Ta bort pushlock

Ta bort pushlock
Min rockshox reba har pushlock på styret. Jag använder det inte och skulle vilja ta bort denna funktion. Är det bara att skruva bort blåa " hatten" på gaffelbenet ? Den är ju fjäderbelastad. . . . Om jag gör det, är den i öppett läge eller i låst?

Om jag tar bort den, blir det struligt att återmontera?

Hittade en liknande tråd. Dock ingen med pushlock som jag har...

Ta bort pushlock
Jaddu, är den olåst eller låst när vajern inte är spänd?

Tyvärr tror jag pushlock är lika med låst gaffel utan vajer. Då får man plocka isär dämparen och plocka ur en fjäder.
Alt. Byta dämpenheten, eller försöka låsa vajern på något sätt.

Google it, finns lite olika lösningar.

Ta bort pushlock
Min Revelation RLT (140 mm 27.5" 2014) kom med PushLoc, och var i öppet läge när vajern inte var ansluten, men jag vet inte om det gäller för alla PushLoc. Lätt för dig att testa genom att ta loss vajern.

Jag var inte ute efter något annat än öppet läge egentligen, men hittade gaffeln ny billigt, och köpte direkt en ny dämparenhet av samma sort men med crown adjust vred istället (sålde sen lockout-dämparen på k&s). Det är väl den rekommenderade lösningen, men om du bara behöver öppna läget så prova utan vajern först som sagt.

Ta bort pushlock
qma sa:
Min Revelation RLT (140 mm 27.5" 2014) kom med PushLoc, och var i öppet läge när vajern inte var ansluten, men jag vet inte om det gäller för alla PushLoc. Lätt för dig att testa genom att ta loss vajern.

Jag var inte ute efter något annat än öppet läge egentligen, men hittade gaffeln ny billigt, och köpte direkt en ny dämparenhet av samma sort men med crown adjust vred istället (sålde sen lockout-dämparen på k&s). Det är väl den rekommenderade lösningen, men om du bara behöver öppna läget så prova utan vajern först som sagt.

Poploc brukar ju däremot vara olåst när vajern är avplockad.

Ta bort pushlock
Jag har löst det genom att sätta ett wirelås så att vajern är spänd även om jag plockat bort remoten. Går säker att lösa snyggare men detta var den lättaste lösningen.

Tillbaka
Topp