Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
us930 sa:Max_max sa:us930 sa:Max_max sa:Alltså jag tycker det är jättebra att uppmärksamma dagen. Men att kvinnor står vid mannens sida och mest är vackra och underbara och så får lite motsatt effekt.
Håller också med att det är konstigt att säga grattis (edit: twitterlänken). grattis till hundratals år av förtryck typ.
Men men som sagt det är bra att dagen uppmärksammas och vad man lägger i kvinnodagen är nog ganska öppet för tolkning.
Well.... min fru står alltid vid min sida, och hon är både vacker och underbar.....! Nej, det är inte hon på bilden, hon är visserligen minst lika vacker, men problemet är att hitta en cykelbild med henne, tyvärr delar hon inte detta intresse med mig, men hon stödjer det tillfullo, alltid väntar det en kall öl, en bit god mat, och ibland lite masage när jag kommer hem från mina rundor....!
Mvh Ulf S.
Det är väl inte riktigt feminismen i ett nötskal du beskriver, och kvinnodagen startades av feminister. Du har inte tänkt på vad din fru vill åstadkomma i livet förutom att stå vid din sida och laga mat?
Jodå, hon har en högre utbildning än vad jag har, är framgångsrik på sitt jobb, hon vårdar sin kropp med träning på gym, vi gör ofta resor tillsammans, hon har matlagning och bakning som ett av sina största fritidsintressen. jag har den uppfattningen att hon är ganska nöjd med vad hon har uppnått, och kommer att uppnå i sitt liv, och jag försöker att stödja henne i sina intressen och mål så gott jag någonsin kan. Dessutom så har hon den fantastiska egenskapen att tycka om att behaga sin man, vilket även jag tycker om att göra för henne.
Vi har den gemensamma uppfattningen att skillnaden mellan man och kvinna är något som ska bevaras och tas tillvara, gud skapade oss olika, och det är också det som i grunden gör att vårt släkte lever vidare. Orättvisor och förtryck? Absolut inte! Vi ska alla ha lika rättigheter och möjligheter, däremot så ska vi inte försöka sudda ut skillnaderna mellan man och kvinna, tvärtom, detta är något fantastiskt som vi ska försöka vårda och göra det bästa av.
Jag tycker lite synd om Kristin som upppenbarligen är bitter över sitt liv. Kanske skulle det kännas bättre om du istället blev lite uppmärksammad varje dag, istället för med en ynka tråd på kvinnodagen? Jag önskar dig verkligen detta, Jag försöker att uppmärksamma min fru varje dag, i allafall på något sätt. Det handlar inte alltid om dyra presenter eller sådant, en omtänsksam handling, en hjälpande hand i vardagen, en liten övveraskning, eller kanske bara en vänlig komplimang, en uppmuntrande blick eller smekning.
Mvh Ulf S.
us930 sa:... gud skapade oss olika...
Mvh Ulf S.
DmA sa:Fick frukost på sängen av min fru idag.
E jag en hemsk människa då?
Luthman Photography sa:DmA sa:Fick frukost på sängen av min fru idag.
E jag en hemsk människa då?
Ja.
us930 sa:En dag som denna skulle jag vilja passa på att tacka alla kvinnor för att ni gör våra liv till vad dom är....! Ni skänker oss så fantastiskt mycket lycka, glädje och kärlek, er skönhet förgyller varje dag och varje natt.... Alltid finns ni där, vid vår sida, i alla väder, eller när vi kommer hem efter cykelrundan....
Njut av denna, er egen dag, må ni alltid cykla i medvind och solsken....!
Mvh Ulf S.
Kristin sa:Tack! Vi kommer givetvis fortsätta att göra merparten av allt obetalt hushållsarbete så att ni kan vara ute och cykla på fritiden, ta ut 80 % av all föräldraledighet och VAB så att era karriärer påverkas minimalt av att ni skaffat familj, sminka och plastikoperera oss så att vi fortsätter vara vackra för er skull så länge som det bara går (och när det inte går längre är vi helt OK med att ni byter ut oss till en yngre och snyggare variant), och ffa låta idrotten även fortsättningsvis vara ojämställd så att era prestationer alltid framhålls som viktigare än våra.
Att få en tacktråd på kvinnodagen en gång om året gör det SÅ värt det! <3
tobo sa:Kristin sa:Tack! Vi kommer givetvis fortsätta att göra merparten av allt obetalt hushållsarbete så att ni kan vara ute och cykla på fritiden, ta ut 80 % av all föräldraledighet och VAB så att era karriärer påverkas minimalt av att ni skaffat familj, sminka och plastikoperera oss så att vi fortsätter vara vackra för er skull så länge som det bara går (och när det inte går längre är vi helt OK med att ni byter ut oss till en yngre och snyggare variant), och ffa låta idrotten även fortsättningsvis vara ojämställd så att era prestationer alltid framhålls som viktigare än våra.
Kan trösta dig med att det inte är en dans på rosor att vara man heller:
Män dör i förtid
Pojkar klarar resultatmålen sämre i skolan.
Universitetsexamen tas bara ut av 40% män.
Män är överrepresenterade i olyckor.
Män är överrepresenterade i arbetslöshet.
Män svarar för 70 procent av alla självmord i Sverige.
Män är mer inblandade i våld och övergrepp, inte bara som förövare utan även som offer.
Kristin sa:Tack! Vi kommer givetvis fortsätta att göra merparten av allt obetalt hushållsarbete så att ni kan vara ute och cykla på fritiden, ta ut 80 % av all föräldraledighet och VAB så att era karriärer påverkas minimalt av att ni skaffat familj, sminka och plastikoperera oss så att vi fortsätter vara vackra för er skull så länge som det bara går (och när det inte går längre är vi helt OK med att ni byter ut oss till en yngre och snyggare variant), och ffa låta idrotten även fortsättningsvis vara ojämställd så att era prestationer alltid framhålls som viktigare än våra.
NickPick sa:Kristin sa:Tack! Vi kommer givetvis fortsätta att göra merparten av allt obetalt hushållsarbete så att ni kan vara ute och cykla på fritiden, ta ut 80 % av all föräldraledighet och VAB så att era karriärer påverkas minimalt av att ni skaffat familj, sminka och plastikoperera oss så att vi fortsätter vara vackra för er skull så länge som det bara går (och när det inte går längre är vi helt OK med att ni byter ut oss till en yngre och snyggare variant), och ffa låta idrotten även fortsättningsvis vara ojämställd så att era prestationer alltid framhålls som viktigare än våra.
Du verkar vara en väldigt bitter människa. Försök le lite oftare.:)
fhloston sa:us930 sa:... gud skapade oss olika...
Mvh Ulf S.
Nej, det var det flygande spagettimonstret.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Det_flygande_spaghettimonstret
Mr Orange sa:Grattis alla vita kvinnor i Sveriges villaområden. Snart kommer tredje pappamånaden. Samtidigt svarade 83 procent av tjejerna i Stockholms utsatta förorter att de inte får umgås med killar och över hälften får sällan eller aldrig fika med vänner efter skolan.
Bra jobbat, feminister.
theBrand sa:Väldigt många som verkar ha svårt att skilja på individ och struktur/norm.
Kristin sa:Ja fy fan, alla dessa vita medelklassfeminister alltså som håller tjejer i Stockholms utsatta förorter instängda efter skolan och förbjuder dem att umgås med killar. Så himla typiskt avundsjuka villakvinnor.
hm sa:fick vi in lite främlingsrädsla i tråden också , o det är bara tisdag...
us930 sa:Så... hemma från jobbet äntligen...!
Min fru är på gymet nu, när hon kommer hem tänkte jag uppvakta henne lite, i all enkelhet, men jag hoppas hon blir glad....!
Jag får passa på igen då att tacka er alla för en intressant diskussion här idag, med många tänkvärda synpunkter och inlägg.
Ta hand om era fantastiska kvinnor i kväll, det är de verkligen värda....!
Mvh Ulf S.
Fjällpipare sa:Förstår inte vad "alla" hackar på. Är tjejen på bilden för snygg? Hade det varit bättre med en gammal tant? :)
JMT sa:Fjällpipare sa:Förstår inte vad "alla" hackar på. Är tjejen på bilden för snygg? Hade det varit bättre med en gammal tant? :)
Egentligen handlar det om att hon har för långa strumpor och kör utan hjälm (valet av placering av bromshandtag är heller knappast okontroversiell) men vi har kört den debatten så många gånger tidigare och vill bredda oss.
Skogling sa:us930 sa:Så... hemma från jobbet äntligen...!
Min fru är på gymet nu, när hon kommer hem tänkte jag uppvakta henne lite, i all enkelhet, men jag hoppas hon blir glad....!
Jag får passa på igen då att tacka er alla för en intressant diskussion här idag, med många tänkvärda synpunkter och inlägg.
Mvh Ulf S.
Det där kändes ju sjukt spontant och äkta. ?
us930 sa:Så... hemma från jobbet äntligen...!
Mvh Ulf S.
Crossmax sa:Vem fan vill ha 5-56? Inte bra till mycket...
plumse sa:Crossmax sa:Vem fan vill ha 5-56? Inte bra till mycket...
Det luktar gott och är lättare att få tag på än flygfotogen
H. sa:Den här tråden känns lika givande som politiktråden. Lika polariserad och lika lite konsensus att vänta.