Synpunkter på denna mtb! Wilier Solitario

carlb2138

Ny medlem
Hej!
Har dålig koll på mtbkomponenter men denna hoj tycker jag verkar vara riktit prisvärd.
Vad säger ni om specen? Har det sparats på nåt som man borde känna till?
Jag är nybörjare på mtb och har ingen riktigt koll, dock har jag lärt mig att om något är billigt så kan det ligga en hund begraven någonstans. Tacksam för synpunkter!!

http://www.bikebuster.se/detaljer/110463.html

Senast redigerad av en moderator:
Bromsar: Shimano Deore Disc BR-M595

Hjul: Hub disc 32F. + rims Mach-1 MTB disc

Däck: RitcheyZ-Max Intuition Comp 26x2-0.0

Snabblick är dessa snålat in men det fungerar bra förstås beroende vad man ska använda cykeln till o priset ganska hyfsat. :)

Tackar! Såg även att det är 9 delat, så det är växlar från förra året om det nu har nån betydelse.
Shimano 2011 är väl 10 delat?

Kommer både finnas 9 o 10 delat som är snäppet bättre så funkar 9-delat alldeles utmärkt en smaksak förstås om vill ha det senaste. :)

cola skrev:
-------------------------------------------------------
> Snygg cykel som nog funkar fint men för de
> pengarna skulle jag handla radon.

Speciellt iom att geometrin verkar snarlik.

Köp Ingen fultysk. Denna verkar fin, spara sen för att köpa bättre bromsar. Kanske beg på k&s.
Med den här ramen sticker du ut.

Inte extremt prisvärd. Fin ram men som tidigare nämnt, mindre bra däck, hjul och bromsar.

Dock är ju detta lätt att uppgradera men då tillkommer ju kostnader. Fokusera på ramen, gillar du den så är det ett bra köp.

carlb2138 skrev:
> Tackar! Såg även att det är 9 delat, så det
> är växlar från förra året om det nu har nån
> betydelse.
> Shimano 2011 är väl 10 delat?

Som nybörjare kommer du inte ens fatta att det är 9 delat, så skit i den aspekten och fundera på det nästa gång du ska köpa cykel istället. Ramen ser riktigt tuff ut, komponenterna verkar vettiga. Dämparen har jag inte koll på, det är förövrigt en mycket viktig del av cykeln så undersök den lite mer.