Tappat känseln av kön

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tappat känseln av kön
Lite fuskande som trådarkeolog ger hypotesen att happy redan i denna tråd började inkludera en del inte helt seriösa element, d.v.s. ca tre veckor in i forumets existens, om nu all historik finns med här:
1623239250593.png

Tappat känseln av kön
En viktig fråga är även sadelbredd. Sitter du på för smal sadel hamnar den mellan sittbenen och nerverna kläms till. Med rätt bredd, och position, sitter du på sittbenen så nerverna avlastas. Det går att få seriös hjälp med sådant.

Tappat känseln av kön
Det beror på om det utlovad inträffar eller inte. Tycker att det är rimligt att komplettera med ett "man bör kontakta läkare". Sen kan det säkert trösta att veta att det finns en liten chans att få tillbaka funktionen.
Och om ett flertal cyklister har liknande erfarenheter, som "utlovar" scenariot "det brukar gå över, men det är ingen garanti" så lugnar det frågeställaren (som också får rådet att kontakta läkare). Trådskaparen känner sig lugnad av att andra cyklister upplevt samma sak. Vilket oftast lett till ett positivt utfall. Om man tror på det trådskaparen själv akriver. Men det trådskaparen skriver är kanske inte lika relevant som tandkräm?

Senast ändrad:
Tappat känseln av kön
Domningar i könet om jag får be. Av de 10 första svaren så var 8 seriösa. Det är ju inte så att vi kan läka könet åt TS. Vi kan bara ge råd. Och som betalning tar vi snoppskämt.
Nä, forumtips läker inte många sjukdomar. Inte heller alla uppskattar att deras medicinska besvär skämtas om. Jag kan tänka mig flera trådar där "bara" 20% skämt inte skulle uppskattas.

Tappat känseln av kön
Nä, forumtips läker inte många sjukdomar. Inte heller alla uppskattar att deras medicinska besvär skämtas om. Jag kan tänka mig flera trådar där "bara" 20% skämt inte skulle uppskattas.
Alltså visst kan det ses som lite okänsligt att skämta när någon ber om medicinska råd, i synnerhet när TS tydligt markerat att denne inte uppskattar skämten.

MEN, på internet i allmänhet och happy i synnerhet så bör man nog se konstruktiva kommentarer som en bonus snarare än något man kan förutsätta. Och det måste man nog tyvärr ta i beaktan när man postar något här eller på något annat forum. Så är det väl iofs även irl, där ute är väl dock folk i regel mer taktfulla.

Alltså, för att understryka, inte ens när det nördas i dämparinställningar eller geometri-navelskådning (något vi happyiter verkar älska att ägna oss åt) så är trådarna helt seriösa. Även om sannolikheter ökar att förhållandet mellan seriösa inlägg gentemot roliga/dryga kommentarer ökar till de seriösa inläggens fördel ifall tråden handlar om dämpare eller geometri.

Sen kan man ju inte bortse ifrån att en del skämt kan vara ett försök att lätta upp stämningen lite. Att skämta om det som är svårt är ju ett sätt att hantera just detta.

Tappat känseln av kön
Alltså visst kan det ses som lite okänsligt att skämta när någon ber om medicinska råd, i synnerhet när TS tydligt markerat att denne inte uppskattar skämten.

MEN, på internet i allmänhet och happy i synnerhet så bör man nog se konstruktiva kommentarer som en bonus snarare än något man kan förutsätta. Och det måste man nog tyvärr ta i beaktan när man postar något här eller på något annat forum. Så är det väl iofs även irl, där ute är väl dock folk i regel mer taktfulla.

Alltså, för att understryka, inte ens när det nördas i dämparinställningar eller geometri-navelskådning (något vi happyiter verkar älska att ägna oss åt) så är trådarna helt seriösa. Även om sannolikheter ökar att förhållandet mellan seriösa inlägg gentemot roliga/dryga kommentarer ökar till de seriösa inläggens fördel ifall tråden handlar om dämpare eller geometri.

Sen kan man ju inte bortse ifrån att en del skämt kan vara ett försök att lätta upp stämningen lite. Att skämta om det som är svårt är ju ett sätt att hantera just detta.
Och man behöver inte skämta i alla trådar. Inte ens på Happy (bara för att andra gör det på internet). Det finns tunga trådar här på Happy där det av nån anledning INTE är 20% skämtsamma/tramsiga kommentarer.

Tappat känseln av kön
Behöver och behöver, det är upp till varje skribent att avgöra vad man vill skriva.
Du har ju annars en "Rapportera"-knapp att trycka på.

