[tävling] Öresund 24h?

Pär L

Ny medlem
[tävling] Öresund 24h?
För någon vecka sen fick jag en inbjudan i posten till en ny 24h tävling på Sturup raceway.

Det låter som en kul idé men det ringer en liten varningsklocka i mitt huvud när jag inte lyckas hitta någon person eller organisation som ligger bakom tävlingen.

Med tanke på Velo classic i Malmö så framgår det inte om det är en tävling eller ett motionslopp?

http://www.oresund24.se/

Senast ändrad:
[tävling] Öresund 24h?
Den var intressant, alltid lika kul med sidor där man inte på något sett kan se vem som ligger bakom. Kul grej, gissar att det är danskar som ligger bakom och de struntar nog i scf de med :)

[tävling] Öresund 24h?
24 h tävling på bana låter som ett kul arrangemang och närheten till Köpenhamn är ju ingen nackdel. Men det är lite för många frågetecken att räta ut innnan jag funderar på att vara med.

Efter lite google-fu så hittar jag en enskild firma i Lund som verkar ligga bakom, Sampi sports.

Jag kanske är överdrivet försiktig men det tar emot att betala nästan 5000 kr utan garanti för att det verkligen blir av. Antar att hyran för Skurup raceway under drygt ett dygn är rätt så ansenlig. Det känns lite för riskabelt att driva det i en enskild firma.

Tillbaka
Topp