Ta det försiktigt på hojjen

Steve

Ny medlem
Jag vurpade för en månad sedan och skadade armbågen.
Detta var på jungfrufärden med min nya Epic. Jag kom iaf 500 meter innan jag fumlade vid en snabb inbromsning för en bil när jag skulle korsa en väg.
Under tiden med gipset såg jag fram emot att dra igång så fort som möjligt så att jag kunde vara i hyffsad form inför Kjells tur, men icke. När jag igår fick av mig gipset upptäckte jag att armbågen var låst, kunde knapp rubba den.
Så nu återstår rehab, och mycket spinning och jag har nu gett upp hoppen om en rolig cykelsäsong.
Ville bara "prata" av mig lite.
Ta det försiktigt på hojjen och tänk på att det krävs så lite för att skada sig mycket.

SPD vurpans effekt på min arm:
http://debbie.homeunix.org/pix/photos/steve_elbow.jpg
http://debbie.homeunix.org/pix/photos/scar.jpg

Ajaj, hoppas det ordnar sig så småningom. Skador är inte kul... Krya på dig!

Däremot tänker jag inte så mycket på skaderisken när jag cyklar, det går helt enkelt inte. Då får man lägga ner mtb och börja virka toppluvor istället.... :-/

/Leo - virkar inga toppluvor

Lider med dig. Skadade knät för en knapp månad sedan och vet inte när jag kommer att vara tillbaka på hojen igen. Skall tydligen ta två till tre månader innan jag är helt återställd. Orsaken var en ganska obetydlig vurpa. Det tråkiga är ju inte bara att man missar en massa bra cykling utan att man börjar tänka på att använda skydd. Har ju funkat fint att köra utan knäskydd i 15 år men nu är jag osäker på om jag kommer våga stå på utan. Vill inte riskera att missa två månader av sesången en gång till.

Peter E

steve_elbow.jpg

scar.jpg

Tillönskar ett snabbt tillfrisknande så LL-cupen inte blir förstörd helt, eller hade du bara tänkt dig Kjells Tur?

Tack. Jag hade faktiskt bara planerat att köra Kjells i sommar, kanske Långa lugnet också och köra fler lopp nästa säsong.
Så länge benen fungerar så är jag nöjd faktiskt :-)

Läste i nyaste kadens att cykling är Sveriges 3:e farligaste sport efter längdskidåkning och *******. Det som förvånade mig mest var att boule var på samma plats som cykel, hur f*n gör man sig illa i det, de lär vara någon dåre till pensioner som har gått bersärkar gång när han har förlorat och sammtidigt dragit upp statistiken:)

Hoppas den blir bra!!
Jag har aldrig skadat mig på cykel, men jag lirar hockey också så jag vet hur det är att vara skadad.
Har faktiskt funderat på att köra med knä-ben och armbågs skydd, men det har aldrig blivit av.
Vi Lider med dig!

Jag önskar dig ett snabbt (och fullständigt!) tillfrisknande.

Efter att ha trillat och slagit axeln ur led har det tagit mig 7 månader av rehab att bli så bra som jag kommer att bli. Tyvärr blir det aldrig helt bra, viss nedsättning i rörlighet uppstår tydigen alltid.
Tack och lov har jag kunnat cykla från tre veckor efter det hände, sjukgymnasten uppmuntrade det tom. Nu är jag bättre tränad i överkroppen än jag nånsin varit så det har fört nåt gott med sig iaf :-)

Lycka till med din rehab och tänk på att se långsiktigt, tänka positivt och bita ihop lite grann när det känns tungt.

Usch!

Lycka till, jag kunde nästan ha skrivit de raderna själv, då jag 1) också skadade mig på en likadan cykel 2) det är samma armbåge. Lyckligtvis så bröt jag inget och behövde inte opereras, men har fortfarande (3½ veckor sedan) lite nedsatt rörlighet - kan nämligen inte sträcka armbågen fullt ut... hoppas det blir bra så småningom med idoga utsretchningar varje morgon och kväll under en varm dusch

Vad säger de om armbågen i rehab? Blir det fullständigt bra och isf när skall man förvänta sig full rörlighet? Jag börjar återfå min styrka och har tagit några turer med cykeln, men nerförsåkning går långsamt och drops är uteslutet ;(

Lycka till och önskar ett snabbt tillfrisknande. Jag kommer själv köpa ett armbågs och knäskydd paket från 661, som Leo säger, man kan inte tänka på skadorna framöver, det blir inget kul då.

Det var som tusan. Armbågen blir säkert bra snart, det tar ju lite tid när man skadat lederna.
Jag ska börja med rehab nästa vecka så vi får se vad de säger där.
ska man se det positivt så är sjukgymnasten en riktigt söt tjej som vet vad hon sysslar med :)

Tillbaka
Topp