Tappat känseln av kön
Och man behöver inte skämta i alla trådar. Inte ens på Happy (bara för att andra gör det på internet). Det finns tunga trådar här på Happy där det av nån anledning INTE är 20% skämtsamma/tramsiga kommentarer.
Jag säger inget annat egentligen. Men i all mänsklig samvaro är du utelämnad åt de du har omkring dig och den enda du kan styra är dig själv, om vi nu skall vara sådana. I vissa situationer kan man ställa högre krav på att omgivningens reaktioner skall följa vissa regler i andra fall kan man inte det. Att prata om sitt skrotum på ett cykelforum, där det råder tämligen loj stämning, är väl en sådan situation där man kanske inte kan räkna med att få det bästa bemötandet, tyvärr. Jag säger inte att det är bra, önskvärt eller att det måste vara så men skulle jag prata om något medicinskt besvär här så skulle det vara med vetskapen om att jag kommer att behöva stå ut med en del dryga kommentarer.

Tappat känseln av kön
Jag säger inget annat egentligen. Men i all mänsklig samvaro är du utelämnad åt de du har omkring dig och den enda du kan styra är dig själv, om vi nu skall vara sådana. I vissa situationer kan man ställa högre krav på att omgivningens reaktioner skall följa vissa regler i andra fall kan man inte det. Att prata om sitt skrotum på ett cykelforum, där det råder tämligen loj stämning, är väl en sådan situation där man kanske inte kan räkna med att få det bästa bemötandet, tyvärr. Jag säger inte att det är bra, önskvärt eller att det måste vara så men skulle jag prata om något medicinskt besvär här så skulle det vara med vetskapen om att jag kommer att behöva stå ut med en del dryga kommentarer.
Och bemötandet är sannerligen väldigt olika. Det finns trådar med medicinska besvär som inte alls innehåller dryga kommentarer. Trots att de kommentarerna försvaras ivrigt. Jag tycker det är trist om människor väljer bort detta forum för att några anser att dåligt bemötande inte är olagligt, och därför tillåtet (=påbjudet). Det finns gott om trådar att tramsa i, varför tramsa i en tråd där nån faktiskt är orolig (en retorisk fråga som säkert kränker någons frihetskänsla)?

Tappat känseln av kön
Att försöka tvinga fram censur bara för att man tycker något är plumt är en mycket farlig väg och ett sluttande plan som hotar demokratin. Även om man får fram en för kraftig självcensur är det precis de mekanismer antidemokratiska krafter använder.

Tappat känseln av kön
Som flerbarnsfar, vilken vinkel på sadeln skulle ni rekommendera?
Beror på var du har styret. Ju men du lutar framåt desto större vinkel krävs. För normal racer lite mindre, men eftersom sadlar (tack och lov) inte är identiska och ser lite "knöliga" ut i profilen är det svårt både att mäta och att jämnföra. Kan dessutom påverkas lite av var och hur du sitter på sadeln, men några grader ner är iaf en bra utgpngspunkt. Tyvärr påverkar sadelform, styrets position, friktion sadel/bibs, form på sittben/underliv, val av bibs och säket fler faktorer. Testa?!

Tappat känseln av kön
Att försöka tvinga fram censur bara för att man tycker något är plumt är en mycket farlig väg och ett sluttande plan som hotar demokratin. Även om man får fram en för kraftig självcensur är det precis de mekanismer antidemokratiska krafter använder.
Trodde det var lite på modet men vad vet jag....

Tappat känseln av kön
Är det jag som försöker tvinga fram censur? Är jag antidemokratisk för att jag tycker att man kan skämta med andra än de som är oroliga över något?

Tappat känseln av kön
"Sverige stod inför ett stort demokratiskt hot. En person på ett cykelforum tyckte att man kunde skämta i andra trådar än den om avdomnade kroppsdelar (det vanliga startskottet på antidemokratiska maktövertaganden). Lyckligtvis kämpade några tappra frihetskämpar emot denna uppenbart diktatoriska vädjan (att ist tramsa i andra trådar än i den om avdomnade kroppsdelar). Aldrig! skanderade kören av frihetskämpar, Ni får vrida snoppskämten ur våra döda kalla händer! och jämförde detta (med rätta) med riktiga diktaturer. På andra platser körde andra frihetskämpar omkring i sina a-traktorer och skyddade friheten genom att spela stereo på hög volym dygnet runt. Några (som gillar diktatorer, uppenbarligen) vädjade och tyckte att de kunde dra ner på volymen. Aldrig! skanderade a-traktorförarna, Ni får vrida våra baslådor och slutsteg ur våra kalla döda händer! Ring polisen om du har problem, era tråkiga diktatorer."

Tappat känseln av kön
Det är bra nu.
Noterar dock att du initialt tog hårdare på uppmaning till att kontakta vården än trams.... Konstigt med din beundran för experter....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp