Swedish Ultrabike 610 2017

Petert

Aktiv medlem
Nu är det möjligt att anmäla sig till den andra upplagan av SUb 610.
På sub610.se finns praktisk information och i tråden https://happyride.se/forum/read.php/1/1968285/page=1, som avslutas med förra årets förtrollande direktrapportering, finns antagligen de avgörande argumenten för att du ska anmäla dig.

Det är ett kvalificeringslopp för RAAM, ja men ultramarathoncykling är samtidigt en fascinerande sport som man kan ägna sig åt utan att alls ha en start i RAAM som målsättning.

Vill du tävla utan bil kan du göra det som Randonneur! Solo eller i par. Ingen kvalificering till RAAM men med tidtagning och möjligheter till episk cykling.

Vi ses!

/// Peter, Jonas och Anders

Att starta den här tråden igår en stund innan sändningen från Ronde de Flanders började var kanske inte så optimalt. Kan vi inte få igång en liten diskussion nu då?

Ödmjukast
/// Peter, Jonas och Anders

Det här låter hur kul som helst! Ultradistans på hemmaplan, kan det bli bättre? Jag anmäler mig med största sannolikhet i randoklassen.

Om inte Jenny ska köra.. Så är jag inte bang på idén att ställa upp att åka följebil om någon annan saknar en lagmedlem.

Vi hade en ruskigt trevlig och skoj helg förra året.

Jag lovar att bidra med tutti-frutti och live-rapportering :)

Skicka PM vid intresse

Haha, det vore ju förstås kul att testa vatten och två bananer!

Provade att cykla halvlångt (19 mil) utan att äta innan eller under turen i helgen, och det gick förvånansvärt bra. Kände mig om något piggare än vanligt.

Man kan ju lämpligen placera ut bananerna i skogen ca halvvägs - onödigt att släpa på vikten första 300k.

Tror tyvärr att jag spelat ut alla mina självdistanskort i år...

Jag föredrar numera Gammeldansk.. håller kanske på att bli vuxen ;)

Det är dock en intressant diskussion hur man bäst lägger upp ätandet och andra pauser för att maximera en 60-milare (som detta är i runda slängar).

Även om följebil ger möjlighet att ta med gott om alternativ både vad gäller mat och klädsel tror jag man bör ha en ganska klar strategi kring i vilka lägen man ska använda vad om man inte ska spilla sin tid.

Cyklar man utan support kan man ju bara lämna skräpet hemma så slipper man fundera mer på det...

Det förstås... Fast för min del är det lättare att motivera frånvaro med (delvis miserabelt) umgänge med Anton.

Mat- och pausupplägget tål verkligen att funderas på.

Jävligt märkliga umgängesformer i den här sporten.... jag och NLC finfikade härom månaden. Det var första gången någonsin trots tusentals kilometer tillsammans på vägarna. Vi hade civilkläder och var utan cyklar :D

Min fru upplever det hela som mindre farligt när jag har sällskap men är jag hemifrån så är jag, så nån större skillnad gör det inte.

ohellstrom sa:
Jävligt märkliga umgängesformer i den här sporten.... jag och NLC finfikade härom månaden. Det var första gången någonsin trots tusentals kilometer tillsammans på vägarna. Vi hade civilkläder och var utan cyklar :D
Plötsligt händer det! Och det var ju inte långt ifrån finfika i Frederikssund heller :-)

ohellstrom sa:
Min fru upplever det hela som mindre farligt när jag har sällskap men är jag hemifrån så är jag, så nån större skillnad gör det inte.

Samma här. Antagandet att den ena kan hålla styr på den andre räcker nog rätt långt.

NLC sa:
ohellstrom sa:
Plötsligt händer det! Och det var ju inte långt ifrån finfika i Frederikssund heller :-)

Det var för all del ganska avslappnat men det föregick alltså på CircleK - ingen annan skulle ens komma på tanken att klassa det som finfika :D

Jag försöker anmäla mig och Anton i randoparklassen, men det går inte så bra. Det verkar inte gå att välja bort Solo Ultra-klassen, vilket gör att hemsidan kräver mig på 1100 kr extra. Hjälp!

mhenry sa:
Jag försöker anmäla mig och Anton i randoparklassen, men det går inte så bra. Det verkar inte gå att välja bort Solo Ultra-klassen, vilket gör att hemsidan kräver mig på 1100 kr extra. Hjälp!
.

