Tanten eller hunden?
Det gäller ju iof bil/lastbil.Fältprästen sa:Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara förbjudet att bromsa.janolle sa:Det är väl förbjudet att bromsa för mindre djur än rådjur!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det gäller ju iof bil/lastbil.Fältprästen sa:Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara förbjudet att bromsa.janolle sa:Det är väl förbjudet att bromsa för mindre djur än rådjur!
Kan du länka lagrummet där det stipuleras att detta är förbjudet?janolle sa:Det gäller ju iof bil/lastbil.Fältprästen sa:Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara förbjudet att bromsa.janolle sa:Det är väl förbjudet att bromsa för mindre djur än rådjur!
ceel sa:Som programmerare har jag ofta tänkt att jag inte skulle vilja ha jobbet att skriva koden, till självkörande bilar, som väljer vem som ska köras på i en oundviklig olycka.
Rekommenderas ska det nog vara. Den som panikbromsar och förorsakar en seriekrock ligger pyrt till.ooms sa:Kan du länka lagrummet där det stipuleras att detta är förbjudet?janolle sa:Det gäller ju iof bil/lastbil.Fältprästen sa:Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara förbjudet att bromsa.janolle sa:Det är väl förbjudet att bromsa för mindre djur än rådjur!
Jag vet att det rekommenderas att inte bromsa för mindre djur (när man har trafik bakom), men att det skulle vara förbjudet tror jag inte.
En lastbil på 20ton stannar inte på 3sekunder.gtbiexil sa:Svårt att se att de som kör in i framförvarande bil ligger så mycket bättre till. Uppenbart har de inte hållit tillräckligt avstånd till framförvarande.
Om den inte gör det bör den uppenbarligen ha större tidsmarginal.janolle sa:En lastbil på 20ton stannar inte på 3sekunder.gtbiexil sa:Svårt att se att de som kör in i framförvarande bil ligger så mycket bättre till. Uppenbart har de inte hållit tillräckligt avstånd till framförvarande.
Jag har svårt att tro att någon som bromsat och motiverar det med att hen i stunden bedömde det nödvändigt - även om det visar sig vara fel i efterhand - och sedan blir påkörd bakifrån skulle kunna dömas som vållande till olyckan. Finns det verkligen sådana fall?janolle sa:Rekommenderas ska det nog vara. Den som panikbromsar och förorsakar en seriekrock ligger pyrt till.ooms sa:Kan du länka lagrummet där det stipuleras att detta är förbjudet?janolle sa:Det gäller ju iof bil/lastbil.Fältprästen sa:Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara förbjudet att bromsa.janolle sa:Det är väl förbjudet att bromsa för mindre djur än rådjur!
Jag vet att det rekommenderas att inte bromsa för mindre djur (när man har trafik bakom), men att det skulle vara förbjudet tror jag inte.
Lejon sa:Jag har svårt att tro att någon som bromsat och motiverar det med att hen i stunden bedömde det nödvändigt - även om det visar sig vara fel i efterhand - och sedan blir påkörd bakifrån skulle kunna dömas som vållande till olyckan. Finns det verkligen sådana fall?
Luthman Photography sa:ceel sa:Som programmerare har jag ofta tänkt att jag inte skulle vilja ha jobbet att skriva koden, till självkörande bilar, som väljer vem som ska köras på i en oundviklig olycka.
Det är väl bara att köra rent utilitaristiskt. Maximera lyckan i varje beslut.
Fjärdebrunn sa:Vad är lösningen om det går ett litet barn på "fel" sida?
Skamgränsen sa:Luthman Photography sa:ceel sa:Som programmerare har jag ofta tänkt att jag inte skulle vilja ha jobbet att skriva koden, till självkörande bilar, som väljer vem som ska köras på i en oundviklig olycka.
Det är ännu enklare, men inte mindre läskigt. Följ specen (där ordningen är från att undvika att döda till att döda):
Barnvagn
Flicka
Pojke
Gravidkvinna
Manlig läkare
Kvinnlig läkare
Kvinnlig idrottare
Kvinnlig chef
Manlig idrottare
Manlig chef
Tjock kvinna
Tjock man
Hemlös
Gammal man
Gammal kvinna
Hund, kriminell
Katt
Referenser:
Bakom DNs betalvägg
"The Moral Machine experiment"
nesvop sa:Skamgränsen sa:Luthman Photography sa:ceel sa:Som programmerare har jag ofta tänkt att jag inte skulle vilja ha jobbet att skriva koden, till självkörande bilar, som väljer vem som ska köras på i en oundviklig olycka.
Det är ännu enklare, men inte mindre läskigt. Följ specen (där ordningen är från att undvika att döda till att döda):
Barnvagn
Flicka
Pojke
Gravidkvinna
Manlig läkare
Kvinnlig läkare
Kvinnlig idrottare
Kvinnlig chef
Manlig idrottare
Manlig chef
Tjock kvinna
Tjock man
Hemlös
Gammal man
Gammal kvinna
Hund, kriminell
Katt
Referenser:
Bakom DNs betalvägg
Jag älskar att Manlig Läkare är innan Kvinnlig Läkare, det lär sticka i ögonen på sååååå många!
ceel sa:nesvop sa:Skamgränsen sa:Luthman Photography sa:ceel sa:Som programmerare har jag ofta tänkt att jag inte skulle vilja ha jobbet att skriva koden, till självkörande bilar, som väljer vem som ska köras på i en oundviklig olycka.
Barnvagn
Flicka
Pojke
Gravidkvinna
Manlig läkare
Kvinnlig läkare
Kvinnlig idrottare
Kvinnlig chef
Manlig idrottare
Manlig chef
Tjock kvinna
Tjock man
Hemlös
Gammal man
Gammal kvinna
Hund, kriminell
Katt
Referenser:
Bakom DNs betalvägg
Jag älskar att Manlig Läkare är innan Kvinnlig Läkare, det lär sticka i ögonen på sååååå många!
Att urskilja en manlig läkare från en manlig idrottare och manlig chef lär ju vara ett kul bildanalysproblem. =) Varje bil behöver en happy-korrekt databas över tandläkargafflar för att skilja ut cyklande läkare från det "vanliga packet" =)
Ja hundar kan väl inte ens vara kriminella, det är väl bara katter som är det? Förutom människor då förstås.Hep sa:ceel sa:nesvop sa:Skamgränsen sa:Luthman Photography sa:ceel sa:Som programmerare har jag ofta tänkt att jag inte skulle vilja ha jobbet att skriva koden, till självkörande bilar, som väljer vem som ska köras på i en oundviklig olycka.
Barnvagn
Flicka
Pojke
Gravidkvinna
Manlig läkare
Kvinnlig läkare
Kvinnlig idrottare
Kvinnlig chef
Manlig idrottare
Manlig chef
Tjock kvinna
Tjock man
Hemlös
Gammal man
Gammal kvinna
Hund, kriminell
Katt
Referenser:
Bakom DNs betalvägg
Att urskilja en manlig läkare från en manlig idrottare och manlig chef lär ju vara ett kul bildanalysproblem. =) Varje bil behöver en happy-korrekt databas över tandläkargafflar för att skilja ut cyklande läkare från det "vanliga packet" =)
För att inte tala om hur man ska hinna se om en hund är kriminell eller inte.