tacx flux s smart t2900s

Lentor

Medlem
tacx flux s smart t2900s
Tjena. Har tänkt köpa en trainer och fastnat för tacx flux s smart t2900s då den verkar prisvärd. Kickr core var jag mest sugen på men den drar iväg i pengar. Hur gör jag med kassett o så? Just nu har jag en 1x12 cykel. Men går bara ha 11 på trainern? Går det köra ändå eller måste man göra nåt special? Är det nåt annat man ska tänka på som kanske behövs i form av adaptrar o så? Har en cube stereo 120 hpc tm 2020

NLC

Aktiv medlem
tacx flux s smart t2900s
Skaffa en 12s kassett för HG-body som tex PG-1230 och konverteringskit för thru axle.

Kan vara värt att kontrollera så bakväxelns cage går fri från trainern innan köp, om jag förstår DC Rainmakers genomgång rätt så

Kan vara värt att kontrollera så bakväxelns cage går fri från trainern innan köp, om jag förstår DC Rainmakers genomgång rätt så ska Flux S göra det (men inte Flux 2?).

+

Lentor

Medlem
tacx flux s smart t2900s
Skaffa en 12s kassett för HG-body som tex PG-1230 och konverteringskit för thru axle.

Kan vara värt att kontrollera så bakväxelns cage går fri från trainern innan köp, om jag förstår DC Rainmakers genomgång rätt så

Kan vara värt att kontrollera så bakväxelns cage går fri från trainern innan köp, om jag förstår DC Rainmakers genomgång rätt så ska Flux S göra det (men inte Flux 2?).

+
Ah okej så det är inga problem o sätta på en 12s istället?
Tack så mkt! Ska kika vad han säger så får vi se :)

sanfar

Aktiv medlem
tacx flux s smart t2900s
Happy levererar som vanligt! Kollade just på att köpa trainer i morse och hade lite funderingar på just 12mm-adaptrarna och hittade denna tråden. Skönt att slippa köpa extra.

Angående long cage så hittade jag följande på xxl:s hemsida: "Adaptrar för andra bredder som är tillgängliga, ej avsedd för bakre bakled med lång bur". :)

Lentor

Medlem
tacx flux s smart t2900s

+
Om jag förstår rätt från första länken så ska den funka direkt med thru axel nu?

sanfar

Aktiv medlem
tacx flux s smart t2900s
Jag tolkar det så och hoppas jag har rätt. Beställde imorse från xxl. Återkommer när jag fått leverans.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer