[Tävling] Årets krasch 2024

Redaktionen

Medlem
arets-krasch-happyride-header2.jpg

Alla har gjort det, många gör det fortfarande. Ibland är det kul för alla, ibland bara för alla andra. Ibland gör det ont. Det är självklart att det är krascha vi pratar om och nu är det dags för videotävlingen Årets krasch. Om du inte redan har ett

Läs hela artikeln:

Är inte vurpa det vi söker?
Vurpa-hoppsan
Krasch-fatalare
Vurpa kul på film, alla går därifrån med andan i halsen, krasch inte lika så.

Lyckades krascha på Isaberg i helgen, tyvärr glömde vi filma och fota händelsen. Hojen har skruvats isär och bedömningen är att den går att rädda med nya reservdelar, vilket är huvudsaken. Bara blåslagen och haltar för egen del.

Denna tråd...
Igår cyklade jag över guppet där jag vurpade 2021 och bröt min arm.
Det är mitt bidrag.

Den norske cyklisten André Drege omkom under Österrike runt. Han blev 25 år gammal.

Jag behöver inte se mer i tråden.

Men ganska gött ändå att tråden är klistrad högst upp så att man regelbundet blir påmind om hemskheter man själv och andra varit med om.

Det känns som att de flesta av oss har mer bilder av resultaten än kraschen i sig. Min senaste krasch (motocross men...) resulterade i stort intresse hos sjuksköterskorna på Varbergs akut. Öppna sår in till revbenen var citat "så mycket roligare än någon trist hjärtattack". Jag har bildbevis men besparar er detta. 10 stygn och 5 frakturer blev resultatet. Som ovanstående skriver är jag därmed färdigkraschad för i år.

Det är alltså inte olyckar som eftersöks. Tänk mera vurpor, fail och något som är roligt, inte sjukhusbesök.

@Debbo senaste videoklippen finns nu på tävlingsidan

Spricka i revben...Over the bar ett gäng gånger...Till slut bruten arm...

Nä, jag är inte ett fan av denna tråd, även om jag fattar vad det går ut på.

Det känns som att de flesta av oss har mer bilder av resultaten än kraschen i sig. Min senaste krasch (motocross men...) resulterade i stort intresse hos sjuksköterskorna på Varbergs akut. Öppna sår in till revbenen var citat "så mycket roligare än någon trist hjärtattack". Jag har bildbevis men besparar er detta. 10 stygn och 5 frakturer blev resultatet. Som ovanstående skriver är jag därmed färdigkraschad för i år.
Usch!
Jag har brutit och spräckt armar, ben och fingrar ett flertal gånger. En bruten armbåge gjorde nog minst ont konstigt nog men det blev en vår och en stor del av sommaren med ett gips upp till axeln typ. Värdelöst.
Inget av tidigare har dock gjort så ont som två brutna revben efter holmgång med snabb hoj och blöta rötter.
Kan ju bara föreställa mej hur du måste haft det?
Du måste ha älskat nysningar och roliga skämt?

Tillbaka
Topp