Täppt i näsan på morgon- Träna?

Tjabo

Ny medlem
Tjena!

Är ofta täppt i näsan på mornarna men det brukar släppa det mesta när jag sedan stiger upp. Så var det i dag. Nästan helt igentäppt i ena näsborren men det släppte när jag gick upp. Hade tänkt köra ett ganska lugnt pass på en 2-3h. Vad säger ni om det?

/Tobias

Om du ofta är det så är det väl snarare ngt annat än infektion. Och även om det är infektion så är det ok med lugnt träning om den sitter ovanför halsen och man känner sig ok i övrigt.

Dags att vädra kudden annars kanske? :-)

Jag är ofta "snuvig" på mornarna och det är för det mesta nån slags allergi.
Förut brukade jag ta en "allergitablett" och näsdroppar på morgonen och sen försvann det efter ett tag, faktiskt snabbare om man gör nåt aktivt, typ cyklar.
Nu tar jag allergitabletten på kvällen redan = mindre besvär på morgonen.

Det är halsont man ska se upp med. Avstå alltid träning om du har ont i halsen.
Däremot kan det vara tufft att prestera när man är snuvig men att att träna är ok.

zintoo skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du ofta är det så är det väl snarare ngt
> annat än infektion. Och även om det är
> infektion så är det ok med lugnt träning om den
> sitter ovanför halsen och man känner sig ok i
> övrigt.
>
> Dags att vädra kudden annars kanske? :-)

Hehe. Kudden ser inte alltför trevlig ut faktiskt. Kan det påverka?

om du har en pulsmätare så är ju saken biff...
men, om du är täppt i näsan på mornarna som regel så är det ju inget att bekymmra sig över. det kan ju vara vad som helst.
oavsett så är ju nästäppa inget att bry sig om. det viktiga är ju hur du mår. känner du dig frisk och pigg så är det ju bara att dra på dig spandexen och spetta loss.
damm, kvalster, polyper, you name it.

om jag vore du skulle jag som sagt strunta i det men också boka tid för ett allergi-test. bara att ringa vårdcentralen så är bob din farbror.

Tillbaka
Topp