”Tanta till” hybrid

”Tanta till” hybrid
Jag har precis flyttat och börjat cykla till och från jobbet på min tantcykel. Min dotter har nu kommit på att det är töntigt med hybridcykel och därför stulit min med följd att jag ska ta hennes. Och det går ju bra! Men jag gillar ju det här med att lugnt kunna cykla med kjol/vida byxor osv, nu blir det värre. Vad kan man pimpa med när det gäller kedjeskydd/kjolskydd osv, eller måste jag börja använda fräsiga snabba kläder hädanefter? Bild visar hur den ser ut.

Bilagor

• EFE3EBA3-9F55-4DF7-8708-CAA62DF763D0.jpeg
    EFE3EBA3-9F55-4DF7-8708-CAA62DF763D0.jpeg
    220.2 KB · Besök: 230
”Tanta till” hybrid
Ett fullångt kedjeskydd blir nog lite knepigt, som sagt, iom framväxeln...

Det jag skulle börja med om det var min cykel är nog att montera pakethållare. Från bilden så kan jag se att du har fästen i ramen för det så det ska inte vara något problem. Med en pakethållare kan du köpa cykelväskor som man fäster på sidan och de är super när man jobbpendlar:

Sen skulle jag sätta på en riktig heltäckande stänkskärm bak. Den där du har nu kommer knappast att hålla dina kläder fria från lera när det regnar.

Sist så kan du ju drämma på ett kjolskydd av den här typen för att göra det ännu lite tantigare. :)

”Tanta till” hybrid
Kjol har jag ingen erfarenhet av men lite vidare jeans, behövs inte mycket fladder för att bli problem. Jag mekade till ett band jag hade liggande och fäste lite kardborr på det och drar det runt byxbenet. Som en nödlösning om inte annat.

För kjol är väl största problemet ekrarna bak? Isf är ju kjolnätet som postades tidigare bra?

”Tanta till” hybrid
Är man utan skam kan man ofta pula ner byxbenenet i strumpan. Fult så att måsarna börjar flyga på rygg, men fungerar..
Fanns en snubbe på mitt f.d. jobb som vek upp högra byxbenet till knäet, jag antog alltid att det hade med cykling att göra. Det märkliga var att han nästan aldrig vek ner det utan gick så hela dagarna.

”Tanta till” hybrid
Jag har precis flyttat och börjat cykla till och från jobbet på min tantcykel. Min dotter har nu kommit på att det är töntigt med hybridcykel och därför stulit min med följd att jag ska ta hennes. Och det går ju bra! Men jag gillar ju det här med att lugnt kunna cykla med kjol/vida byxor osv, nu blir det värre. Vad kan man pimpa med när det gäller kedjeskydd/kjolskydd osv, eller måste jag börja använda fräsiga snabba kläder hädanefter? Bild visar hur den ser ut.
Risken för följande scenario är överhängande: I.o.m att tantcyklar är störst på "begagnatmarknaden" så är problemet snart ur världen...strax vill dottern ha tillbaks hybriden "för den andra är borta".

”Tanta till” hybrid
Men jisses. Vanliga byxklämmor. Har funnits sedan hedenhös och i varje cykelaffär.
byxklamma-metall-plastad-1-par.jpg

- men ett kardborrband sitter bättre.
Sedan är det väl inget större problem med dagens tajta byxmode.

”Tanta till” hybrid
För utom drev kjedjan sida blir om har vid fladdrande byxa ben att även att haka i flaska hållare skruv skallar blir cykla med foten längre ut på pedal om man inte binder byxa.

Tillbaka
Topp