Ta av vevpartiet

• Trådstartare Trådstartare _jp
  • Start datum Start datum

_jp

Ny medlem
Ta av vevpartiet
Nybörjarfråga:

Hur får man av vevpartiet? Finns det någon guide (har letat)? Det kanske är så lätt att det inte behövs någon guide bara det att jag är dålig?

Ta av vevpartiet
Shimano Deore HollowTech har jag. Jag har köpt nya kuggkransar och ska sätta på dom. Men upptäckte att man måste få bort trampan för att få av kuggkransarna? right?

Ta av vevpartiet
Gå till cykelbutiken i din stad och be om att få köpa en vevarmsavdragare. Svårare än så är det inte.
De hjälper dig hitta rätt. Kostar dryga hundringen.

Ta av vevpartiet
flöjt skrev:
-------------------------------------------------------
> Gå till cykelbutiken i din stad och be om att få
> köpa en vevarmsavdragare. Svårare än så är
> det inte.
> De hjälper dig hitta rätt. Kostar dryga
> hundringen.

Ehh.. nej. Inte till hollowtech. Räcker med prylen som det länkades till på chainreaction, samt femmans insexnyckel. Park tool.com har instruktioner. Buslätt

Ta av vevpartiet
Prylen som jag länkade till; vad tusan ska man använda den till?

Ledsen att jag är trögfattad. Jag fattar inte ens med partktools instruktioner...

Jag behöver bara en liten liten fingervisning i rätt riktning om var jag ska använda det där mysko verktyget.

Senast redigerad av en moderator:
Ta av vevpartiet
Är det hollowtech 2 räcker det men inte till första generationen hollowtech. Har du två insexskruvar på vänster vevarm? då är det HT2 och du behöver bara lossa på dem och dra av vevarmen, den andra lossnar om man knackar till den lite med en hammare eller kanske tillochmed med bara handkraft. Har du en större insexskruv som sitter rakt in mot vevlagret behöver du en vevarmsavdragare för att få loss partiet.

Ta av vevpartiet
Jag tror att jag har första generationens hollowtech. Jag har en insexskruv på vardera vevarm som går rakt in mot vevlagret.

Tillbaka
Topp