Tappat suget... =(

swerider

Aktiv medlem
Tappat suget... =(
Tja.

Är det fler än jag som har börjat krokna efter ett tags cykling?

Så här på sensommaren känns det inte kul längre att köra mtb.
Trodde att en ny fs xc ram skulle hålla uppe humöret längre men efter Lida Loop
känns det inte roligt längre.
En tänkbar anledning är att klubben(medlemarna) är så extremt inriktade på lvg...
Och det är inte kul att harva runt på en jordfräs själv hela tiden , så man har
väl inte vart så aktiv man skulle ha behövt. :(

Nu så har några börjat träna teknik på mtb inför Finnmarksturen och då blir man ju
frånåkt , senast blev jag frånåkt i terräng jag inte kände till med tillhörande
"hitta vilse" övning som resultat...
Detta har resulterat i att jag överväger att hoppa över 08XC som jag tidigare hadde
tänkt köra i år.
Så nu jag kollar runt efter en räcer för att få draghjälp...

Har ni åsikter och input hur jag får fart på benen så sjung ut !

Tappat suget... =(
Det kanske är för att du ägnar dig åt sport... se skogshojning som en skönt avslappnad lek istället... du mot stigens utmaningar o nöjet av flera timmars flytande framfart i otroligt vacker natur... väx med de saker du inte klarar... kör om tills det sitter o titta inte på klocka, fartdator eller pulsmätare... utan njut av varje utmaning o bli sugen på nästa... det är iaf mitt tips efter 16 år på stigarna...

Tappat suget... =(
Bli din egen kompis...ok det är kul med andra och nya prylar o framsteg..
Jag har cyklat i 7 mån kanske borde hålla käften/tangent chafs-chat käft..
kände mig jävligt mätt igår tex...men om man inser hur lite energi detta intresse egentligen tar när man har det på lågsida så är jag fan kär baby boy..

(hållt på med motocross halva livet -o lite annan sport så helt super gay är man inte)

Tappat suget... =(
förresten är det skitkul att cykla racer hoj ..80-90 blås nerför en backe kombinerat med självmordstankar är ett äventyr

Tappat suget... =(
Swerider - du är utbränd!

Gör som Elofsson, käka lite hamburgare, slappa. Sen tycker jag du testar lite Down Hill för att det är så kul. Då måste du köpa lite skydd och kan KONSUMERA dig ur depressionen.

Johan

Tappat suget... =(
Variera dig lite, välj bort det som känns tråkigt (verkar vara att träna med klubben?) och cykla sånt som du tycker är roligt istället.

Själv har jag på senare tid kört väldigt mycket utför, både liftassisterat och icke. Tycker bäst om utförscykling på vanliga stigar men det har blivit en del ren DH också.

Det blandar jag med landsväg på crossen, det har det blivit en hel del av nu i sommar.

Men bäst av allt tycker jag ändå om vanlig stigcykling, ser fram emot att smaka på lite Hellas igen..

Tappat suget... =(
swerider skrev:
-------------------------------------------------------
> Trodde att en ny fs xc ram skulle hålla uppe humöret längre men ...

Där har du ju svaret. Har sett många motiverade människor knäckas av fs hojarna nu. Man fokuserar så lätt på fel saker med för mycket rörliga delar.
Köp en skojig ht, sluta tävla, hitta stigen/lastkajsdroppen/dirt hoppen och njuuuuut....

Tappat suget... =(
Skit i tävlingarna, träningen och kraven. Stick ut i skogen och lek istället. Bygg ihop en billig ss och häng med på Tour de Retard. Jag känner mig själv lite utbränd i kroppen efter Rudan, så nu blir det lek resten av året. Drick mer vin, det ger energi..
/Johan

Tappat suget... =(
Håller med Tobias och andra, cykla för att det är kul istället. Spara pengarna du lägger på sportdryck och tävlingar och unna dig en cykelsemester någon annanstans än hemma. Prova på annan slags cykling än du är van vid.

/Leo

Tappat suget... =(
Happyride? Var har de tagit vägen... Har annars samma känsla, 2 veckors semester med soft urbancykling med klonen, gör att jag känner en viss avsaknad av kondis och anant som behövs. Nu har jag iaf börjat med penlingscyklingen, ca 17 km/dag...

Tappat suget... =(
Kände mig själv lite trött på mtb efter Mörksuggejakten (vilken iofs var jäkligt rolig). Har istället känt för att ta några lugna turer på racern, vilka inte blir så lugna när man väl sitter på den...
Börjar återfå lusten för lite mtb igen. Variation är lösningen.

/Björn

Tappat suget... =(
Förra året kände jag exakt lika efter Mörksuggan också.. (fast det var skitkul att cykla den).
Tappade suget och orken helt..

Undrar om det kanske faktiskt är en slags utbrändhet pga tävlingen?
Man kanske måste stoppa i sig rejält med nyttig mat och ta det lugnt direkt efter ett långlopp så att kroppen får återhämta sig ordentligt..

