Ta bort skyddsplast från cykel

Mickee

Medlem
Köpte Factory Effex Frame Protection Material från crc och har haft det på ett tag så tänkte jag göra rent cykeln ordentligt och därmed ta av plasten. Mitt problem är att klister sitter kvar på cykeln och all smuts kommer ju fastna där, någon som vet hur ja får bort klistret?

Tack!

Är t-röd tillräckligt skonsam för lacken?
Det är en glory 01 2011 så jag vill gärna att den ska fortsätta se fin ut :)

näe har försökt en hel del med diskmedel men det ger ingen effekt :(

ska försöka få tag på wd40 imån så del -löser- sig nog

Ta T-röd istället. Billigt och dessutom bra till allt möjligt, till skillnad från WD40. Kommer definitivt inte att skada lacken på din cykel om du inte använder svinto för att gnugga bort klistermärkena sedan.

WD40 fungerar mycket bättre än T-röd. Brorsan köpte en gammal firmabil fullsmetad med dekaler, vi provade allt (inklusive T-Röd) innan vi fick bort klistret, WD40 var överlägset.

Efter tips från folk i klistermärkesbranchen´så jobbar jag efter följande devis:

Hjälper inte kemiskt ren bensin, använd aceton.
Hjälper inte aceton, använd kemiskt ren bensin.

Det är helt enkelt två på marknaden dominerande klister sorter, som löses på olika sätt.

Hur de påverkar lacken på din ram kan jag dock inte säga, men mekanisk nötning är troligtvis värre.

MVH
Magnus

Avstå aceton på lack, det kommer att förstöra den. Matolja är ett alternativ som ibland faktiskt funkar. Det beror på vilken typ av lim det är om det funkar eller ej.

Man kan prova att värma lite försiktigt också (funkar utmärkt på bilen).
Kör inte varmare än att du kan hålla i ramen bara. Jag testade också
T-röd på min ena hoj och fick ett matt kedjestag som tack för hjälpen.

Just för klister så kan de annars så värdelösa miljömedlen funka.
Jag gick bet på en glasyta full med gamla tejprester tills jag provade "Envirosolvent",
luktar citron ungefär, och funkade bäst, otroligt!
(tror det hette Envirosolvent, lite osäker)

Stort tack för all hjälp!
Fick tag på wd40 och det funkade helt underbart! Bara att spruta lite på en handduk o sen gnugga på cykeln, borta!!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp