Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har samma fundering som några av de som kommenterat där: Visst det låter ju gött men att det torkar är ju en del av hur de andra sorterna tätar ett däck långsiktigt så att man bara kan cykla vidare med hålen tills däcket är slut. Hur ska kevlar-pluggen fastna i hålet på lång sikt utan "lim"?glitch sa:
Principia sa:Cykloteket har Joe eco-nånting. Hur är den?
Rattnalle sa:Jag har samma fundering som några av de som kommenterat där: Visst det låter ju gött men att det torkar är ju en del av hur de andra sorterna tätar ett däck långsiktigt så att man bara kan cykla vidare med hålen tills däcket är slut. Hur ska kevlar-pluggen fastna i hålet på lång sikt utan "lim"?glitch sa:
Hur är den i jämförelse med vanlig Stanz? Läste att man inte kan fylla den genom ventilen. Torkar den ihop snabbare så man får fylla på oftare?marr sa:Jag kör vidare på stans race.
Cannondale jekyl 1000 sa:Hur är den i jämförelse med vanlig Stanz? Läste att man inte kan fylla den genom ventilen. Torkar den ihop snabbare så man får fylla på oftare?marr sa:Jag kör vidare på stans race.
lundatok sa:Stans ärgar igen ventiler säger SCS så de kör Orange Seal. Jag har en flaska Stans kvar innan jag byter till Orange.
Bor du i GBG? Du kan få köpa min flaska billigt :) , knappt 900ml kvarzyklom sa:Vilken sida säljer vätska till bra pris?
Tänkte ladda ny inför säsongen.
Peatys med glitter har jag f.ö vart väldigt nöjd med.
Tack, det va hyggligt. Men bor inte i gbg.edvin_m sa:Bor du i GBG? Du kan få köpa min flaska billigt :) , knappt 900ml kvarzyklom sa:Vilken sida säljer vätska till bra pris?
Tänkte ladda ny inför säsongen.
Peatys med glitter har jag f.ö vart väldigt nöjd med.
Å andra sidan kör ju typ alla med ammoniak och det funkar utmärkt ändå. Det är nog mest friskrivning.Mycketvillhamer sa:Köpt en flaska orange men inte hunnit testa. Köpte den då den ska vara utan ammoniak vilket tydligen Maxxisdäck inte ska gilla. Kört doc blue innan.
Rattnalle sa:Å andra sidan kör ju typ alla med ammoniak och det funkar utmärkt ändå. Det är nog mest friskrivning.
Det har jag full förståelse för. Men jag tvivlar på att Maxxis bryr sig så mycket om det :-)zinkpasta sa:Rattnalle sa:Å andra sidan kör ju typ alla med ammoniak och det funkar utmärkt ändå. Det är nog mest friskrivning.
Folk som kladdar med det mer eller mindre dagligen är dock nöjda med att slippa ammoniaken, enligt utsago.
Mycketvillhamer sa:Köpt en flaska orange men inte hunnit testa. Köpte den då den ska vara utan ammoniak vilket tydligen Maxxisdäck inte ska gilla. Kört doc blue innan.
Ja, de brukar ha i det i mina däck så jag antar det...gandhi sa:SCS = Specialized Concept Store?
Säljer de Orange Seal alltså?
#prolundatok sa:Ja, de brukar ha i det i mina däck så jag antar det...gandhi sa:SCS = Specialized Concept Store?
Säljer de Orange Seal alltså?
Har du sett några andra nackdelar förutom priset och påfyllningsmetoden med race?Jensen sa:Mycketvillhamer sa:Köpt en flaska orange men inte hunnit testa. Köpte den då den ska vara utan ammoniak vilket tydligen Maxxisdäck inte ska gilla. Kört doc blue innan.
Kört med stans o maxxis i 3 säsonger utan problem. Men stans innehåller kanske inte ammoniak?
Även kört med stans i säkert 12-13 år. Eller sen de kom. Ännu inte haft något problem med ergade ventiler som nån skriver.
Kör notube race. Tätar stora hål. Enda negativa jag kan komma på ä att den inte går att fylla på via ventilen. Men ”gamla” metoden me att öppna däcksidan ä ju inte direkt svår heller.
Jensen sa:Kört med stans o maxxis i 3 säsonger utan problem. Men stans innehåller kanske inte ammoniak?
Även kört med stans i säkert 12-13 år. Eller sen de kom. Ännu inte haft något problem med ergade ventiler som nån skriver.
Kör notube race. Tätar stora hål. Enda negativa jag kan komma på ä att den inte går att fylla på via ventilen. Men ”gamla” metoden me att öppna däcksidan ä ju inte direkt svår heller.
Vernersson sa:Nu har tydligen även Finishline gett sig in på detta område.
Vet inte om det finns ute i butiker ännu.
Både latex & ammoniakfri enl uppgift.
http://reviews.mtbr.com/frostbike-2018-finish-lines-new-sealant-that-never-dries-out
Cannondale jekyl 1000 sa:Har du sett några andra nackdelar förutom priset och påfyllningsmetoden med race?Jensen sa:Mycketvillhamer sa:Köpt en flaska orange men inte hunnit testa. Köpte den då den ska vara utan ammoniak vilket tydligen Maxxisdäck inte ska gilla. Kört doc blue innan.
Kört med stans o maxxis i 3 säsonger utan problem. Men stans innehåller kanske inte ammoniak?
qma sa:Jensen sa:Kört med stans o maxxis i 3 säsonger utan problem. Men stans innehåller kanske inte ammoniak?
Jo Stan's innehåller ammoniak, men jag kör oxå Maxxis med det utan problem. Teoretiskt ingen möjlighet att få ett nytt däck om det skulle hastigt delaminera, verkar vara en ok risk.
För mig går det bra att fylla på Stan's Race genom ventilen. Skruvar ur kärnan och fyller med en gammal Conti RevoSealant-flaska som passar bra mellan ekrarna och ner i ventilen.
glitch sa:Vernersson sa:Nu har tydligen även Finishline gett sig in på detta område.
Vet inte om det finns ute i butiker ännu.
Både latex & ammoniakfri enl uppgift.
http://reviews.mtbr.com/frostbike-2018-finish-lines-new-sealant-that-never-dries-out
Skrev om den högre upp. Den stora frågan är hur den funkar :)
Kör samma metod med en liten flaska och fyller genom ventilen. Både med stans och stans race. Upplever att race sätter igen ventilerna efter ett tag så man får göra rent då och då.qma sa:Jensen sa:Kört med stans o maxxis i 3 säsonger utan problem. Men stans innehåller kanske inte ammoniak?
Jo Stan's innehåller ammoniak, men jag kör oxå Maxxis med det utan problem. Teoretiskt ingen möjlighet att få ett nytt däck om det skulle hastigt delaminera, verkar vara en ok risk.
För mig går det bra att fylla på Stan's Race genom ventilen. Skruvar ur kärnan och fyller med en gammal Conti RevoSealant-flaska som passar bra mellan ekrarna och ner i ventilen.