Swix mtb. Någon som känner till dom?

Tomas-n85

Medlem
Såg i sportaffären att dom sålde mtb av märket scott och swix.
Swix cambrium 29" den hade deore xt bak.och deore fram och deore väljare.
Framgaffeln kände inte jag igen.
Swix är ju ett norskt märke som håller på med skidvallor vad jag vet. Någon som har kunskap om dom cyklarna?
Personalen tycker dom är bra och prisvärda men dom är inte jätte kunniga i den butiken nu för tiden.

Bilagor

• 20200903_171712.jpg
    20200903_171712.jpg
    716.4 KB · Besök: 284
  • 20200903_172427.jpg
    20200903_172427.jpg
    412.2 KB · Besök: 258
Aldrig sett. Men det verkar som Swix 2015 köpte Hard Rocx, ett norskt märke och körde deras cyklar under eget namn. Men nu hittar jag inget om Swix, men Hard Rocx finns kvar. Så dubbelkolla verkligen det där. De är alltså minst två år gamla.

Vet du något om kvalitén och hur gaffeln är? Funderar på om den cykeln kan vara något även om den är 2 år gammal och stått i butik. Får försöka pruta ännu mer. Dom har ju sänkt den 30% så ligger på 9100kr det är inte lätt att hitta cykel med xt och deore komponenter för dom pengarna.

Ingen uppfattning om vare sig cykel eller gaffel. Sannolikt är geometrin enligt gamla skolan, lite kortare och brantare alltså, men det behöver ju inte vara dåligt, beror på hur den ska användas. Jag hade nog inte hängt upp mig på XT bak, nya(re) Deore skämmer inte ut sig heller.

Tillbaka
Topp