Endurot och alla ni andra som ska dit.

wasp

Aktiv medlem
Karta_swecup.jpg

Bansträckningen för endurot. Jag är nog bortskämd med trailforks men kartan var ju något svårtolkad om jag ska vara ärlig :) Men ni andra som troligtvis är bättre på kartläsning fixar det nog :)

Tiki

Aktiv medlem
Visa bilaga 503532

Bansträckningen för endurot. Jag är nog bortskämd med trailforks men kartan var ju något svårtolkad om jag ska vara ärlig :) Men ni andra som troligtvis är bättre på kartläsning fixar det nog :)
Vill du kika på Trailforks så är det dessa som gäller:
SS1 Roligt värre
SS2 Highway to Häll
SS3 Hällacopters
SS4 Fastline
SS5 O-ringenstigen
SS6 Stig DH Olsson

Vissa justeringar har gjorts på dragningen av några sträckor jämfört med Trailforks. Finns film på Trailforks för några leder om man vill plugga in svårigheterna. 😃

AX3L

Aktiv medlem
Nu hade jag tyvärr varken möjlighet att kika eller delta trots att det går på fd hemmaplan, men skickade en kompis som standin på åskådarsidan. Finns det uppmärkt med bra publikvänliga platser på plats så att säga? Kan åskådare åka till Rackstabacken? @Tiki

Stort lycka till imorgon alla, både tävlande och arrangörer!

Majkymajk81

Medlem
Nu hade jag tyvärr varken möjlighet att kika eller delta trots att det går på fd hemmaplan, men skickade en kompis som standin på åskådarsidan. Finns det uppmärkt med bra publikvänliga platser på plats så att säga? Kan åskådare åka till Rackstabacken? @Tiki

Stort lycka till imorgon alla, både tävlande och arrangörer!
Åskådarna har riktigt bra möjligheter att följa tävlingens sista sträcka i backen. Inget som är uppmärkt men det är svårt att missa banan då den slingrar sig mellan skogen och backen på flera ställen. Parkering på området är lite sisådär men stället man sig efter vägen borde det funka.

crippan

Medlem
Kul tävling och bra arrangerat! Hyfsat långa och branta banor för att vara långt söderut. Nästan lite väl brant i kombination med regn för en glad amatör som mig.

wasp

Aktiv medlem
Jo det var ju både kära zacharias och fillipa (våra regerande sm-vinnare) som vann.

för egen del så spräckte jag ett revben på sträcka 3, så där var mitt race över :)

spleensweden

Aktiv medlem
Många tummar upp till Arrangören! Var en kanonkul tävling. Roliga och utmanande sträckor, speciellt då det blev blött och halt. Skulle varit roligt att får köra dessa igen i torrt!
Väldigt bra och tydligt markerade banor samt transporterna runt. Så man behövde inte karta för att hitta runt. Var också lite skeptisk när kartan kom att man inte kunde ladda in i TF men som sagt det behövdes inte. Bra med funktionärer även på träningen!
Transporterna mellan sträckorna var långa, och delvis tungcyklade, en hel del pushbike. Men å andra sidan heter det enduro så det hör ju till. Hade det varit torrt hade det nog inte känts av lika mycket.

Så massor av Kudos till er som arrangerat detta 👍 👍 👍

Topp