Ursäkta tystnaden. Jag har frågat Racezoo men vi har inte lyckats synka kontaktförsöken. Hoppas på en lösning imorgon fredag.

ohellstrom sa:
mhenry sa:
ohellstrom sa:
mhenry sa:
Jag försöker anmäla mig och Anton i randoparklassen,

Jag läste först "radarparklassen".

En sån kanske kan tillkomma nästa år ;)

Aka. "finfikarklassen"? ;)

Jag och NLC har inte licens i den klassen... lätt skakande händer och ticks om någon föreslår alternativ till CircleK ?

#ridehardfikalater

Ni har aldrig frågat CircelK om de är intresserade av att sponsra er?! Så mycket positiva vibbar ni ger dem så vore det väl rättvist att de bjöd er på fri mat?! ?

Bengt-re sa:
ohellstrom sa:
mhenry sa:
ohellstrom sa:
mhenry sa:
Jag försöker anmäla mig och Anton i randoparklassen,

Jag läste först "radarparklassen".

En sån kanske kan tillkomma nästa år ;)

Aka. "finfikarklassen"? ;)

Jag och NLC har inte licens i den klassen... lätt skakande händer och ticks om någon föreslår alternativ till CircleK ?

#ridehardfikalater

Ni har aldrig frågat CircelK om de är intresserade av att sponsra er?! Så mycket positiva vibbar ni ger dem så vore det väl rättvist att de bjöd er på fri mat?! ?

Hahaha! Jo, den här borde ju vara värd en automatkaffe och en Magnum.

https://instagram.com/p/BUVOMsSlvhO/

Nä, nu förlänger perioden med den lägre avgiften t o m den 15 juni för att få mer tid på oss att få ordning på gruppanmälan.

Jag får det fortfarande inte att fungera. Nu kostar det 1100 kr (610 km - Solo Ultra) + 600 kr (610 km - Two person team Randonneur). Jag vill som sagt anmäla mig och Anton till randoparklassen. Hoppas på finfika efteråt :)

Aj aj, finfika får det bli, appsolut! Det är Racezoo själva som har gjort ändringen och jag uppfattade att de hade uppfattat mig rätt... Vet du vad, betala till CK Distans bg 220-8106 så får de lägga in er í startlistan tills allt är fixat. I värsta fall kör vi en egen fil med egen startlista från och med nu. Beklagar verkligen!

OBS, ALLA som är på väg att anmäla sig betalar till vårt bg oavsett. Klart alla ska ha en startplats, utan strul.

Och så måste ni mejla era uppgifter (info at ckdistans.se) och förstås vilket kategori ni anmäler er till.

red: mejl

Senast ändrad:
Stort tack för hjälpen, Peter! Jag syftade på att vi valde randoparklassen och att finfikat får vänta till efteråt/nästa år. Nu har jag i alla fall betalat och mailat så nu finns det ingen återvändo. Jag och en kompis var ute på en 45-milsrunda förra veckan, så förberedelserna har börjat :)

mhenry sa:
Stort tack för hjälpen, Peter! Jag syftade på att vi valde randoparklassen och att finfikat får vänta till efteråt/nästa år. Nu har jag i alla fall betalat och mailat så nu finns det ingen återvändo. Jag och en kompis var ute på en 45-milsrunda förra veckan, så förberedelserna har börjat :)

Men Anton då - hur ska han hinna få in några längre pass?

ohellstrom sa:
mhenry sa:

Men Anton då - hur ska han hinna få in några längre pass?

Såpass rutinerade cyklister behöver bara en lite längre tur för att komma igång.

Åkte inte Anton till Motala igår för att hårdträna för Vätternrundan? Han kommer definitivt att vara stark vid midsommar i alla fall.

Tillbaka
Topp