Ta bort tråden

Ta bort tråden
MEN, jag som relativt ny här har funderat på varför just Sixten blir avstängd hela tiden (liten överdrift), har läst en hel del trådar där hans starka åsikter leder till personangrepp, dvs, hur osmidig han än är så tycker jag ,enl det jag läst, att han blir påhoppad först.Finns en hel del andra som isf också borde bli avstängda. Hoppas ingen moderator driver ngn personlig vendetta mot honom, det vore inte juste.

Ta bort tråden
Mm, men det är en del nya som framför den åsikten så det KAN ju vara nåt att reflektera över.

Nu såg jag personligen inte så mycket påhopp sista varvet men jag kanske missade nåt.

Ta bort tråden
LillMånke sa:
MEN, jag som relativt ny här har funderat på varför just Sixten blir avstängd hela tiden (liten överdrift), har läst en hel del trådar där hans starka åsikter leder till personangrepp, dvs, hur osmidig han än är så tycker jag ,enl det jag läst, att han blir påhoppad först.Finns en hel del andra som isf också borde bli avstängda. Hoppas ingen moderator driver ngn personlig vendetta mot honom, det vore inte juste.
Enklaste är väl att du PMar någon moderator t.ex. jansson99 och får raka besked, istället för att gå och grubbla och gissa.

Ta bort tråden
Jag har hört rykten om att avhoppare från Ryska trollfabriken tagit över modereringen på Happy, men så illa kan det väl inte vara?

Ta bort tråden
Skulle vara kul att höra motiveringen från moderaterna.

Kan tycka att det finns fler som borde få sitta på botbänken ett tag....

Ta bort tråden
jonte987 sa:
dardos sa:
Jag tycker det börjar bli lite lågt i tak i det här vardagsrummet.

Ja men större problem när man bara stänger av folk som inte tillhör rätt klick. Tillhör man rätt klick så är det fritt fram att uppföra sig hur fan som helst.

Ja, det där är ett extremt otrevligt problem, som moderatorerna är väääl medvetna om, av naturliga orsaker.

Ta bort tråden
ja nog har det funnits assymetrier när det gäller avstängningar. och vissa verkar kokettera i att de sitter säkert. men pauserna är ju inte för evigt, och är väl lika mycket en varning till andra?

större problem som jag ser det är dels att forumet har för få faktiska användare, dels att det pågår en smygkategorisering med oändliga trådar ingen orkar läsa eller delta i.

stäng t ex hjulbyggartråden, och släpp ut de intressanta frågorna en och en på forumet.

största tillgången är alla lärospånen, och att man kan få bra svar på frågor om vad tusan som helst:)

Ta bort tråden
Tjena!

Ok, jag tar bladet från munnen. Sixtens förra avstängning handlade inte enbart om vad han skrev på forumet. Via PM visade han en extremt otrevlig sida där han bland annat själv erkänner att han hetsar för att få folk avstängda.
Så det är inte bara saker som syns utåt som kan generera avstängningar.

Jag vet att jag gjort övertramp och har därmed även blivit varnad och tillsagd att dölja Sixtens inlägg och inte kommentera dom. Jag är inte ensam om att fått denna tillsägelsen, detta har jag följt även om jag varit aktiv i trådar där han varit aktiv.
Flera andra har följt den.
I efterhand har jag sett att Sixten (läste igenom Bassotråden efter han blivit avstängd), som också fick den tillsägelsen, inte har följt den.

Nej jag kommer inte skriva publikt vad som sagts i PM.

Ta bort tråden
Det jag saknar i forumet är kategorisering av trådarna som dom flesta andra forumen har idag. Ska man idag söka info är det bökigt även om man använder sökfunktionen.
Med en kategorisering kan man även skippa det man inte är intresserad av. Sen är det ärligt talat en hel del trams på forumet. Seriösa frågor får dumma svar och sen ska andra "smartass" bräcka det dumma svaret med ännu dummare svar.
Tänkte igår skriva en tråd för att som vegetarian få lite tips om recept på vegan/vegetarian mat som är anpassat mer för träning men gjorde först en sökning på ämnet i forumet. Insåg ganska snabbt att vart tredje svar skulle bli ett tramssvar så jag lät bli vilket en del nog är tacksamma för och säkert kommer att tala om i ett svar på detta inlägg.

Ta bort tråden
RobbeS sa:
Det jag saknar i forumet är kategorisering av trådarna som dom flesta andra forumen har idag. Ska man idag söka info är det bökigt även om man använder sökfunktionen.
Med en kategorisering kan man även skippa det man inte är intresserad av. Sen är det ärligt talat en hel del trams på forumet. Seriösa frågor får dumma svar och sen ska andra "smartass" bräcka det dumma svaret med ännu dummare svar.
Tänkte igår skriva en tråd för att som vegetarian få lite tips om recept på vegan/vegetarian mat som är anpassat mer för träning men gjorde först en sökning på ämnet i forumet. Insåg ganska snabbt att vart tredje svar skulle bli ett tramssvar så jag lät bli vilket en del nog är tacksamma för och säkert kommer att tala om i ett svar på detta inlägg.

Och för mig är det precis tvärtom?

Jag gillar att det inte finns kategorier och kan tycka att trams och flams är en kul krydda.

Skulle säga att Happy speglar verkligheten ganska bra.

I början var alla överens och ingen hade åsikter om vad andra skrev mm (klart det fanns men färre människor = kortare tid att få alla på banan).

Sen när gruppen växer så vill alla synas / höras / vara med.

Och då kommer det massa skit med det.

Fast nu är inte Happy verkligheten eller en arbetsplats där man kan boxa in saker i Processer och ramar. Och tacka fan för det ?

Man måste bara lära sig att sålla i allt som skrivs. Och inte greppa åt sig så mycket om nån gör sig lustig på nåt sätt.

Och som alla forum kommer det finnas troll och folk som inte kan acceptera att man inte kan säga si eller så.

Tar vi Sixten så har jag träffat honom irl och han är trevlig.

Tycker jag då att allt han skrivit här har varit guld? Nope.

Förtjänar han att vara avstängd? Troligen.
Förtjänar några andra det oxå? Mycket troligt.

Borde vi ändra allt? Nope ?

Ta bort tråden
Kategorier brukar vara önskemål från dem som primärt söker information.
För de som primärt bidrar med information är de ett hinder (var ska jag lägga detta? Det här passar på flera ställen, hur ska jag göra? Äh, jag skiter i det).
Vilka bidrar mest till forumet? Anpassa efter dem! Och det har man gjort.

Ta bort tråden
RobbeS sa:

https://happyride.se/forum/read.php/1/3335293/3335397

Finns matnyttig info där i GoranS meta samling.

Tillbaka
Topp