Synd om Muerto?

Oskar_Lkpg

Ny medlem
Synd om Muerto?
Det har varit en del gnäll från Muerto om att han hela tiden ramlar och slår sig. Ja, försöker man tricka bakis så... ;-)

Men så synd är det inte om killen, han sätter ju en hel del med. Som i sommras när vi rekade för SSSM.
Själv är jag för feg för att ens prova.

normal_SSSMtest%20%2872%29.jpg

normal_SSSMtest%20%2873%29.jpg

normal_SSSMtest%20%2874%29.jpg

normal_SSSMtest%20%2875%29.jpg

normal_SSSMtest%20%2876%29.jpg

normal_SSSMtest%20%2877%29.jpg

normal_SSSMtest%20%2878%29.jpg

Snart är det sommar igen, och inte lika lätt att halka och slå sig, Muerto.
Det jag inte fick med var hoppet han gjorde. Men utan en inspelning av det förvånade "Wohoooo?" som han fick ur sig är det inte mycket att visa. Fast han klarade det med utan att slå sig.

Synd om Muerto?
Men dedär klarar alla som kan sikla ju =) Tillochmed småkidzen här i asarum som tycker köra på bakhjulet är otroligt hade klarat det =)

Men Muerto är grum iaf :Þ

Synd om Muerto?
Gaaaaah sommar!

hmm. Vågar du inte rulla ner för en backe? Eller vågar du inte rulla ner för en backe med rumpan på sadeln, som Mårten gör? Det kan jag i och för sig förstå...

Synd om Muerto?
Tog mig friheten att rotera bilden så den stämmer med verkligheten... Inte för att jag numer tycker den där branten är så spektakulär, men när man står högst upp så ser det ändå rätt bra ut. :)

Bilagor

• roterad.jpg
    roterad.jpg
    112.5 KB · Besök: 19
Synd om Muerto?
Förresten, OskarLkpg, nu har jag lärt mig den hårda vägen att man inte ska hålla på och droppa och cykla på bakhjulet när man har årets baksmälla/överhängande fylla från dagen innan....

Synd om Muerto?
Muerto skrev:
-------------------------------------------------------
> Förresten, OskarLkpg, nu har jag lärt mig den
> hårda vägen att man inte ska hålla på och droppa
> och cykla på bakhjulet när man har årets
> baksmälla/överhängande fylla från dagen innan....

Bara en fråga för statistiskt underlag: Har någon i din klass tvingats sluta med ´hallonsaft` efter magsår på IB?

Death toll i min: 6 pers av 72

Synd om Muerto?
kevlar: Nein. Inga magsår. Min klass är rätt grum. Ena halvan pluggar konstant, andra halvan, den jag tillhör pluggar så vi klarar oss med bra betyg - resten softar vi.

Dock har vi haft några drop outs men det är en annan historia, eller egenligen inte. Bara folk som var vana vid att få MVG+ i allt och som plötsligt bara fick godkännt...

Synd om Muerto?
Den där backen är ju inget jätte-extremt, men lite lurig ändå. Den är brantare än det ser ut på bilderna. Ingen sikt vid ingången som svänger vänster runt ett träd. Brant nog för att _oskar inte ska kunna göra stoppies då greppet var "rätt" dåligt. Jag körde den 6 gånger på SSSM:et och första blev klart hårig då jag lyssnade på muertos "den är inte så svår" (hmmmm...) och laddade hårt vid första försöket. Jag missade spåret lite och fick bunnyhoppa det lilla diket några meter efter backen, istället för att använda det anlagda hoppet. Att bromsa sig ner var helt värdelöst med det där dåliga greppet. Att bara rulla efter att ha trampat upp styrfart på krönet funkade bättre imho. Nu är min helstela korta Hitman väl inte idealmaskinen för sånt för de flesta, men helt perfekt för mig. Det är snabb respons och perfekt styr-input som gäller, ju!

:)

Synd om Muerto?
Muerto skrev:
> Förresten, OskarLkpg, nu har jag lärt mig den
> hårda vägen att man inte ska hålla på och droppa
> och cykla på bakhjulet när man har årets
> baksmälla/överhängande fylla från dagen innan....

Det här kan låta jäkligt fel, men jag har haft några av mina bästa åkdagar "dagen efter". Inte helt wasted, men tillräckligt för att det ska ta till lunch innan man är igång, men när man väl fått upp ångan, då jäklar.

Vet inte vad det beror på, antagligen bristande omdöme, så självförtroendet blir lite större än vanligt... Oftast klarar man ju betydligt mer än man tror, om man bara vågar.

Så länge man inte mår illa eller fortfarande är påverkad tror jag inte det spelar så stor roll om det är dagen efter eller ej. Gäller att äta och drick ordentligt bara...

Aja... Det var väl allt.

Branten var fin, men är det ett bromsande bakhjul jag ser? ;)

Edit: Syftade på denna:
http://happypics.zapto.org/albums/userpics/10027/normal_SSSMtest (76).jpg
Ser ut som bromsdamm bakom cykeln, eller är det fartdamm?

Senast redigerad av en moderator:
Synd om Muerto?
Muerto får en svart kamel för att han inte har rumpan där han ska:

camel-rocket_black.jpg

Jag tror jag ska ta mig till SSSM med bmxen nästa år, det borde väl gå?

Synd om Muerto?
Henrik VXT (Hendrik *evil grin*): Jo det är bromsdamm, jag är ledsen men så är det. Bilderna är tagna första gången jag körde den där sluttningen och med tanke på efterkommande dike så känndes det bäst att ta det lite lungan. Numer drar jag järnet. :) (Ja kanske inte nu i snön då...)

Förresten, den gången jag och Oskar_Lkpg snackar om så var jag inte bara lite tung i huvudet utan var fortfarande skapligt vinglig när jag vaknade på morgonen. Att jag inte klarade av ens 90 grader ru t på framhulet borde ha fått mig att förstå att jag skulle hålla båda hjulen på marken. :)

Wasabi: Arslet ser ut att sitta på sadeln, hög sadel i kombination med baggy shorts är inte optimalt när det gäller den biten. :)

Synd om Muerto?
Det är inget dike efter backen det är en grop med släntade sidor inga vassa kanter från den tiden som man körde enduro där. Och hoppet är bara en liten knöl som gör att man kommer över gropen som är lite över en meter.:-) Och det där med fäste nu är det dåligt på grund av vädret men på sssm var det torrt och greppet var ypperligt bara man använder bromsarna rätt.

Synd om Muerto?
zobnisse skrev:
> ...sssm var
> det torrt och greppet var ypperligt bara man
> använder bromsarna rätt.

Nu bromsade jag ju inte alls iofs, men för dom som nu behövde det så hade vissa dragit upp en massa greppförstörande skit från kanterna vid nedvinglandet ;)

Synd om Muerto?
Henrik VXT skrev:

> Det här kan låta jäkligt fel, men jag har haft
> några av mina bästa åkdagar "dagen efter".

Det där är ett känt och väldiskuterat faktum för alla oss över 40. Verkar som antennen höjer sig på nåt sätt!?

Synd om Muerto?
Orv skrev:
> Henrik VXT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Det här kan låta jäkligt fel, men jag har
> haft
> > några av mina bästa åkdagar "dagen efter".
>
> Det där är ett känt och väldiskuterat faktum för
> alla oss över 40. Verkar som antennen höjer sig på
> nåt sätt!?

Det kan ju vara för att ni i vanliga fall bara åker cykel, och inte kör den. Baksmällan gör kanske att ni måste koncentrera er vilket ni definitivt inte gör om ni "åker" med cykeln ;)

Synd om Muerto?
Boman skrev:
> Såhär ska det se ut!
>
> --------------------------------------------------
> -------------------
> http://www.bosse.dinmamma.org
>
> Mvh Bosse
> Bifogade bilder:
>
>

HAHAHAAH det inlägget är enl mig nominerat till årets roligaste inlägg!!

:D

Tillbaka
Topp