Tappat suget... =(
Många kloka råd. Jag sällar mig till kören som rekommenderar hardtail, landsvägshoj med följande träning, billig SS, happyrides, utlandsresor osv men har faktiskt ett alldeles eget gott råd att komma med.

Du skriver:
-senast blev jag frånåkt i terräng jag inte kände till med tillhörande
hittavilse-övning som resultat...
Det där låter ju helt toppen! Ge dig ut ensam och åk vilse, det är bland det roligaste man kan göra på en cykel. Att stå ensam på en skogsstig med flera mil kvar och bara en uppfattning om vilket väderstreck man ska cykla mot är kul.

Tappat suget... =(
Jojken2 skrev:
> Swerider - du är utbränd!
>
> Gör som Elofsson, käka lite hamburgare, slappa.
> Sen tycker jag du testar lite Down Hill för att
> det är så kul. Då måste du köpa lite skydd och kan
> KONSUMERA dig ur depressionen.
>
> Johan

Haha, bästa jag läst.

Tappat suget... =(
Jojken2 skrev:
> Gör som Elofsson, käka lite hamburgare, slappa.
> Sen tycker jag du testar lite Down Hill för att
> det är så kul. Då måste du köpa lite skydd och kan
> KONSUMERA dig ur depressionen.

Det börjar låta som Aldous Huxleys "Brave new world".... :D

Tappat suget... =(
Calle F skrev:
>
> Det börjar låta som Aldous Huxleys "Brave new
> world".... :D

En bok som rekommenderas varmt. Den blir inte mindre imponernande av att den kom ut 1932 och innehåller saker som kloning, helikoptrar och rejvpartyn.

/Magnus

Tappat suget... =(
Swerider: Tag en paus! Håll dig borta från cykeln en vecka.
Och tävla? Inte konstigt att du blir utbränd! Du har en fet C-Dale fullgung i din profil.
Ta den och stick ut och bröta i Hellas, lite fika/kaffe och en heldag med sol så är du tillbaka!
Sluta tänk tävlig, gå över till den goda (i vissa ögons onda) sidan och tänk frihet i stället!

Tappat suget... =(
Tack för alla ideer.

Willer skrev:
"Där har du ju svaret. Har sett många motiverade människor knäckas av fs hojarna nu. Man fokuserar så lätt på fel saker med för mycket rörliga delar.
Köp en skojig ht, sluta tävla, hitta stigen/lastkajsdroppen/dirt hoppen och njuuuuut...."

Tyvärr inte aktuellt då jag bytte till fs pga rygg problem. =(

Jojken2 skrev:
"Gör som Elofsson, käka lite hamburgare, slappa. Sen tycker jag du testar lite Down Hill för att det är så kul. Då måste du köpa lite skydd och kan KONSUMERA dig ur depressionen."

Hamburgare har ätits... Och Johan , kolla in min profil...

Som sagt , tack för svaren ! =)

Ska bara äta lite och ta ut Geminin.

Tappat suget... =(
Åk med vänner, den slinga man brukar harva på ensam blir dubbelt så rolig om man är några stycken, ju fler desto bättre. Och som det flesta redan nämnt, cykla för att ha roligt.

Tappat suget... =(
Ett tillägg bara.

Att åka vilse på cykel är bra, men ännu bättre är att åka vilse på cykel i främmande land.
Det ger en helt annan dimension till det hela, och det spelar ingen som helst roll om du cyklar landsväg, grusväg eller MTB. När du väl når ditt mål kommer du dessutom att behöva fundera på om dörren till herrtoaletten är märkt "Ferfiak" eller "Nök", och om "Kalbslungerl" är något som du verkligen vill äta.

Tappat suget... =(
Är fäsrsking på mtb men har lite samma problem (fast tvärtom). Kör lvg och ledsnar ibland. Brorsan kör mtb. Har tvingat på honom en racer och jag letar nu mtb. Vi kör ihop, det vi känner för, när vi känner för det. Variera dig (byt klubb?). Sist men inte minst, man ska inte cykla för att man borde utan för att man vill.

Tappat suget... =(
Ta en time out från cyklandet och gör något helt annat än att
träna och cykla några dar.

Har du tillräckligt med återhämtning inlagt i träningsschemat?
Tränar man mycket och hårt så blir man lätt slutkörd och då
tappar man sugen.

Tappat suget... =(
Du behöver en fixie. Grumt kul att cykla på. Jag garvar hela tiden.

ChadLovings-1.jpg

Tappat suget... =(
Jag känner igen vad du säger Swerider. Jag saknar Happyrides. Man har blivit bortskämd helt enkelt. Ibland när man är ute och hojar solo så känns det trist helt enkelt. Men det är väl som med allt här i livet. Igår var jag ute på en en tur. Körde till Alvikscykel och köpte en trådlås Cateye. Påvägen hem körde jag genom Grimstaskogarna och vidare hem. Jag var trött men kom upp i puls och ja... det var kul !

