Tacx flow smart kommunikation

Norenfalk

Medlem
Tjena forumet. Jag tänkte kolla om någon har erfarenhet av tacx flow smart trainer. Köpte en för 2 veckor sen och var tvungen att köpa en ANT+ antenn för bättre kontakt till trainern. (trodde jag) idag när jag skulle köra ett pass så funkade det i 15 minuter sedan tappade trainern kontakten till datorn. Lampan på trainern blinkar/lyser rött. Hjälper inte att starta om den. Kommer reklamera den. Men vad jag förstått är det många som haft detta problem. Så, ska man köra på en lika igen?

Jag har en med samma problem. Tror att problemet är att den överhettas. Prova att växla upp på cykel så du får mer kylning.

Jag har monterat en datorfläkt på min. Inga problem sen dess.

http://forum.tacx.com/viewtopic.php?f=60&t=25819&start=40 hittade denna.
Hade problem förra vintern med min nya flow smart, men trodde att det var pulsbandet som inte ville användas av både polar och tacx.
Även denna vinter samma problem. Kanske 5-10 minuter går det att trampa sen blinkar den rött och stänger av sig. I och ur med kontakten så tar det 5-10 sekunder så är det ihopkopplat igen.
Varm blir den också, men jag ställde in själva anliggningen med appen på telefonen så att den var mitt i det gröna området. Efter att ha cyklat ett tag så var den väldigt lös? Dvs behövde spännas åt ganska väldigt mycket.

Hoppas det fungerar nu annars lär man leta reda på kvitto osv :)

Haft samma problem. Inne på min fjärde nu. Den sista fick jag skickad direkt från tacx och den har fungerat bra ( peppar peppar). Har dock lite bekymmer med kalibreringen då jag ofta får felmeddelande när jag gör den. Den kan också väsnas i bland låter som ett tröskverk när man startar men det försvinner efter en stund.

MrFocus sa:
Haft samma problem. Inne på min fjärde nu. Den sista fick jag skickad direkt från tacx och den har fungerat bra ( peppar peppar). Har dock lite bekymmer med kalibreringen då jag ofta får felmeddelande när jag gör den. Den kan också väsnas i bland låter som ett tröskverk när man startar men det försvinner efter en stund.

Du kanske fick en uppdaterad version den här gången :)

Man ska tydligen cykla 3-10 minuter innan man kalibrerar, kanske därför mitt däck är på tok för löst ibland. Samma däcktryck är tydligen också av vikt (såklart).

Jo det var en uppdaterad version på den sista som dom.
Ok ska testa värma upp den lite innan och se om kalibreringen funkar bättre.

MrFocus sa:
Jo det var en uppdaterad version på den sista som dom.
Ok ska testa värma upp den lite innan och se om kalibreringen funkar bättre.

Har cyklat total tid över en timme med minidag och det gick utmärkt, dvs uppdateringen verkar halöst problemet!
Dock ändrade inte trainerroads motstånd osv i tid ibland. Watten måste stämma rätt bra för fan vad tungt det gick.
Jag har ju mtbdäcket på min räser (28x1,25) och det är det max 6,8 bar på. Med 6 bar och kalibrerat så att det ligger inom gröna så är det jäkligt hårt tryck mot däcket.

Tillbaka
Topp