Tacx Flow+Upgrade Kit i-Magic vs Tacx T1900 i-Magic VR-Trainer

Ironman622

Ny medlem
Tänkte köpa mig en tranier inför vintern men har lite svårt att bestämma mig.
Antingen Tacx Flow och uppgradera med Kittet senare eller köra linan ut och köpa en Tacx T1900 i-Magic VR på en gång. Vad tycker ni att jag ska satsa på, lite i taget eller allt på en gång?

Det kan vara bra att ha möjlighet att köra utan att koppla in den till datorn, vet inte iMagic klarar det men med en Flow+VR upgrade kan det i alla fall det.

Jag har haft en Flow och sen 2006 (tror jag) en Fortius. På Flowen var jag redo att begå självmord efter 5 minuter. På Fortiusen har jag faktiskt ganska kul. Inte lika kul som utomhus men för mig gör det en enorm skillnad att jag inte reglerar motståndet själv. Sen är det lite småkul med att ha datorskärmen att glo på också. I går körde jag Paris-Roubaix och idag blev det Mallorca, i morgon blir det nog Stockholm i verkligheten. :)

Om du skaffar i-magic/fortius se till att du får med TTS3 som släpptes idag.

Jag vet att det finns många andra här som är av helt annan uppfattning vad gäller "avancerade" trainers så vad som passar just dig är ju svårt att veta.

Hur funkar det med flow, kan man göra egna träningsprogram? Kan man tanka över och plotta resultatet efteråt?

rularn skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur funkar det med flow, kan man göra egna
> träningsprogram?

Den är helt manuell, det går inte att förprogrammera någonting utan ska något ändras måste du trycka på kontrollenheten. Men du kanske menar om det över huvud taget går att köra som man vill och inte enligt ett antal förvalda upplägg, och det går givetvis.

> Kan man tanka över och plotta
> resultatet efteråt?

Nej.

Tillbaka
Topp