Botemedlet på ditt problem är Happyrides. Kinnekulle håller mig vaken om nätterna just nu och jag ser fram emot det så enormt mycket. Kan du inte haka på Rikard?

Men framförallt Rikard, se cyklingen som ett skönt nöje och njut av naturen. Om jag skulle gå med en klubb med fasta träningstider skulle jag ruttna direkt... MTB är frihet och äventyr !

I detta fall kan jag nog hålla med Calle F om det här med licens... ;o)

//Skogling

Tappat suget... =(
swerider skrev:
> Tja.
>
> Är det fler än jag som har börjat krokna efter ett
> tags cykling?
>
> Så här på sensommaren känns det inte kul längre
> att köra mtb.
> Trodde att en ny fs xc ram skulle hålla uppe
> humöret längre men efter Lida Loop
> känns det inte roligt längre.
> En tänkbar anledning är att klubben(medlemarna) är
> så extremt inriktade på lvg...
> Och det är inte kul att harva runt på en jordfräs
> själv hela tiden , så man har
> väl inte vart så aktiv man skulle ha behövt. :(
>
> Nu så har några börjat träna teknik på mtb inför
> Finnmarksturen och då blir man ju
> frånåkt , senast blev jag frånåkt i terräng jag
> inte kände till med tillhörande
> "hitta vilse" övning som resultat...
> Detta har resulterat i att jag överväger att hoppa
> över 08XC som jag tidigare hadde
> tänkt köra i år.
> Så nu jag kollar runt efter en räcer för att få
> draghjälp...
>
> Har ni åsikter och input hur jag får fart på benen
> så sjung ut !
>
> Rickard.
>

Jag sjunger: LVG, LVG, LVG!!! Skaffa en bra landsvägshoj. Cykla med en trevlig motionsklubb varje torsdag. Låt vinden smeka ditt hår, de hårdpumpade däcken ljuda mot asfalten, doften av koskitarna tränga in i näsborrarna. Det är ljuvligt att ha landsvägshojen som komplement till mtb-cykel! Efter ett tag blir du paradoxalt nog sugen på skogsstig igen, jag lovar. Just nu är jag helt tokig i min mtb igen efter att ha koncentrerat mig på lvg hela sommaren. Den ena cyklingen föder ett begär efter den andra. Helt fantastiskt, egentligen!

lvg+mtb=sant!

Tappat suget... =(
Skogling skrev:
> Jag känner igen vad du säger Swerider. Jag saknar
> Happyrides. Man har blivit bortskämd helt enkelt.
> Ibland när man är ute och hojar solo så känns det
> trist helt enkelt. Men det är väl som med allt här
> i livet. Igår var jag ute på en en tur. Körde till
> Alvikscykel och köpte en trådlås Cateye. Påvägen
> hem körde jag genom Grimstaskogarna och vidare
> hem. Jag var trött men kom upp i puls och ja...
> det var kul !
>
> Botemedlet på ditt problem är Happyrides.
> Kinnekulle håller mig vaken om nätterna just nu
> och jag ser fram emot det så enormt mycket. Kan du
> inte haka på Rikard?
>
> Men framförallt Rikard, se cyklingen som ett skönt
> nöje och njut av naturen. Om jag skulle gå med en
> klubb med fasta träningstider skulle jag ruttna
> direkt... MTB är frihet och äventyr !
>
> I detta fall kan jag nog hålla med Calle F om det
> här med licens... ;o)
>
> //Skogling

Jaha, du skulle ha hängt med oss Spårvägar-motionärer häromdagen. Vi hade en helt enkelt störtskön runda av Happykaraktär i onsdags. Mycket garv, halvtekniskt läckra stigar och skogsområden ute vid Kungens kurva och lite runt där. Och så avslutade vi med en kilometer asfaltsspurt. Helt sjukt roligt!

Kom igen och lek med oss på torsdagar, Skogling. Inga krav, bara kul!! Vi utgår från Källbrink kl 18:30 och kör hejdlöst roliga stigar i ett par timmar. På söndagar är det mer träning av långloppskaraktär men det är minst lika kul, xc-svetto där;)

Tappat suget... =(
Måste hålla med Johan där, rundorna med oss motionstöntar är riktigt skojiga, som happyrides utan dom obligatoriska vilopauserna varje 300 meter. Har dock aldrig varit med på en söndag, men ska nog försöka pallra mig dit nu på söndag.

Tappat suget... =(
Johan S skrev:
<->
> Kom igen och lek med oss på torsdagar, Skogling.
> Inga krav, bara kul!! Vi utgår från Källbrink kl
> 18:30 och kör hejdlöst roliga stigar i ett par
> timmar. På söndagar är det mer träning av
> långloppskaraktär men det är minst lika kul,
> xc-svetto där;)
<->
Får man haka på även om man bara är ett AM-wannabe?
Jag brukar ha vägarna förbi Källbrink så 18:30 på
torsdagar skulle kunna funka bra för min del.

/Jerker

Tillbaka
Topp